Belgia: Testare în masă a elevilor, pentru a vedea cât de mult se transmite coronavirusul în școli

1.136 de vizualizări
Foto: © Mariavonotna – Dreamstime.com
Trei universități belgiene au început, luni, o campanie de testare în masă în rândul elevilor, ca parte a unui studiu larg ce urmărește o mai bună înțelegere a transmisiei noului coronavirus în școli, potrivit The Brussels Times. Mii de copii au folosit primul dintr-o serie de teste de salivă în cadrul studiului derulat de Universitățile Liège, Louvain și Université Libre de Bruxelles.

Circa 2.400 de elevi din Bruxelles și Valonia vor fi supuși unor teste săptămânale pentru noul coronavirus, pe parcursul unei perioade de șase săptămâni, ca parte a studiului menționat. Acesta este susținut de Federația Bruxelles-Valonia, instituție responsabilă cu educația în regiunile vorbitoare de limba franceză, precum și de institutul federal de sănătate publică Sciensano.

Sunt testați, totodată, circa 200 de profesori și personal școlar, reprezentând 72 de clase. Toate datele de identitate sunt protejate și anonimizate.

Studiul este organizat în condițiile nesiguranței existente în continuare cu privire la riscurile de infectare Covid-19 în mediile școlare, pe fondul interesului autorităților de a asigura un echilibru între nevoia de bună desfășurare a școlii și cele sanitar-medicale.

Evaluări internaționale din diverse părți ale lumii au arătat că școala, în special școlile primare și grădinițele, nu sunt de obicei un motor al pandemiei, iar eventualele creșteri ale numărului de cazuri din școli sunt asociate de cele mai multe ori cu răspândirea virusului în comunitate, dar experții medicali au continuat să insiste că informațiile științifice de până acum sunt departe de a fi suficiente. 

În Belgia, the Brussels Times amintește că, din cauza creșterii accelerate a numărului de cazuri înaintea vacanței de toamnă (ultima parte a lunii octombrie), autoritățile au decis să prelungească această vacanță cu două săptămâni, până la mijlocul lunii noiembrie. Într-un studiu derulat de Universitatea KU Leuven, au fost identificate mai multe cazuri de infectare decât se așteptau cercetătorii, dar studiul s-a derulat pe un număr mic de elevi (300).

La sfârșitul lunii noiembrie, la două săptămâni după încheierea vacanței de toamnă, autoritățile belgiene anunțaseră că impactul redeschiderii școlilor nu a fost vizibil în cifrele epidemiologice, redeschiderea neavând un impact semnificativ până atunci.

Foto: © Mariavonotna – Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studenții îi cer ministrului Educației masteratul didactic, minim 25% proporție pentru studenți în alegerea rectorilor și creșterea finanțării

Studenții îi cer ministrului Educației să pornească masteratul didactic, prin elaborarea planurilor de învățământ pentru acest ciclu. Alianța Organizațiilor Studențești (ANOSR) îi solicită ministrului Ecaterina Andronescu și să-și respecte poziția…
Vezi articolul

Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara și deputat PNL: Tehnica numirii unui ministru prin rezultatul votului politic dominat de baronii locali din PSD a condus la nominalizarea unui nou ministru controversat la Educație

“Tehnica numirii unui ministru în Guvernul României, prin rezultatul votului politic dominat de baronii locali din PSD, a condus la nominalizarea unui nou ministru controversat pentru portofoliul Educației Naționale, cel…
Vezi articolul
Mituri în educație

Doru Căstăian, despre învățarea de profunzime și cea de suprafață: Dragi părinți, nu vă amăgiți că manipularea unei tablete înseamnă precocitate. Faceți-vă timp să discutați cu copiii, să le răspundeți serios la întrebări

Învățarea superficială este învățarea care “se adresează procesării de nivel inferior (de pildă, memorarea și reamintirea unor factori, acceptarea pasivă a unor informații, ignorarea tiparelor sau cauzalităților profunde) care nu…
Vezi articolul