ANALIZĂ Din 24 de elevi intrați în clasa I în anul 2005, doar 10 au luat Bacalaureatul 12 ani mai târziu. Mediul economic: Ne plângem de lipsa forței de muncă, de fapt avem un număr foarte mare de copii pe care-i putem salva

5.735 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Din generația celor născuți în 1999, care a intrat în învățământul primar în anul 2005, s-au pierdut, nu s-au prezentat, au abandonat școala sau nu au luat Bacalaureatul 58% dintre elevi, pe parcursul celor 12 ani de școală. Asta arată o analiză făcută de Departamentul de Educație al Coaliției pentru Dezvoltarea României. „Acum sunt multe idei de a schimba acest Bacalaureat, problema nu este să schimbăm examenele, ci este cum pregătim copiii să se ducă cu curaj și cu succes la toate examenele din viața lor”, a declarat Măriuca Talpeș, coordonatoarea Grupului pentru Educație din Coaliția pentru Dezvoltarea României.

Generația copiilor născuți în 1999 numără 234.600 de copii, arată datele oficiale de la Institutul Național de Statistică, citate de Ministerul Educației. Dintre aceștia, s-au înscris în clasa I în anul școlar 2005-2006 un număr de 226.324 de copii. Între numărul de născuți în generația aceasta și numărul celor înscriși la școală este o pierdere de doar 8.276 de copii, adică 3,53%.

Până în clasa a IV-a au mai ajuns 202.427 de persoane, potrivit datelor citate de documentul CDR, date care provin din studii ale Institutului pentru Științele Educației și UNICEF. În clasa a VIII-a, din această generație, mai erau doar 183.312 elevi. În clasa a X-a (finalul învățământului obligatoriu) mai erau 169.230 de persoane, iar dintre acestea, numai 111.544 s-au prezentat la examenul de Bacalaureat. Este vorba despre jumătate din generaţia care a intrat în clasa I în urmă cu 12 ani.

În final, dintre cei prezenți, doar 86.813 au promovat examenul de Bacalaureat în anul 2017. Asta înseamnă că doar 42% dintre cei care au început şcoala au și absolvit studiile cu diplomă de Bacalaureat. Au fost luați în calcul aici și absolvenții de învățământ profesional (certificatele profesionale).

Dintr-o clasă de 24 de elevi în clasa I în anul 2005-2006, doar 10 au promovat examenul de bacalaureat peste 12 ani. Doi elevi din 24 s-au înscris la școala profesională, care nu se finalizează cu examen de BAC, menționează studiul.

Ăsta este un lucru foarte trist, pentru că dacă ne plângem de lipsa forței de muncă, putem spune că de fapt avem un număr foarte mare de copii pe care-i putem salva. Avem un potențial foarte mare pe care-l putem salva pentru industrie„, a declarat coordonatoarea Grupului pentru Educație din Coaliția pentru Dezvoltarea României, Măriuca Talpeş, la prezentarea documentului cu propuneri din partea mediului de afaceri pentru viitoarea lege a Educației.

Legat de problema abandonului școlar, datele prezentate de CDR arată că:
  • procentul celor care renunță la școală în ciclul primar (clasele I-IV) este de 8,4%.
  • Până în clasa a VIII-a, abandonul şcolar ajunge la 16,4%.
  • La finalul învăţământului obligatoriu (clasa a X-a), abandonul școlar era de 21,9% în anul şcolar 2016-2017, potrivit documentului citat.
  • Procentul celor care au abandonat şcoala, nu s-au prezentat la Bacalaureat ori nu au luat medie de promovare la bacalaureat a fost de 58%.

Acum sunt multe idei de a schimba acest Bacalaureat, problema nu este să schimbăm examenele, ci este cum pregătim copiii să se ducă cu curaj și cu succes la toate examenele din viața lor„, a mai spus Măriuca Talpeș.

FOTO: Image by TheoRivierenlaan from Pixabay

Citeşte şi: 


2 comments
  1. E nevoie de oameni competenti care sa fie invatatori si profesori. Pentru asta e nevoie de o apreciere mai mare a muncii lor, poate si un salariu mai mare. Nu ne dam seama dar investitia in invatamant de acum poate sa creasca economia enorm de mult in 10-12 ani.

    Copii se lasa de scoala pentru ca scoala nu e facuta pentru nici pentru ei, nici pentru era in care traim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

Calendarul anului școlar 2023-2024 a fost publicat în Monitorul Oficial. Cursurile încep pe 11 septembrie și se încheie pe 21 iunie. Elevii vor avea o vacanță de Paștele ortodox și alte 4 între module

Elevii și copiii de grădiniță vor începe anul școlar viitor pe 11 septembrie, potrivit structurii anului școlar 2023-2024, document publicat în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul ministrului educației nr.…
Vezi articolul

Primul liceu dual lansat cu fonduri PNRR în România, Liceul Tehnologic Dual din Oradea, înființat de Ilie Bolojan anul trecut, a fost desființat prin efectul Legii Bolojan și absorbit de un alt liceu din oraș / ARACIP a evitat inițial desființarea, dar a revenit și a aprobat comasarea prin absorbție după trei zile, pe 29 august

Forul responsabil cu asigurarea calității în școli, ARACIP, a aprobat, pe 29 august, desființarea noului Liceu tehnologic dual din Oradea și absorbția lui în cadrul altui liceu cu personalitate juridică,…
Vezi articolul

DOCUMENTE A fost prelungit termenul până la care universitățile pot depune cereri pentru înființarea de consorții regionale de învățământ dual de câte 21 de milioane de euro fiecare. Ghidul final al solicitantului, publicat de Ministerul Educației

A fost modificată data până la care instituțiile de învățământ superior pot depune cererile online pentru înființarea de consorții duale regionale cu bani din Planul Național de Redresare și Rezistență…
Vezi articolul