ANALIZĂ Numărul elevilor care încep școala în scenariul roșu, adică 100% online, a crescut de 10 ori în ultimele 7 zile

3.928 de vizualizări
Foto: © Iuliia Mikhalitskaia | Dreamstime.com
Aproape 100.000 de elevi încep astăzi școala fără să meargă la școală, potrivit declarației ministrului Educației, Monica Anisie. În urmă cu 7 zile Edupedu.ro arăta într-o analiză că în cele 43 de localități marcate în scenariul roșu de Institutul Național de Sănătate Publică erau 11.800 de elevi. Creșterea este de aproape 10 ori, fără să existe explicații clare pentru această situație și fără să existe o decizie transparentă, lista centralizată a școlilor care intră în scenariul roșu nefiind publicată de nicio autoritate din România.

„Sunt aproximativ 100.000 de elevi care vor fi în scenariul roșu la acest moment”, a declarat duminică seara ministrul Educației într-o conferință de presă organizată la sediul Ministerului Educației.

Numărul elevilor care vor face școală online a crescut de aproape 10 ori din data de 7 septembrie până pe 13 septembrie, potrivit datelor oficiale. Mai exact, pe 7 septembrie când Ministerul Sănătății, prin Institutul Național de Sănătate Publică, a anunțat scenariul epidemiologic aferent fiecărei localități din România, o analiză Edupedu.ro arăta că în cele 43 de localități în care se aplica scenariul 3, sau scenariul roșu – 100% online, erau înscriși în 52 de școli 11.873 de elevi.

Pe 10 septembrie, 3 zile mai târziu, Ministerul Educației anunța ferm într-un comunicat că numărul școlilor care intră de fapt în scenariul roșu ar fi de 238 la începutul anului școlar.

Pe 13 septembrie, ministrul Educației a anunțat în conferința de presă că situația „este dinamică” și că de fapt numărul școlilor aflate în scenariul roșu la 14 septembrie este de 262 de unități.

O creștere a numărului de școli cu 24 de unități în doar 3 zile. De menționat ar fi că în acest interval criteriile sau situația epidemiologică nu s-a modificat.

În plus, s-au modificat în ultimele 3 zile inclusiv cifrele celelalte legate de scenariile galben și verde. Astfel că au scăzut cu 187 numărul școlilor care inițial primiseră decizie de scenariu verde de la Comitetul pentru Situații de Urgență. A crescut cu 23 numărul unităților care au primit acordul să funcționeze în scenariiul galben.

Scenariile10 septembrie13 septembriediferență 13.09/12.09
Verde 12.61012.423-187
Galben4.8924.91523
Roșu23826224
mixte77
Total unități 17.747 17.600-147
Sursa: calcule pe baza datelor edu.ro/ministrului Educației

Tragând linie, dacă în prima numărătoare (10 septembrie) erau 17.747 de unități, în cea din 13 septembrie mai erau doar 17.600.

Foto: © Iuliia Mikhalitskaia | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. Pentru școli, elevi și studenți Dreamstime.com oferă 50% reducere la toate planurile, până la sfârșitul lunii septembrie.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Eliminarea Biologiei din trunchiul comun al claselor a XI-a și a XII-a va fi o eroare, spune profesoara Nicoleta Ianovici, decan al Facultății de Chimie-Biologie-Geografie de la UVT, în contextul dezbaterii pe propunerile de planuri-cadru pentru liceu / Pledez pentru readucerea științei în general, a disciplinelor STEM și a Biologiei în special, în centrul discursurilor și practicilor sociale, inclusiv politice

Educația științifică din România se află într-un punct critic, așa cum subliniază profesoara Nicoleta Ianovici, decan al Facultății de Chimie-Bilogie-Geografie a Universității de Vest din Timișoara în punctul său de…
Vezi articolul
Domnica Petrovai

Psihologul Domnica Petrovai, coordonatoarea Strategiei Naționale de Sănătate Mintală a Copilului și Adolescentului: Școala românească să le asigure copiilor masă caldă hrănitoare, mișcare și nevoia de a avea conversații despre cum să se protejeze în fața problemelor din online

Depresia în rândul adolescentelor s-a dublat din anii 80 până acum și aceasta este singura categorie de vârstă unde incidența a crescut constant. Iar datele Organizației Mondiale a Sănătății spun…
Vezi articolul

Grădinițele au nevoie de investiții pe toată linia, de la infrastructură la salarii, metode de predare și competențele digitale ale angajaților – raport CE privind impactul pandemiei asupra educației timpurii

Creșterea investițiilor publice în educația timpurie și îmbunătățirea condițiilor de lucru, a pregătirii și salarizării personalului din acest domeniu se numără printre principalele recomandări incluse într-un nou raport al Comisiei…
Vezi articolul

Ramona Gheorghe, medic psihiatru: Adolescentul are nevoie de reperul de neclintit al adultului, deși refuză și spune cu obstinație „eu pot, sunt independent”. Fără adultul pe care îl neagă, în fața căruia se revoltă, este pierdut

„Adolescentul are nevoie, deși refuză, cu obstinație spune «eu pot, sunt independent», de reperul de neclintit al adultului. Fără adultul pe care îl neagă, în fața căruia se revoltă, este…
Vezi articolul