Apel al Comisiei Europene pentru școlile, centrele de cercetare și ONG-urile care vor să se implice în adoptarea cadrului de competență financiară pentru adulți în Uniunea Europeană

148 de vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Identificarea celor care predau educația financiară pentru adulți și care are utilizează sau vor utiliza cadrul de competență financiară, solicitată printr-un apel comun de Comisia Europeană, Direcția Generală pentru Stabilitate Financiară, Servicii Financiare și Uniunea Piețelor de Capital (DG FISMA) și Rețeaua Internațională pentru Educație Financiară a OCDE (OECD-INFE).
  • Formularul poate fi completat până la data de 15 aprilie 2022.

Sunt invitați să răspundă practicienii din ONG-uri, instituții de educație a adulților (publice sau private), instituții publice (inclusiv instituții de supraveghere), centre de cercetare, reprezentanți ai angajatorilor și/sau companii/asociații financiare.

Conform Comisiei Europene, acest cadru își propune să îmbunătățească abilitățile financiare ale indivizilor, astfel încât aceștia să poată lua decizii corecte cu privire la finanțele lor personale. Acesta va sprijini dezvoltarea de politici publice, programe de educație financiară și materiale educaționale de către statele membre, instituțiile de învățământ și industrie.

Există posibilitatea să se faciliteze schimbul de lecții învățate de către practicienii care folosesc cadrul în inițiative concrete în domeniul educației adulților, potrivit anunțului. Schimbul de lecții învățate ar putea avea loc prin ateliere specifice cu practicieni.

Iată ce competențe sunt vizate:

  • competențe financiare digitale;
  • competențe de finanțare durabilă;
  • competențe relevante pentru reziliența financiară și grupurile vulnerabile.

Cadrul comun al Comisiei și OCDE-INFE pentru a îmbunătăți abilitățile financiare ale persoanelor poate fi consultat aici.

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENTE Strategii metacognitive, educație digitală și cea incluzivă, discipline opționale pentru elevii de liceu. Programele acestora, publicate în Monitorul Oficial / Ce vor studia elevii

Trei programe școlare din categoria curriculum la decizia școlii, pentru nivel liceal, au fost publicate în Monitorul Oficial. Este vorba despre următoarele discipline: Educație digitală și abilități media, Educație incluzivă…
Vezi articolul

Orarul școlar să fie organizat în așa fel încât pentru un „bloc” de ore elevii să poată merge la ce cursuri aleg din oferta școlii, cu alți colegi din alte clase – regulă nouă în ROFUIP 2024 / CDEOȘ ar intra în vigoare odată cu noile planuri-cadru, în septembrie 2025

Regulamentrul de funcționare a școlilor propus de Ministerul Educației, aflat în dezbatere publică, vine cu o schimbare majoră față de cel actual: organizarea cursurilor la care clasele se pot amesteca.…
Vezi articolul

Profesorii și elevii americani adoptă platforma de inteligență artificială ChatGPT în număr tot mai mare, în pofida riscurilor de etică și acuratețe, pentru a-i ajuta în asimilarea materiei, planificarea lecțiilor, interactivitate mai mare – sondaj

Platforma de inteligență artificială ChatGPT este utilizată tot mai intens atât de elevi, cât și de profesorii din școlile americane, în pofida tentativelor unor districte școlare de a o interzice,…
Vezi articolul

Corpul de Control al Ministerului Educației face verificări la Colegiul Hasdeu din Buzău, la peste o lună de când directoarea și-a dat demisia pe motiv că Inspectoratul face presiuni asupra conducerii Liceului – surse

Corpul de Control al Ministerului Educației este în aceste zile în control la Colegiul Național „B.P. Hasdeu” din Buzău, potrivit surselor Edupedu.ro. Verificările vin la peste o lună și jumătate…
Vezi articolul