În anul școlar 2025-2026, una dintre acțiunile Inspectoratului Școlar Județean Giurgiu se referă la verificarea calității portofoliilor profesionale ale cadrelor didactice din școli, potrivit unui document publicat pe site-ul inspectoratului școlar. Este vorba despre planul managerial al Inspectoratului Școlar Județean Giurgiu.
Concret, este vorba despre existența și calitatea portofoliilor profesionale ale cadrelor didactice din unitatea/instituția de învăţământ. Acest indicator de performanță apare la următoarea acțiune: „Monitorizarea calității proiectării și aplicării curriculumului și a planificării activităților de învățare prin inspecție școlară”.
În acest sens, resursele materiale folosite sunt: documente specifice emise de către MEC; planul managerial al ISJ; graficul unic de monitorizare şi control al ISJ; rapoarte scrise ale inspecțiilor școlare generale, ale inspecțiilor tematice, ale inspecțiilor de specialitate; fișe de observare a lecțiilor; documente ale unităților/ instituțiilor de învățământ; portofoliile profesionale ale cadrelor didactice Portofoliile educaționale ale elevilor.
Printre altele, la secțiunea „indicatori de performanță sunt menționate următoarele:
- Existența graficului de asistențe la ore și de participare la diverse activităţi educative extracurriculare şi extraşcolare din unitatea/ instituția de învăţământ;
- Existența și calitatea tematicii şi graficului şedinţelor consiliului profesoral și consiliului de administrație din unitatea/instituția de învăţământ;
- Existența și calitatea portofoliilor profesionale ale cadrelor didactice din unitatea/instituția de învăţământ;
- Existența și calitatea documentelor de planificare și proiectare ale cadrelor didactice din unitatea/instituția de învăţământ;


Documentul Inspectoratului Școlar Județean Giurgiu poate fi consultat mai jos:
Despre inspecțiile școlare
În septembrie 2024, Edupedu.ro a scris că inspecțiile făcute de inspectoratele școlare și evaluările ARACIP nu mai sunt prevăzute în regulamentul de funcționare al școlilor intrat în vigoare pe 1 septembrie 2024.
Tipuri de inspectie școlară și cine le realizează, potrivit normelor în vigoare, adică regulamentului de inspecție inspecție a unităților de învățământ preuniversitar din decembrie 2020.
„Inspecția unităților de învățământ preuniversitar se poate realiza de către:
- Ministerul Educației și Cercetării;
- inspectoratele școlare.
După conținutul/obiectul principal al inspecției, se disting trei tipuri fundamentale de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar: inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar, inspecția tematică și inspecția de specialitate.
- Inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar reprezintă o activitate de evaluare generală a performanțelor diferitelor categorii de unități de învățământ, prin raportare explicită la politicile educaționale, scopurile și obiectivele dezirabile propuse sau la standardele asumate în funcționarea acestora.
- Inspecția tematică este o activitate de evaluare sau control a/al unui domeniu particular/mai multor domenii particulare al/ale activității unităților de învățământ preuniversitar sau a/al personalului care deservește aceste instituții, în principal, a/al activității cadrelor didactice. În cadrul acestui tip de inspecție se realizează inclusiv activități de consiliere, în raport cu obiectivele concrete vizate, în direcția îmbunătățirii continue a activității unității de învățământ.
- Inspecția de specialitate reprezintă o activitate de evaluare a competențelor profesionale/activității profesionale ale/a cadrelor didactice la nivelul disciplinei/ disciplinelor de studiu predate sau activităților educaționale pe care acestea le susțin. Inspecția de specialitate vizează, în mod direct, calitatea activităților didactice în raport cu beneficiarii primari ai educației, respectiv antepreșcolarii, preșcolarii și elevii.
Tipurile de inspecție de specialitate sunt:
- inspecția de specialitate curentă;
- inspecția de specialitate realizată în vederea obținerii definitivării în învățământ;
- inspecția de specialitate realizată în vederea obținerii gradelor didactice II și I sau inspecția școlară specială;
- orice altă formă de evaluare/control/consiliere a activității cadrului didactic în domeniul de specialitate în care este încadrat, realizată de inspectorii de specialitate la nivelul MEC sau ISJ/ISMB. Spre exemplu, inspecția de specialitate realizată în vederea verificării unor aspecte particulare ale activității didactice (modul de aplicare a curriculumului național, modul de realizare a evaluării curente etc.) sau inspecția de specialitate realizată în vederea verificării unor aspecte ale activității cadrelor didactice, semnalate în cadrul unor memorii, petiții, reclamații”.
Foto: © Kumpol Pijadee | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
2 comments
Solutia e, probabil, tot o investigatie (de tip) Recorder si difuzarea ei la TV si pe toate canalele la o ora de varf.
Putregaiul, politizarea institutiilor, numirile, coruptia, dosarele, falsurile, semi-privatizarea, intentia de punere pe butuci a sistemului sunt mai generalizate si mai fățișe in educatie decat in justitie, cred, deci ar fi si mai usor de investigat. Atat in invatamantul preuniversitar cat si in cel universitar, de care -interesant! – nu se aude nimic rau la nivel oficial…
Cand se va sparge si buboiul din educație la fel ca cel din justitie?
Verificare hartii, verificare dosare…
Verificări făcute de cine? De niste impostori in educatie, de cele mai multe ori, numiți politic și care habar nu au cum e la catedra!!!