Avertisment lansat de The Telegraph: Islamismul a scăpat de sub control în școlile franceze / O versiune rigidă a religiei a prins rădăcini în numeroase săli de clasă, amenințând valorile liberale ale Franței

472 de vizualizări
Sursa Foto: Pexeles.com
Acum 20 de ani, știrea că niște elevi adolescenți din Franța au protestat pentru că ar fi fost „șocați” de o pictură din 1603 cu cinci nuduri feminine pe care un profesor le-a arătat-o la clasă ar fi provocat în întreaga țară amuzament, nu frică. „De ce se plâng ei?”, ar fi întrebat toată Franța printre hohote. Însă profesorii de la școala gimnazială Jacques Cartier din Issou, la vest de Paris, știu de ani buni că lucrurile nu stau așa, scrie The Telegraph, citată de Rador Radio România.

Scenariul care s-a petrecut săptămâna trecută la o oră de literatură franceză s-a mai întâmplat de extrem de multe ori pe tot cuprinsul țării, în același gen de școli publice din zone sărace. Fenomenul a dus în ultimii trei ani la asasinarea a doi profesori de către elevi ori amici ai elevilor, cu complicitatea indirectă a multor părinți, chipurile scandalizați de te miri ce încălcare a unor coduri „morale” religioase stricte.

Scena s-a desfășurat după cum urmează (ni s-a relatat): o fată s-a ridicat din bancă în cursul orei pentru a obiecta, iar alți elevi i-au luat partea, făcând gălăgie și insultându-l pe profesor. Ora s-a încheiat în ceartă și hărmălaie. În ora următoare câțiva elevi alergau prin clasă cu eșarfe pe cap și-l făceau pe profesor „rasist”; a doua zi o mamă a amenințat că-l va da în judecată pe directorul școlii.

După ce incidentul a ajuns în presa locală și apoi și la știrile naționale de la TV, Gabriel Attal, noul ministru activist al educației a vizitat școala respectivă pentru a ține un discurs dur despre violarea secularismului francez și perturbarea activității școlare, promițând disciplinarea făptașilor. Profesorii i-au reamintit că acesta a fost al 16-lea incident de acest fel înregistrat numai în ultimele două luni.

O variantă extrem de rigidă a islamului, derivată din wahhabism [fundamentalism sunnit popular mai ales în Arabia Saudită și Qatar – n.trad.], a fost diseminată deliberat de organizații islamice extremiste precum Al-Qaeda și Frăția Musulmană începând cu sfârșitul anilor ’70, alterând tradițiile comunității musulmane din Franța, dar și pe cele din țările de origine ale acesteia.

Citește analiza integrală pe G4Media.ro.


1 comment
  1. ați vrut forță de muncă ieftină , v ați bucurat că va vin sclaveti , toată Europa era in extaz că are emigranți și că se vor îmbogății pe seama sclavilor. acum costurile sociale sunt enorme

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Fadia Saadah, director în cadrul Băncii Mondiale: Să se facă tot posibilul pentru deschiderea școlilor / Criza Covid-19 din educație ar putea crește cu până la 10% rata analfabetismului funcțional în rândul elevilor din România și să producă pierderi economice anuale de până la 1,4 miliarde de dolari

“Este important să se facă tot posibilul pentru deschiderea școlilor și pentru maximizarea șanselor de a le ține deschise pe viitor. Când sunt deschise, școlile trebuie să se asigure că…
Vezi articolul

QS World University Rankings 2024: Universitatea Babeș-Bolyai și Universitatea din București revin în top 1000 global / 13 instituții românești prezente în ultima ediție a reputatului clasament al universităților lumii

Două universități românești – Babeș-Bolyai și Universitatea din București – apar din nou în QS World University Ranking, clasament QS World University Ranking, reputatul clasament internațional al Quacquarelli Symonds, a…
Vezi articolul

ANALIZĂ Finanțarea de 15% din Bugetul General Consolidat pentru Educație, în 2024, prevăzută de proiectele adoptate ale noilor legi Deca-Iohannis, ar urma să fie ratată cu mult în 2024, conform calculelor de impact bugetar pe baza datelor Guvernului

“Parlamentul României nu are de gând ca, peste șase luni, să voteze, atunci când se va discuta legea bugetului de stat, acordarea a 15% din bugetul general consolidat pentru educație”,…
Vezi articolul

Problema pierderilor de învățare să fie tratată și altfel decât prin programe de recuperare: elevii să fie învățați să aibă din nou încredere în puterea lor de învățare, încredere strâns legată de succesul academic – expert britanic

Un nou studiu publicat la sfârșitul lunii ianuarie a.c. de revista Nature confirmă încă o dată că progresele de învățare ale elevilor au încetinit considerabil în perioada pandemiei, iar noile…
Vezi articolul