Aproape 600 de elevi din județul Botoșani nu au mediile încheiate și se află în situația de risc de abandon școlar, potrivit Inspectoratului Școlar Județean

1.293 de vizualizări
Abandon şcolar
Foto: Barry Zhou – Unsplash.com
Aproximativ 600 de elevi din județul Botoșani nu au mediile încheiate pe primul semestru al acestui an școlar 2021 – 2022, a declarat inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean, Ada Macovei, potrivit Agerpres.

Sute de elevi au rămas cu situaţia şcolară neîncheiată pentru că nu au mai venit la școală, explică Inspectoratul Școlar Județean Botoșani. “Sunt cauze complexe, care trebuie în continuare monitorizate, dar care se încadrează în statisticile anilor precedenţi”, a afirmat Ada Macovei.

De asemenea, oficialul Inspectoratului Şcolar susţine că aproximativ 1.100 de elevi se află în risc de corigenţă. Dintre aceştia, 1.075 au rămas corigenţi la matematică, iar 542 la limba şi literatura română.

Reamintim că mâine, 21 ianuarie, este termenul limită până la care școlile care au risc de abandon școlar se pot înscrie în programul MATE – Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație, finanțat cu fonduri europene, care să reducă abandonul școlar.

Școlile sunt astfel invitate de Ministerul Educației să se înscrie aici.

MATE face parte din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) care este primul proiect finanțat din PNRR, și care are o valoare de 543 milioane euro, nerambursabilă.

Pe lista publicată de ministerul Educației, 12 unități de învățământ în Botoșani apar cu risc de abandon școlar și ar putea să primească granturi de până la 200.000 de euro fiecare pentru a combate acest fenomen și a ajuta copiii să rămână la școală prin diverse programe, dacă depun cerere de înscriere. “Până pe 19 ianuarie erau 3.700 de intenții de participare în platformă. Probabil până vineri vom ajunge aproape de 4000 de solicitări”, a declarat miercuri Simona Tănase, director monitorizare și evaluare Direcția Generală „România Educată”, referindu-se la numărul școlilor care au solicitat să fie incluse în Programului Național pentru Reducerea Abandonului școlar.

Inspectorul școlar Ada Macovei a mai spus că “în ceea ce priveşte nevoia noastră de analiză şi centralizare a datelor, a reieşit foarte clar că elevii întâmpină probleme foarte mari la matematică, aşa cum ştiam. De aceea, oferta noastră educaţională pentru anul viitor a fost modificată”.

Cu o zi înainte, mai mulți profesori au protestat în curtea Colegiului Național Mihai Eminescu din Botoșani tocmai pentru că sunt nemulțumiți de faptul că Inspectoratul a decis să desființeze una dintre cele patru clase cu profil de matematică-informatică şi una din cele două clase de-a V-a. În schimb au fost înfiinţate două clase cu profil de ştiinţe sociale.


1 comment
  1. Edupedu, ai contract cu PNL-ista asta de ne sufoci de cateva zile cu cate un articol despre scolile din Botosani? Dar de ce nu spuneti lumii si ca atunci cand a luat sefia ISJ Botosani nu avea nici macar titulatura luata dar era plina de arfe si mare formatoare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premiile “Henri Coadă” pentru elevi și studenți câștigători în competiții tehnico-științifice internaționale – Au fost oferite mai puține decât pragul stabilit prin hotărâre de guvern / Țările care alocă 2-3% pentru cercetare, lăudate de premierul Ciucă, al cărui guvern țintește 1% în 2024

Elevii și studenții care au obținut locul I, II și II în competiții tehnico-științifice internaționale au primit, marți, premiile acordate de guvern printr-un program introdus în decembrie, având drept scop…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Înveți să programezi, ai acces la mentori și know-how-ul lor, dezvolți aplicații pentru problemele din comunitate – asta se întâmplă, pe scurt, la Technovation Girls 2024, unde au început înscrierile / Patru finaliste din 2023 le spun fetelor care vor să se înscrie anul acesta la ce le-a folosit experiența: Este mai mult despre persoana care devii în urma acestui concurs

„Mă atrăgea domeniul acesta informatic, numai că eram și conștientă că ceea ce urmează să lucrez este foarte diferit de ceea ce învățăm la școală. (…) Am vrut să văd…
Vezi articolul

Ministrul Educației, despre amânarea hotărârii pentru implementarea România Educată: A necesitat o muncă desfășurată inclusiv pe parcursul nopților, atât s-a putut. Nici timpul, nici societatea nu mai are răbdare cu noi

“A necesitat o muncă desfășurată inclusiv pe parcursul nopților, atât s-a putut”, așa s-a justificat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, după ședința de Guvern de vineri, în care anunțase de două…
Vezi articolul

Firmele de transport, obligate să asigure naveta elevilor sub sancţiunea retragerii licenţei – prevede un proiect de lege aprobat de Guvern fără dezbatere şi fără transparenţă

Transportul rutier intrajudeţean va intra în sfera serviciilor publice, iar transportul elevilor, al persoanelor cu dizabilităţi, al pensionarilor şi al categoriilor de persoane defavorizate care beneficiază de facilități de transport…
Vezi articolul
Ministrul Sorin Cîmpeanu susține că eliminarea burselor de merit elevilor de clasa a V-a este "un exemplu de fake news", pentru că se acordă burse de studiu

VIDEO Ministrul Sorin Cîmpeanu neagă realitatea și acuză jurnaliștii acreditați la Guvernul României că emit „fake news”. Susține că eliminarea burselor de merit elevilor de clasa a V-a este “un exemplu de fake news”, pentru că se acordă burse de studiu

Întrebat la un briefing de presă, în urma ședinței de Guvern de astăzi, cum justifică eliminarea bursei de merit pentru elevii de clasa a V-a pe care o prevede cel…
Vezi articolul