Analiza datelor din septembrie nu arată probleme pentru plata utilităților școlilor, potrivit Ligiei Deca, dar aceasta spune că va cere actualizarea situației: “Nu încurajam trecerea în online a școlilor”

1.788 de vizualizări
Foto: Universitatea din București
Analiza datelor de la inspectoratele școlare județene de la începutul lunii septembrie nu previzionează probleme pentru plata utilităților, după cum a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, la videoconferința cu prefecții. Aceasta a mai spus că va cere o altă analiză și că „nu susținem, nu încurajam trecerea în online a școlilor, mai ales după doi ani pandemici, care au generat goluri în procesul educațional”.

„La nivelul țării nu previzionăm probleme în acest moment, însă această analiză a fost făcută la începutul lunii septembrie. Vom relua analiza pentru a vedea eventualele evoluții, în așa fel încât să știm din timp potențiale probleme, pentru a putea să le rezolvăm”, a precizat ministrul Educației.

Tot în cadrul videoconferinței, premierul Ciucă a spus că „sincer, nu văd și nu accept ca să întrerupem procesul de învățământ, pentru că nu există termie în vreuna din unitățile de învățământ”.

  • Săptămâna trecută, Ligia Deca a anunțat în prima conferință de presă că unul dintre obiective este ca „școlile să rămână deschise indiferent de evoluția crizei energetice”. –detalii aici
Redăm declarația completă a ministrului Educației:

Ligia Deca: „În primul rând, Ministerul Educației a ridicat deja problema pregătirii pentru asigurarea condițiilor normale de funcționare a școlilor în perioada sezonului rece. Beneficiem de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 119 de anul acesta, care plafonează tarifele pentru energia electrică și pentru gaze. Practic, așa cum am spus și săptămâna trecută presei, prețul fiind plafonat, nu ar trebui să avem diferențe în ceea ce privește facturile la utilități, decât datorate consumului. Dacă sunt situații speciale, am prefera să le aflăm din timp. Am fost sesizați privind o astfel de situație în municipiul Giurgiu, am discutat cu cei de la administrația publică locală, care ne-au spus că ar avea nevoie de suplimentări de fonduri. Din cadrul legal existent, noi nu putem face aceste suplimentări fără să mărim costul standard pentru bunuri și servicii, ceea ce noi nu putem face, dar i-am îndrumat către Ministerul Dezvoltării, unde astfel de suplimentări pot fi făcute.

De asemenea, noi am solicitat execuția bugetară pentru bunuri și servicii și previziunile pentru perioada următoare de la inspectoratele școlare județene. La nivelul țării nu previzionăm probleme în acest moment, însă această analiză a fost făcută la începutul lunii septembrie. Vom relua analiza pentru a vedea eventualele evoluții, în așa fel încât să știm din timp potențiale probleme, pentru a putea să le rezolvăm. Mulțumim oricum pentru sprijinul manifestat la nivel guvernamental de a suplimenta acolo unde este nevoie, în așa fel încât să nu avem cazuri de funcționare necorespunzătoare a școlilor. Mesajul pe care noi l-am transmis cu continuitate fiind [acela] că nu susținem, nu încurajăm trecerea în online a școlilor, mai ales după doi ani pandemici, care au generat goluri în procesul educațional. (…) Ne bazăm pe colaborarea cu celelalte ministere și promitem să avem situații actualizate, în așa fel încât acolo unde apar probleme, să le rezolvăm cât mai din timp”.

Citește și:
Premierul Ciucă: Nu accept să întrerupem procesul de învățământ, pentru că nu există termie în vreuna din unitățile de învățământ
“Școlile să rămână deschise indiferent de evoluția crizei energetice. Există discuții guvernamentale privind sprijinul acordat școlilor” – a anunțat noul ministru al Educației, Ligia Deca

3 comments
  1. In legatura cu bursele elevilor, ce se intampla? Dn fost ministru al educatiei le-a promis elevilor ca pe data de 15 a fiecarei luni , elevii vor primi banii de burse. A trecut data de 15 si…nimic.

  2. >>La nivelul țării nu previzionăm probleme
    Unde a invatat dna. doctor limba romana?

    Ca sa completez cu declaratiile dlui. doctor Maciuca: La nivelul țării nu previzionăm probleme cu termia.

    Prostia la putere o sa creeze numai haos :)).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reintroducerea unui prag de incidență pentru școala cu prezență fizică sau online, testare obligatorie, algoritm pentru scenariile de funcționare a școlii – scrisoare deschisă a șapte organizații ale elevilor, tinerilor, părinților și de educație către miniștrii Cîmpeanu și Rafila

Reintroducerea unui prag minim de incidență pentru a decide modul dacă școala se desfășoară cu prezență fizică sau online este cerută din nou de șapte organizații neguvernamentale, reprezentând elevii, studenții,…
Vezi articolul

Banii pentru copiii cu CES în 2023 / Ministerul Educației: Drepturile financiare se majorează cu 50% dacă copilul cu CES are și certificat de încadrare în grad de handicap și se aplică tuturor copiilor, nu doar celor din centrele de plasament

Copiii cu CES (cerințe educaționale speciale) beneficiază de alocația zilnică de hrană și de cea pentru rechizite școlare, cazarmament, îmbrăcăminte și încălțăminte, potrivit Hotărârii de guvern nr. 564 din 2017.…
Vezi articolul

Experții Babeș-Bolyai recomandă deschiderea școlilor primare, însoțită de măsuri restrictive compensatorii / Patru ghiduri legate de pandemie, sărbători și vaccinare, puse la dispoziția populației și autorităților de universitatea clujeană

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) prezintă, miercuri, patru ghiduri destinate comunității și autorităților, documente menite să ofere informații și posibile abordări ale problemelor legate de pandemia de COVID-19, mai ales…
Vezi articolul