Anisie: Profesorii nu trebuie să completeze tabele cu prezența online ca să fie pontați. Vor primi salariile integral, ca luna trecută

182.483 de vizualizări
Ministrul Educației a declarat că ”plata salariilor profesorilor se face ca și luna trecută, integral. Pe luna aprilie ei vor primi toți banii”. Declarația a fost făcută într-un interviu pentru stiredu.ro. Ministrul a declarat că indicațiile date de directorii școlilor și de inspectorate prin care cadrele didactice sunt puse să completeze tabele pentru a fi pontate sunt „niște excese” pe care le va „regla” luni.

Întrebare: ”Cum se va face plata salariilor pentru profesori?

Monica Anisie: Plata salariilor profesorilor se face ca și luna trecută, integral. Pe luna aprilie ei vor primi toți banii.

Întrebare: Mulți profesori spun că sunt puși să completeze tabele pentru orele online, pentru că altfel nu sunt pontați…

Monica Anisie: Aici sunt niște excese pe care le-au făcut unii directori sau inspectori, pe care le voi regla luni în videoconferință.

Într-adevăr, trebuie să existe o raportare la fel cum exista și raportarea când făceam orele la clasă.

De exemplu, atunci completam condica. Așa și acum, puteau să găsească și acum o soluție pentru o condică electronică unde să treacă orele pe care le-au făcut cu elevii”.

Edupedu.ro a scris încă din 27 aprilie despre Marea Predare Online. Dacă până la Vacanța de Paște predarea online era sub formă de recapitulare și avea caracter opțional, iar fiecare profesor și elev făcea activități online, acum tot mai multe școli au făcut masiv conturi tuturor elevilor și profesorilor pe platformele recomandate de ministerul Educației. Ce s-a schimbat? Apariția ordinului de ministru care impune prin obligație prezența profesorilor și elevilor la aceste cursuri.

Inspectoratele județene au coordonat în ultimele zile cea mai mare operațiune de migrare a școlii din mediul offline în mediul online din istoria învățământului de la noi. Concret, școlile au fost obigate, în marea lor majoritate, să creeze conturi pentru toți profesorii și pentru toți elevii înscriși în SIIIR, Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România, baza de date oficială a învățământului de la noi. Astfel că au fost create, potrivit reprezentanților celor mai utilizate platforme online, câteva sute de mii de conturi noi.

Profesorii trebuie să completeze fișe de auto-pontaj, pe care le trimit secretariatelor școlilor. În aceste condici trebuie să completeze activitățile făcute, la ce clase, care a fost subiectul lecției și ce aplicație au utilizat. Tot prin aceste fișe de activitate se face și prezența elevilor, însă doar numeric, nu cu nume și prenume.

În plus, cadrele didactice sunt obligate de școli sau inspectori să trimită dovezi ale orelor online, adică rapoarte cu capturi din aplicațiile folosite pentru lecțiile cu elevii, din timpul acestor lecții.

Secretarul de stat responsabil pentru învățământul preuniversitar a declarat pe 22 aprilie că profesorii trebuie să prezinte „niște dovezi, adică o înregistrare, un printscreen”, ca să-și justifice orele online.

FOTO: gov.ro


  1. Dupa ce subscrieti, mergeti si dati banii inapoi, ramaneti cu valoarea indemnizatiei de somaj tehnic daca asta meritati, dupa propria evaluare.
    Dezgustator!

  2. Hristos a Înviat! Am citit toate comentariile sunt si pro si contra. Oameni buni , ce s a intamplat cu respectul față de dascăli? Stiti proverbul: ” Pădure fara uscaturi nu exista !” Dacă stăm bine si ne gandim la esența acestui proverb ar trebuie sa ne legăm de toata lumea, de toate profesiile din lumea asta. Sunt atatea probleme in lume, în țară și noi toata ziua de legăm de cadrele didactice. Au luat bani mulți, ca stau degeaba, ca au vacanță prea multa, ca de ce … Doamne, de ce nu va gânditi ca suntem si noi oameni! Ca si voi! Ajungem acasă si ne apucăm de lecții ca si copiii dumneavoastra, nici nu intrăm bine pe usa ca deja ne apuca gândurile. Sunt multe, multe de spus dar eu ma opresc . Va doresc sănătate și să vă gândiți si la noi, cadrele didactice care fac sacrificii pentru copiii dumneavoastra!

  3. Lucrez în Învățământ am si eu o intrebare dc restul.personalului .din învățământ sunt băgați în concediu de odihna cand este ordonanța de urgență sa stăm în casă dc ?

  4. Chiar azi ni s-a cerut aceasta situatie de a raporta cati elevi participa la activitățile online, cu termen limita – in 3 ore, cu print -uri si dovezi. Dovada o reprezinta mesajele directoarei. O persoană cu gradul II, fără a fi membră în CNEME, care zilnic ne trimite câte un mesaj cu greseli gramaticale, sub amenințarea că e obligatoriu, “cere inspectoratul”! Si vorbim de o scoala in sectorul 1.

  5. Vorbesc în calitate de mama.Fata mea zi de zi e prezenta pe zoom la mate romana lb străine regulat. E o aberatie ca profesorii nu fac ore online.M-am uitat și eu ce face pe caiet deoarece e in cls a 7 a si vad ca profesorii sunt interesați de progresul lor. Să le fie rusine celor care spun că profesorii nu ar trebui platiti

    1. Nu contest ca anumite clase si la anumite materii se lucreaza.
      Dar cei din gradinite,clasele primare ,scolile speciale ;nu fac nimic.
      Parintele la clasele 1-4 trebuie sa ajute copilul la invatat,ei nu au platforme sa se logheze.
      La scolile speciale ce face un profesor ,pentru ca acei copii sunt cu nevoi speciale si nu au facut nimic cu ei .Si unde in Romania daca lipsesti de la serviciu ,primesti norma de hrana ,sporuri si alte drepturi ?
      Sunt mii de parinti acasa in cei 75% si lucreaza cu copii lor ,din partea dascalilor nimic.
      Voi v-a ganditi numai la cheltuielile voastre cu internetul si curentul,dar copiilor cine le mai plateste ?
      Noi ca parinti am cumparat manuale speciale ,materiale si alte chestii si acum suportam si aceste costuri tot din buzunarul nostru si culmea din somaj tehnic(daca avem acest noroc ).
      Si voi mereu v-a plangeti ??? Cati profesori declara meditatiile si cati au incasat sume enorme din aceste ore particulare.
      Cate sacrificii face un parinte si cat se imprumuta pentru a face voi un “ciubuc”pe langa salar ????
      Si nu v-a mai plangeti ca sunteti blamati ca nici o categorie profesională din tara nu este asa de avantajata ,cu week-uri libere si vacante platite.
      In invatamant s-au primit si tichete de vacanta.
      Oricum rușine !!!!

      1. Cum să ai respect față de cadre dacă nici măcar nu știi să scrii corect românește? Dragă Roxana, eu sunt (din păcate sau din fericire și cadru didactic și mamă de copil special) și îți pot înțelege nemulțumirea față de un cadru, dar nu și răutatea față de toate! Cine nu te-a lăsat să fii și tu cadru didactic plin de vacanțe și norme plătite? Nu e vina cadrelor că ai tu copil special! Lăsați răutatea gratuită la adresa tuturor doar pentru că sunteți nemulțumiți de o anumită persoană!

      2. Doamna eu stau la sat iar doamna educatoare le da de scris de invatat poezii jocuri ca si cum ar fi la grădiniță fac aceleași activități…..copii chiar lucrează și ca părinți ne implicam si noi… Atat profesori si educatorii și învățătorii isi merita salariul de plin sa nu uitam ca si ei sunt părinți la rândul lor si isi rup din timpul lor sa se ocupe si de ai noștri deci nu mai judecati . Respect pentru cadrele didactice

        1. Nu își rup din timpul dumnealor să se ocupe de copiii noștri! Sunt în timpul programului.

  6. Observ cu dezgust ca societatea este scindată din nou, iar profesorii au devenit cei asupra carora isi varsa frustrarile toata lumea. Suntem acuzati ca nu facem nimic, primim salarii întregi, ne tabacim zona posterioara in fotoliu si ne plangem inutil. Dragi parinti si nu numai, hai sa va reamintesc si eu faptul ca facem aceste ore online de pe dispozitivele personale (desi nimanui nu i-a trecut prin cap sa ne intrebe daca avem), folosind conexiunea la internet pe care noi o platim, consumand curent pe care noi il platim, stand ore in sir in fata unui monitor fara ca cineva sa ceara nimic in plus. Unora li se pare ca doar plasam materiale dintr-o parte in alta si ca, de fapt, nu ne meritam banii. Pentru liniștea sufleteasca a unora, ar fi indicat sa solicitam somaj tehnic si sa primim 75% din salariu fara sa mai miscam un deget. Incercati sa stati drept si sa judecati la fel.

    1. Elevii care participa la scoala on line, o fac tot de pe device-uri personale, pe care, poate le au, poate nu le au, si nici lor nu le plateste nimeni conexiunea la internet. Iar pentru dumneavoastra, domnilor profesori, o indemnizatie de somaj tehnic ar insemna undeva mai mult decat dublul unui salariu net minim pe economie, de care “se bucura” majoritatea parintilor copiilor pe care-i invatati… sau nu…

      1. Aveti un sistem de educatie mult mai bun fata de ceea ce meritati de fapt.
        Este dezgustatoare atata rautate si prostie abisala.

  7. Si noi parintii ce facem? Renuntam la joburi ca sa tinem pasul cu logarile pe aceste platforme? Intreb si eu asa… in cazul copiilor mici, de clasele 0 – IV, care nu reusesc sa intre singuri pe aceste platforme. Ba mai mult, au nevoie si de indrumare in ceea ce priveste temele: mate, lb romana, engleza, religie, arte vizuale…

  8. Sunt profesor de 25 de ani , cu grad I și doctorat. Imi dau toată silința sa fiu un DASCĂL BUN. De unde atâta încrâncenare asupra profesorilor? Este adevărat ca nu exista echitate. Am colegi care au pe lângă 18 ore încă 12 ore la plata cu ora. Ei nu le făceau nici când nu era pandemie. Dar acum și primeau un salariu colosal. Aceste ore le putea primi un biet profesor suplinitor calificat ,care si- ar fi dat silința sa le predea mult mai bine. Și ar fi putut sa fie plățit pe acele ore sau ar fi reușit să facă o norma întreaga. Așa își putea întreține familia și câștigă experiență la catedră. La Liceul unde eu predau sunt cel puțin 15 profesori cu norma de 30 de ore. În cei 25 de ani vechime nu am avut decât 18 ore. Nu poți da un randament foarte bun dacă ai peste nr de ore. Iar în ceea ce privește titularizarea eu asi propune sa se în calcul nota finala de la licență și sfârșit de ani. Vin tot felul de așa ziși profesori care termina cu note mici ,fac facultate după școală sâmbătă și duminică. Unii la ID și se titularizeaza cu
    note de 9-10. Mai sa fie. … . Iar la ore sunt catastrofe. Așa arată acum învățământul romanesc. PĂCAT. Am colegi suplinitori care au vechime de peste 18-20 de ani. Profesori foarte buni cu gradul I,care dau inspecție speciala în fiecare an. Acestia merg la olimpiade iau premii și dau titularizare aproape din an in an. Acest Dascăl a obosit când vede atâta nedreptate.
    .

    .

    1. Stimata doamna PROFESOARA, eu AS spune sa nu va mai varsati pe aici invidia si frustrarile ca dvs.nu aveti ore peste norma.Este o imbecilitate sa afirmi ca cineva, ca profesor, face ore corecte pentru elevii de la cele 18 ore si pe ceilalti de peste norma ii trateaza diferentiat.Tr vezi cand scrii? Ah, ca sa stii.Am doar 18 ore.

  9. Ce fac cei din scolile speciale ? Cum de s-a platit luna trecuta norma de hrana integral ???
    Rusine!!! Sa primesti toate drepturile si totusi sa nu faci NIMIC.
    Faceti dreptate ,nu este normal sa stai acasa si sa primesti toate drepturile.
    Copiii vostri sunt protejati in aceste vremuri,ce mai vreti ???Totusi cat a-ti lucrat intr-un an scolar ??? Platiti si pe periada vacantei .
    Cerem dreptate si pentru celelalte profesii.

  10. Eu sunt de acord sa-i sustinem pe dascali, pentru ca sunt mult deasupra celor care muncesc 14 – 16 ore pe zi, fara sa li se acorde cele doua zile libere saptamanal, si care trebuie acum sa cumpere laptop-uri sau tablete copiilor dintr-un somaj tehnic de 979 de lei lunar, asta dupa ce platesc toate facturile si alimenteaza frigiderul cu somon fume, pastrama de curcan si vita argentiniana!
    Ati impartit societatea in doua, nemernicilor… TOTI MUNCIM!!! Nu este posibil sa permiteti asemenea discrepante si sa instigati la ura sociala prin deciziile voastre aberante!!!

  11. de când s a instituit Starea de urgenta – 16 martie 2020 – copilul meu a avut 4 sesiuni online de romana și 4 de matematica a câte 40 de min fiecare, în medie, 1 sesiune – 30min de Tehnologie, 7 sesiuni a câte 1 ora de engleza. În rest, fizica, etc….. nimic.
    Putem vorbi de plata integrala a salariilor și totodată de solidaritate?
    Și ca să fiu mai punctuala, vorbesc de Școală 13 Galati.

  12. Domnule, inafara de informarile cu situatii de urgenta, n am primit nicio informare de acest gen.Nu ne a cerut nimeni: orare, nu ne a schimbat nimeni fisa postului, nu s au adus modificari la contracte.Doar predam online obligatoriu cu toate ale noastre ca ” prostii”.Cred ca ce vad pe aici sunt excese de mare zel ale unor directori putin familiarizati cu legea, care nu stiu ca pot avea si procese de la profesori, sau care nu s au consultat cu sindicatele.Ce foi de pontaj, ce liste? Odata ce ma intorc la scoala sa inchei mediile,bsemnez condica conform planificarii, planificare pe care, ca un profesor normal, am urmat o si in procesul educational online.Punct

  13. Cine se plângea când funcționăm normal se plânge și acum.Cine și-a văzut de treabă își vede și acum!
    Programul de acum este mult mai lejer.Si da este normal să ne pregătim!

  14. Perfect de acord cu Mirela! Pe vremea odiosului, se făcea practică agricolă în perioada septembrie-noiembrie. Materia era restructurată, se scria și teza trimestrial. Elevii nu erau cu nimic mai slab pregătiți ca și acum. Azi, totul e o nebunie! Adică, dascălul să facă educație on-lin, dacă vrea salariu…de pe la subsolul grilei de salarizare! Oricum materia nepredată se va recupera, se va reprograma la anul! Să țină activități on-line, nu contează cu ce, cu cine și cum! Să se doteze din propriul buzunar!! Să-și conceapă activitatea! Să-i mobilizeze pe copii și pe părinții lor! Să fie informatician, statistician, raportor! Că așa e în România educată, în țara lucrului bine făcut! Să lăsăm pandemia, botnița sau declarațiile pe propria răspundere când ieșim la colțul blocului, traiul ”minunat” asigurat de dregătorii țării și ai lumii, depresia și incertitudinea care ne apasă, și la treabă! Oare nu ar trebui să completeze un tabel justificativ SIIR cu activitățile zilnice pe care le fac și cei care le pretind dascălilor așa ceva?

  15. …S-a întrebat cineva de expunerea noastră (aproape toată ziua) la radiațiile emise de „tehnologie”… Despre acest factor de risc la adresa sănătății, nu zice nimeni nimic…

    1. a zis bine cineva, tot în acest cadru, cadru didactic fiind : cine s a plâns înainte, se va plânge și de acum încolo.
      NU am idee cât de afectați veți fi de tehnologie, știu doar ca ora de informatica a fiicei mele, se desfășoară sub forma : copii au liber pe calculatoare sa facă pe ele tot ce le trece prin cap iar profa sta pe telefonul ei, toată ora, cu diverse,, preocupari,, personale.
      Oare nu se gândește cât de afectata este de tehnologie?
      vorbesc tot de Școală 13 Galati

  16. Stimati participanti la aceste discutii,

    Remarc faptul ca se fac adesea discutii, fara a exista o baza reala de la care ar trebui sa porneasca si cu patimi pe care ar trebui sa le pastram pentru niste cauze mai nobile. Asadar, as face mai multe observatii:

    1. Tot corpul didactic din Romania (si as indrazi sa spun si alte categorii profesionale) se gaseste intr-o situatie inedita careia incearca sa ii faca fata. In liceul unde lucrez eu, inca din a doua saptamana de suspendare a cursurilor au fost introdusi toti elevii si profesorii pe o platforma de lucru la distanta. E foarte adevarat ca exista zeci de mii de elevi care, din diverse motive, nu au acces la asa ceva.

    2. Atentie! Platforma de lucru la distanta! Daca ne-am documenta, am remarca faptul ca o platforma de lucru la distanta nu inseamna o platforma de educatie la distanta. Educatie la distanta (luati exemplul platformei Ministerului Educatiei Nationale din Franta) nu inseamna o platforma unde stam in videoconferinte toata ziua cu cite 30 de elevi in acelasi timp. O platforma de educatie la distanta presupune resurse pedagogice care se construiesc profesionist si nu de pe o zi pe alta. Elevii care din diferite motive, bine stabilite legal (si nu toti elevii din sistemul de educatie dintr-o tara), au acces la tutoriale, exercitii on line si intalniri cu tutori o data la ceva timp pentru explicatii suplimentare. Toate acestea, banuiesc, se fac de catre echipe platite si instruite sa faca aceasta munca.

    3. La noi in liceu toti profesorii lucreaza pe platforma la care faceam referire mai sus. Se posteaza materiale, se fac quiz-uri, videoconferinte… Unii aleg anumite tipuri de activitati, altii altele. Unii mai mult, altii mai putin. Trebuie sa intelegem ca, oricat nu ne convine unora din noi, se da prioritate materiilor de examen. Profesorii in cauza(romana, matematica, chimie, fizica…) dar nu numai ei primesc sute de mesaje pe saptamana cu sarcinile de lucru rezolvate de catre elevi. Incearca sa corecteze tot. Trebuie sa intelegem de asemenea ca la: religie, desen, muzica, educatie fizica… e mai greu sa ai mare succes cu activitatile on line. Per total, lumea “se agita”. “Se agita” chiar in conditiile in care ministerul si inspectoratele, sefii nostri, nu prea stiu ce au de facut, transmit ordine contradictorii, uita sa abroge ordine perimate, incurca ordinea si puterea juridica a actelor emise (asa cum au atras atentia, in mod constructiv, si sindicatele). Aceste balbaieli au loc pe fond de situatie inedita dar si, indubitabil, de incompetenta crasa in anumite situatii. In legatura cu asta, ar trebui facuta o alta discutie odata cu incheierea crizei si in contextul electoral care se aproprie.
    Asadar, as spune ca, atat cadrele didactice, personalul de conducere cat si parintii si elevii, ar trebui sa adopte un comportament echilibrat, fara excese de nicio parte. Fara pretentii fara noima. Spunea cineva la un moment dat, poate chiar pe acest site: multi avem carnet de conducere dar nu insemna ca, de azi pe maine, trecem de la masina compacta de oras pe care o conducem zilnic, la autobuz articulat sau tir de 25 de tone. Sau poate chiar la un avion Airbus A380…

    4. Voi incheia intr-o maniera la fel de sincera si directa ca pana aici. Tot acest iures are lagatura foarte mare si cu plata profesorilor. Poate ca ar fi trebuit ca toti sa fim trecuti in somaj tehnic sau in concediu. Va reamintesc insa ca, tot acesti profesori vor lucra in lunile de vara cand ar fi trebuit sa fie in concediu la toate examenele nationale care se intind pana la sfarsitul verii. Atentie! Examene nationale nu au doar elevii ci si profesorii. Ma refer la titularizari, definitivate, etc. Acestea au loc dupa examenele nationale ale elevilor si se desfasoara tot cu ajutorul cadrelor didactice: supraveghere, comisii… in conditiile in care pentru distantarea fizica, va fi nevoie de mult mai multa resursa umana pentru organizarea acestor examene decat in anii trecuti. Asadar, si aici discutiile ar fi trebuit/ar trebui purtate echilibrat si fara parti-pris-uri si ar fi trebuit/ar trebui gasita solutia cea buna, oricare ar fi ea.

    Sper ca am putut contribui prin postarea mea, macar putin, la clarificarea unor aspecte.

  17. Faptul ca profesorii cu catedra exclusiv la plata cu ora nu si au leafa pe 3 saptamani din luna martie si au predat online ,ce fel de “exces” este?

  18. De ce nu se remunereaza si plata cu ora atata timp cat lucrez acelasi numar de ore si in varianta online. Luna trecuta nu s-au platit decat pana in 11 martie datorita ordinului de ministru. Ce se intampla luna aceasta?

  19. Din păcate, unii profesori sunt foarte prost informați că nu se fac orele de muzică/desen, ba chiar se fac! Însă, e adevărat că niciodată o oră de instrument offline nu se va compara cu o oră de instrument online, valabil de altfel la orice materie vocațională! Dar, în loc să arătăm cu degetul între noi, şi să se creeze un adevărat “război”, haideți mai bine să ne punem întrebarea dacă tot ceea ce se întâmplă acum nu este altceva decât un test pentru a se vedea cât de pregătiți sunt profesorii pentru a trece definitiv la un nou sistem – doar învațământ online.Să ne uităm puțin mai bine şi să observăm că ei nu fac altceva decât să creeze un precedent, bineînțeles lent dar, sigur. Din păcate foarte puțini ne uităm la acest aspect; e adevărat că toată lumea se gândeşte acum la nevoile materile, însă vă dați seama ce s-ar întâmpla dacă pe viitor acest “amănunt” de integrare definitivă în spațiul online se va dovedi real? Va fi un fiasco, iar de materiile practice ce să mai spunem?…trageți singuri concluziile! Cine cunoaşte anumite”detalii”, înțelege ceea ce vreau să spun! Viitorul NU sună prea bine…

  20. Condica de prezență de la școală e normal să fie inlocuită cu un tabel de completat electronic. Pe baza lui se face pontajul in Edusal.

  21. Am stat si am citit cu mare atentie comentariile. Sunt profesor universitar cu 21 de ani experienta. Sotia este profesoara de romana cu 10 ani vechime. Cred ca in loc sa ne acuzam unii pe altii, cine cat face ar trebui sa ne gandim ca toata degringolada porneste pe de o parte de incapacitatea cadrelor responsabile de-a da solutii clare, la care se adauga birocratizarea excesiva, si bineinteles atitudinea unor colegi cadre didactice dar si a parintilor. Problema nu poate fi rezolvata de azi le maine, si daca stau sa ma uit la cate ordine contradictorii, la cate decizii fara metodologie de executare se dau am impresia ca uneori conteaza aspectul electoral/politicianist si nicidecum cel pedagogic. Sincer, cand vad cum disfunctionalitatile din sistemul preuniversitar nu ma mir ca ajung candidati la universitate care nu stiu sa scrie corect sau citesc si prezinta ca la clasa a patra.

  22. Luna trecuta nu am primit salariile integral. De ce spuneti o minciuna? Orele suplimentare pe care le-am facut nu s-au platit. Daca am 21 de ore sa aleg doar 18 pe care sa le fac si pe restul sa ii las pe dinafara pt ca nu sunt platita?

  23. Tabelele cu planul saptamanal de activitate, la care unii maniaci cer si ora desfasurarii activitatii, formularele Google trimise la toata scoala cu tot felul de prostii, acelea nu sunt excese?

  24. Sunt inv.pensionar si suplinesc la plata cu ora! In martie nu am fost montată,deci nu am primit salariu! Lucrez online, merg si împart fise de lucru, muncesc si dupa amiază, voi fi plătită ,sau nu?

  25. Plata cu ora trebuia plătită inclusiv în martie! Nu a fost vacanta ca sa nu se plătească! Trebuie dați în judecată! Sindicatele, luați atitudine!

    1. Domnule, inafara de informarile cu situatii de urgenta, n am primit nicio informare de acest gen.Nu ne a cerut nimeni: orare, nu ne a schimbat nimeni fisa postului, nu s au adus modificari la contracte.Doar predam online obligatoriu cu toate ale noastre ca ” prostii”.Cred ca ce vad pe aici sunt excese de mare zel ale unor directori putin familiarizati cu legea, care nu stiu ca pot avea si procese de la profesori, sau care nu s au consultat cu sindicatele.Ce foi de pontaj, ce liste? Odata ce ma intorc la scoala sa inchei mediile,bsemnez condica conform planificarii, planificare pe care, ca un profesor normal, am urmat o si in procesul educational online.Punct

  26. Doamnă Mimi, eu sunt profesor de educație fizică și fac fiecare oră interactivă cu elevii mei, oră pe care abia o așteaptă! Înainte de începerea fiecărei ore, le trimit și o fișă de activitate, mai ales pentru cei care nu au posibilitatea să intre fix la ora respectivă! Vă rog să dați exemple din școala în care predați , nu arătați cu degetul spre toți profesorii de educație fizică!

  27. Sunt profesor de educatie fizica si sport ,plata cu ora ,cu titularizare data ,nota peste 7,nu au fost posturi titularizabile in judet prea multe asa ca nu am decat 15 ore ,mentionez ca nu am fost platita pe luna martie ,desi am tinut legatura cu elevii pe grupul clasei ,iar dupa vacanta mentionez ca imi tin orele pe ZOOM cu elevii,facand educatie fizica si sport ,d.na de mai sus probabil vorbeste de scoala unde preda ,dar in scoala in care sunt eu se fac toate orele indiferent de disciplina ,asa ca va rog nu incercati sa marginalizati celelalte discipline ,multumesc.

  28. De ce mințiți.Luna trecută plata cu ora nu a fost plătită chiar dacă cadrele didactice si-au facut datoria plus ca exista un contract de munca care nu este respectat asta însemnând încălcarea drepturilor salariale ale personalului didactic care sunt plătiți doar cu plata cu oră.Am fost platiti doar pe 11 zile din martie până la închiderea școlilor.

    1. Pe bune! Stai acasa faci ore din fotoliu, de la 9 in loc de 8, fara naveta aferenta, avand toata documentatia necesara la un click distanta, durata unei ore de curs este redusă la 30 de minute plus trimiterea unor materiale in pdf elevilor, materiale pe care ar trebui să le ai deja făcute, suntem platiti integral, nu șomaj tehnic, nu concediu fără plată, dar nu, noi vrem și plata cu ora.

      1. Va invit sa stati dumneavoastra in locul nostru sa vedeti daca se reduce totul la un click asa cum spuneti. E personal muncesc dublu de cand fac ore online.

        1. Dacă este așa cum spuneți, mai aveți de lucru până vă apropiați de numărul de ore pe care îl alocă elevii pentru orele de curs și teme. Copiii de gimnaziu muncesc mai mult decât dvs. Poate acum vă dați seama că este necesar să se reducă numărul de ore.

      2. Nu e chiar aşa de simplu domnule!
        Să ai peste 400 de elevi, gupaţi pe multe clase, şi nivele, şi “documentaţia necesară nu este la un click distanţă”, ci 80-90 la sută trebuie elaborată, prelucrată înainte să fie transmisă elevilor, Apoi vin întrebările şi temele rezolvate, la care trebuie să dai feedback în timp real. Iar o parte din ore (din aceste clase) le ai în norma de bază şi peste mai ai şi plata cu ora. Mai sunt şi cdş-uri, clasele terminale vor da examene, altă miză. Mai eşti şi diriginte, iarăşi alte probleme. Naveta nu făceam în ultimii 30 de ani, având post în localitatea de domiciliu, post obţinut prin concurs. Folosesc curentul propriu, abonament internet şi telefon propriu, tehnica proprie (laptop, telefon, scanner şi alte scule electronice). Factura la curent şi la gaz în martie şi aprilie va fi aproape dublă faţă de februarie (când era iarnă), că atât soţia, cât şi mine lucrăm din “home office”, adică facem şcoala online. Săptămânal avem chiar şi şedinţe – tot online – şi urmărim mesajele directorului. Săptămânal primesc sute, nu exagerez sute de mesaje şi emailuri de la elevi în special (dar şi de la colegi, director, inspectorat) la care trebuie să răspund, şi dvs. ziceţi ce bine ne merge. Abia aştept şcoala reală, fizică, când ştii că ai 4-5-6 ore, după care în 2-3 ore (excepţia perioada tezelor) îţi rezolvi celelalte probleme şi sarcini legate de şcoală şi mai ai şi timp liber zilnic, dar în special în weekend. Acum nu am nici sâmbătă, nici duminică, şi nici 1 mai, ci munca în flux continuu. Şi nu pot să nu ridic telefonul, sau să nu răspund la mesajele care vin după ora 16. Deci domnul meu, din interior se vede, se simte altfel.

      3. SUNT SI ASTFEL DE SITUATII ! CEL MAI CORECT AR FI FOST SA EXISTE IN FIECARE SCOALA POSIBILITATEA DE A LUCRA DIN SCOALA ,NOI, CADRELE DIDACTCE !CUM IN ALTE SECTOARE DE ACTIVITATE SE MERGE LA LOCUL DE MUNCA, TOT ASA SI NOI TREBUIA SA PUTEM LUCRA DIN SCOALA, CU INSTRUMENTE DIN SCOALA SI NU CU CELE DIN DOTAREA FAMILIEI. MIE AZI LAPTOPUL CARE E DESTUL DE VECHI SI ERA SI FOARTE PLIN CU MULTE MATERIALE MI-A CEDAT, NU AFISEAZA DECAT LINII VERTICALE ! CINE IMI ASIGURA COSTURILE REPARARII LUI !

        1. Corect! Trebuia sa se organizeze în școală : în fiecare sală un laptop cu camera spre tablă, profesorii ar fi intrat pe rând, ar fi avut și tablă pentru exerciții, iar elevii ar fi urmărit de acasă. Problema ar fi că “ora de curs nu este spectacol public!” și nu ar trebui înregistrată…

        2. Bravo!!!! Sunt de acord! Asa terminam cu atatea discutii. Avem informatician care ne poate ajuta. Nu toti ne pricepem la tehnologie si nu avem dotari performante. Sanatate si rabdare!!!!!! In curand, vom preda doar online!!!!! Eu asa cred, dupa toate semnalele..

      4. Plata cu ora în învățământ înseamnă plata unor ore efectiv făcute. Există categorii de cadre didactice (pensionari de exemplu) care nu sunt plătiți cu salariu ci ”la plata cu ora”. Dacă fac aceste ore ca și ceilalți profesori, de ce să nu fie plătite ? Nu înțeleg

  29. Sunt pensionara si am ore la plata cu ora, pe martie nu am fost platita decat pana pe 11 martie si am inteles ca nici pe aprilie nu voi fi platita.Vi se pare corect, daca muncesc cu copii si eu on line ca si colegii mei ca sa nu fiu platita?

  30. Dacă vă întrebați,,Ce fac educatoarele?” ei bine, vă spun eu, o educatoare cu 27 de ani de experiență. La prima oră trimitem pe grupul cu părinții sugestii de activități, postăm aceleasi activități pe platformă +multe materiale( povestioare, jocuri de tot felul-descrise în amănunt ca să se poata realiza, cântece, filmulete cu activități practice, activități sportive de cele mai multe ori facute de noi!). Apoi postăm diferite materiale create de noi, deci originale pe platforma de resuse educationale. Stăm ziua întreaga la dispozitia părinților pentru consiliere pe whatsapp, facebook sau telefon. Trimitem raportarea zilnică a activității online, diferite tabele și situații care se cer, centalizam feedback urile părinților în urma a ceea ce au realizat cu copiii, căutăm materiale pt urmatoarele activități, proiectăm ziua urmatoare….
    Cred că nu am uitat nimic… doar de viața noastră și de familie.

    1. MARE ADEVAR ! AM AJUNS SA STAM IN ONLINE 25 DIN 24 DE ORE ! MANCATI- NEMANCATI, STAM IN ONLINE ! RESTUL E MARUNTIS ! MAI CONTAM NOI SAU FAMILIILE NOASTRE ? LUCRAM, LUCRAM PANA LA EPUIZAREA NOASTRA SI A INSTRUMENTELOR DE LUCRU PERSONALE !

  31. Ministerul ar trebui sa urgenteze crearea unei platforme de acces online in care elevul sa poata alege cursurile care il intereseaza . In cadrul acestei platforme s-ar putea introduce un parametru care sa contorizeze orele de curs predate de fiecare profesor cat si prezenta elevului . Prin definitiei cursul online trebuie sa fie interactiv , nu poze din carti si culegeri puse pe google classroom . Nu este corect ca in timpurile acestea ( cand dronele ne survoleaza deasupra capului ) mii de copii sa fie dezavantajati educational doar ca sa pastram in echipa de profesorii niste fosile care nu au habar ( pentru ca nu si-au dat interesul si pentru ca inca mai merge sa scrii pe tabla aceleasi tampenii , cu aceleasi idei de pe vremea lu’ bunicu ) sa porneasca un calculator . Nu mai poate fi contemporan o fosila cu o retea neuronala . Doresc pentru copii mei , profesori tineri , activi din prunct de vedere tehnologic nu fosile care sa ridice scrisul cu creta pe tabla ( din notitele care le-a facut cand era tanar ) la nivel de arta !!!

    1. Sunt cadru didactic cu 32 de ani la catedră, deci, conform criteriilor dvs, o fosilă. Ați jignit o categorie de vârstă din care, precis, fac parte și părinții dvs. Și fosilele ca noi au făcut și fac eforturi foarte mari pentru a ține pasul cu vremurile, mult mai mult, poate, decât cei tineri, care au tehnologia la degetul mic. Comentariul dvs este jignitor și neconstructiv!

    2. Foarte urâtă această atitudine! Zici ca ești dascăl, domnule? De la aceste fosile ai invatat și dumneata. Dacă nu era nevoie de noi pensionarii în invatamant nu eram la catedră iar în perioada aceasta mulți pensionari si-au ținut lecțiile mai bine decât cadrele didactice tinere! Urâtă atitudine!

  32. Da, eu personal aș dori să-i mulțumesc doamnei ministru pentru înțelegere și pentru faptul că ne plătesc salariile integral și în aceste vremuri de criză în care mulți oameni și-au pierdut locurile de muncă sau primesc salarii diminuate. Norocul nostru este că la cârma ministerului nu este vreo Mirelă care imediat ar cere ca absolut toți profesorii – de la începător la pensionar – să fie din senin un as în predarea on-line fără vreo pregătire prealabilă în acest sens. Iar dacă nu faci corect cum cer ele și nu dovedești cu un morman de hârtii și cine știe prin ce alte modalități – ar tăia fără milă din salariul delicventului insuficient pregătit.

  33. Unii chiar nu fac nimic, de ex cei de muzica, desen, sport…. și își iau salariile! Lucrează în general cei de romana, mate, istorie, geografie. Dar educatoarele ce fac? Nu din răutate întreb, dar totuși exista o mare discrepanta între cei care lucrează și ceilalți!

    1. Ce fac educatoarele? Daca sunteți cadru didactic ar trebui sa știți munca pe care o fac educatoarele, ar trebui sa știți de unde se pune temelia educației și formarii unui copil! Ar mai trebui sa știți ca, in acest moment, educatoarele nu pot așeza preșcolarii cuminți in fata unor ecrane și nu pot vorbi sau explica precum școlarilor, ele trebuie sa creeze materiale suport, fise de lucru însoțite de explicații amănunțite pentru părinți. Mai mult decât atât, gândiți-va câte activități sunt la gradinita, fiecare cu specificul ei, pentru fiecare trebuie alte materiale gândite in așa fel încât sa atragă copilul, sa poată lucra cât mai mult singur, sugerează superiorii noștri pentru ca, ce sa vedeți, munca educatoarei nu se face de la catedra, se face lângă copil, lângă 27 de copii in cazul meu! Copiii preșcolari au nevoie de suport intuitiv și uman mult mai mult decât copiii mai mari! V-as invita la o clasa de preșcolari și in casa unei educatoare, poate ca atunci o sa considerați justificat salariul acesteia.

    2. Dacă chiar dorești sa vezi ce fac educatoarele, îți pot trimite in privat. Ne concepem chiar și material didactic, altfel cei mici nu ar avea interesul sa stea alături de noi in fiecare zi. Nu înțeleg de ce aruncam cu pietre, atunci când nu suntem informați! Nu dorm educatoarele in aceasta perioada! La fel ca toate cadrele didactice, ele trebuie sa trimită planificări, rapoarte, dovezi!

    3. Sunteti profesoara? 😆 Daca in scoala dvs cei enumerați mai sus nu fac, nu inseamna ca asa e peste tot madam! Vai de ea scoala si de ei profesori, va dati in cap unii altora, ma mâncati intre voi si va mai numiti dascăli…

    4. Daomna Mimi,vă contrazic. Și profesorii de muzică, arte plastice, sport fac cursuri on line.Eu lucrez la un liceu de arte unde, profesorii de muzică lucrează cu copii pe zoom sau adservio. Se face chiar și cor pe aceste platforme. La fel, profesorii de sport. Ca să nu mai vorbesc de cei de la arte plastice. Cred că sunteți dezinformată sau rău-inteționată. Vă rog să nu mai aruncați aceste zvonuri în mediul on line. Nu face decât să ne dezbine. Trebuie să fim uniți. O zi bună vă doresc!

    5. Ce fac cei din scolile speciale ? Cum de s-a platit luna trecuta norma de hrana integral ???
      Rusine!!! Sa primesti toate drepturile si totusi sa nu faci NIMIC.
      Faceti dreptate ,nu este normal sa stai acasa si sa primesti toate drepturile.
      Copiii vostri sunt protejati in aceste vremuri,ce mai vreti ???Totusi cat a-ti lucrat intr-un an scolar ??? Platiti si pe periada vacantei .
      Cerem dreptate si pentru celelalte profesii.

  34. Apreciez modalitatea on line in aceste vremuri.
    Sunt foarte mulțumit ca am tinut legatura cu copiii permanent.
    Orele se tin pe meet.
    Temele se dau pe classroom.
    Excelent gândit!

  35. Luna trecuta nu s-au plătit salariile integral. Orele făcute la plata cu ora, suplimentare, nu au fost plătite, chiar daca s-au ținut on-line…

  36. Este o mare aberatie sa numești ca ceea ce face acum este “online”. In continuare sunt profesori / învățători care nu predau nimic nou si nu se conectează cu elevii. Tot ce fac, pun niste teme pe o platformă si elevul trebuie urce dovada ca si a facut tema. ASTA NU SE NUMESTE CURS ONLINE. Cand se va intelege asta?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nelu Tătaru îi va propune premierului Cîțu vaccinarea obligatorie sau testarea săptămânală pentru anumite categorii de persoane, printre care și profesorii, iar cine nu se va supune măsurii și reprezintă un pericol să nu mai fie primit la locul de muncă

Introducerea vaccinării obligatorii sau testarea săptămânală pentru personale din sectoarele esențiale de activitate, precum profesori, polițiști, pompieri sau jandarmi, este propunerea pe care consilierul onorific al premierului, fostul ministru al…
Vezi articolul

Concurs pentru școli, lansat de Asociația de Literație: formare gratuită a profesorilor, cu strategii de predare astfel încât elevii să înțeleagă ce citesc și sarcinile pe care le primesc

Asociația Română de Literație a lansat competiția “Citesc pentru a învăța”, prin care 10 școli gimnaziale care se înscriu în concurs pot să câștige formarea gratuită a profesorilor de toate…
Vezi articolul

OFICIAL Reprezentanții sindicatelor din școli, puși de ministrul Educației să stabilească indicatorii de performanță pentru cadrele didactice și personalul didactic auxiliar, alături de directori / Cîmpeanu înființează o nouă comisie de evaluare a profesorilor în fiecare școală

Reprezentanții sindicatelor din școli sunt învestiți prin ordin al ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, să stabilească indicatorii de performanță din cadrul fișelor de evaluare și autoevaluare pentru cadrele didactice și personalul…
Vezi articolul