Aproape 200 de mii de copii au abandonat școala în liceu. Numărul lor crește cu 13 mii pe an

612 vizualizări

Fenomenul ingrijorător al abandonului școlar se adâncește de la un an la altul. România avea în anul 2015, potrivit datelor UNESCO, 184.101 elevi care părăsiseră școala în timpul liceului (upper secondary education ISCED 3). În 2016 numărul lor a ajuns la 197.263, adică s-a majorat cu 13.162 de copii. În procente asta înseamnă o creștere de 7,15%.

Este vorba despre o întreagă generație de copii, ba chiar mai mare, dacă o comparăm cu numărul absolventilor care s-au înscris anul acesta examenul de Bacalaureat, de exemplu, și care a fost de doar 136.866, potrivit edu.ro.

În privința celor care au părăsit școala în timpul gimnaziului (lower secondary education ISCED 2), cifrele UNESCO arată valori ușor mai mici, dar în creștere accelerată.

În 2012 numărul celor care au părăsit școala timpuriu, din aceasta grupă de vârstă (lower secondary education) era de 126.535. În 2016 erau cu 57.076 mai mare, adică 183.611. Saltul este uriaș, de peste 45% în cei 4 ani pentru care există date.

Cifrele vin în contextul în care în România 18,1% dintre copii abandonează școala (cifra valabilă pentru anul 2017, al treilea cel mai ridicat procent din UE). Țara noastră și-a propus ca până în 2020 să ajungă la un procent de 12% al celor care părăsesc timpuriu școala. Media UE era în 2016 de 12,6%.

Rata abandonului școlar pe regiuni

Iată și situația pe regiuni, din România, pusă de Eurostat pe harta Europei. În Moldova, Dobrogea și Transilvania unul din 5 elevi abandonează școala. Croația este țara cu cel mai mic procent de copii care pleacă din școală înainte de terminarea ei, doar 3,1% media națonală.

Datele Eurostat mai arată că rata abandonului a crescut în 2017, dacă o comparăm cu cea din 2012.

FOTO: pixabay.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Raportările anuale multiple ale universităților către diferite instituții vor fi înlocuite de raportări unice anuale, făcute printr-o platformă a Ministerului Educației – proiect de HG

Platforma Națională de Raportare Unică în Învățământul Superior (PNRUIS), care le permite universităților să facă o singură raportare pe an, urmează să fie lansată, potrivit unui proiect de HG pus…
Vezi articolul

Economedia – Sondaj UiPath: Deschiderea către automatizare este uriașă, 90% dintre români cred că va îmbunătăți serviciile publice. Răzvan Atim: Adopția automatizării este foarte greoaie în aparatul de stat. O pun pe tema unei încetineli în a educa

Opt din 10 români s-au deplasat la ghișeul instituțiilor publice și doar o cincime au optat pentru plata electronică a taxelor, în timpul pandemiei, arată un sondaj UiPath obținut în…
Vezi articolul

România raportează o rată de 5 ori mai mare decât cea înregistrată până acum în privința participării adulților la educație și formare, țintă-cheie pentru educație la nivel UE / A crescut perioada pentru raportarea studiilor recente, iar la nivel local e folosită altă referință pentru vârsta populației adulte

Peste un sfert dintre adulții din România (27,7%) au participat, în 2022, la programe de educație formală sau non-formală, potrivit datelor raportate vineri de Institutul Național de Statistică. Procentul este…
Vezi articolul

Dezastru la cheltuirea banilor europeni în școlile din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar PNRAS – doar 350 de milioane de lei într-un an și jumătate, adică 18% execuție bugetară din totalul sumei disponibile / În cele două mandate ale Ligiei Deca nici măcar nu au fost semnate contractele din PNRAS II

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar are până acum doar 1409 proiecte, adică școli, în implementare – a anunțat ministrul Educației Ligia Deca luni, 25 martie, în prima conferință din…
Vezi articolul