Apel al Comisiei Europene pentru școlile, centrele de cercetare și ONG-urile care vor să se implice în adoptarea cadrului de competență financiară pentru adulți în Uniunea Europeană

150 de vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Identificarea celor care predau educația financiară pentru adulți și care are utilizează sau vor utiliza cadrul de competență financiară, solicitată printr-un apel comun de Comisia Europeană, Direcția Generală pentru Stabilitate Financiară, Servicii Financiare și Uniunea Piețelor de Capital (DG FISMA) și Rețeaua Internațională pentru Educație Financiară a OCDE (OECD-INFE).
  • Formularul poate fi completat până la data de 15 aprilie 2022.

Sunt invitați să răspundă practicienii din ONG-uri, instituții de educație a adulților (publice sau private), instituții publice (inclusiv instituții de supraveghere), centre de cercetare, reprezentanți ai angajatorilor și/sau companii/asociații financiare.

Conform Comisiei Europene, acest cadru își propune să îmbunătățească abilitățile financiare ale indivizilor, astfel încât aceștia să poată lua decizii corecte cu privire la finanțele lor personale. Acesta va sprijini dezvoltarea de politici publice, programe de educație financiară și materiale educaționale de către statele membre, instituțiile de învățământ și industrie.

Există posibilitatea să se faciliteze schimbul de lecții învățate de către practicienii care folosesc cadrul în inițiative concrete în domeniul educației adulților, potrivit anunțului. Schimbul de lecții învățate ar putea avea loc prin ateliere specifice cu practicieni.

Iată ce competențe sunt vizate:

  • competențe financiare digitale;
  • competențe de finanțare durabilă;
  • competențe relevante pentru reziliența financiară și grupurile vulnerabile.

Cadrul comun al Comisiei și OCDE-INFE pentru a îmbunătăți abilitățile financiare ale persoanelor poate fi consultat aici.

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Programul Masa caldă în realitate: criză de personal, dezinteres din partea ministerului, condiții greu de îndeplinit. Interviu cu Mircea Bertea, directorul Colegiului Pedagogic Cluj-Napoca, unde Masa caldă se aplică de 3 ani

Proiectul prin care se acordă o masă caldă de prânz elevilor se confruntă cu nenumărate probleme, susține într-un interviu pentru Edupedu.ro Mircea Bertea, directorul Colegiului Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca.…
Vezi articolul

Singura modificare la calendarul anului școlar 2023-2024 le-ar putea aduce elevilor o lună fără cursuri în primăvara 2024: sunt zile libere, vacanță, ori se pot ține săptămânile „Școala Altfel” și „Verde” / România e pe locul 3 în rândul țărilor cu cele mai multe zile de vacanță

Calendarul anunțat oficial de Ministerul Educației pentru anul școlar viitor, 2023-2024, prevede patru posibile săptămâni lipsite de cursuri pentru elevi și profesori, plasate în lunile aprilie și mai 2024. Acest…
Vezi articolul

VIDEO Gabriel Diaconu, medic psihiatru: Ce alegi, să faci o injecție sau să stai la coadă cu alți 20 de oameni cu insuficiență respiratorie? Dacă nu ești vaccinat, e aproape sigur că vei lua boala, așa de mare este incidența COVID / Nu cred că e o discriminare să fie vaccinarea obligatorie

Nu cred ca e o discriminare să fie vaccinarea obligatorie, a declarat medicul psihiatru Gabriel Diaconu la webinarul „Vaccinarea – între mituri și adevăr”, organizat de proiectul Școli Curate. Acesta…
Vezi articolul