Belgia: Testare în masă a elevilor, pentru a vedea cât de mult se transmite coronavirusul în școli

1.194 de vizualizări
Foto: © Mariavonotna – Dreamstime.com
Trei universități belgiene au început, luni, o campanie de testare în masă în rândul elevilor, ca parte a unui studiu larg ce urmărește o mai bună înțelegere a transmisiei noului coronavirus în școli, potrivit The Brussels Times. Mii de copii au folosit primul dintr-o serie de teste de salivă în cadrul studiului derulat de Universitățile Liège, Louvain și Université Libre de Bruxelles.

Circa 2.400 de elevi din Bruxelles și Valonia vor fi supuși unor teste săptămânale pentru noul coronavirus, pe parcursul unei perioade de șase săptămâni, ca parte a studiului menționat. Acesta este susținut de Federația Bruxelles-Valonia, instituție responsabilă cu educația în regiunile vorbitoare de limba franceză, precum și de institutul federal de sănătate publică Sciensano.

Sunt testați, totodată, circa 200 de profesori și personal școlar, reprezentând 72 de clase. Toate datele de identitate sunt protejate și anonimizate.

Studiul este organizat în condițiile nesiguranței existente în continuare cu privire la riscurile de infectare Covid-19 în mediile școlare, pe fondul interesului autorităților de a asigura un echilibru între nevoia de bună desfășurare a școlii și cele sanitar-medicale.

Evaluări internaționale din diverse părți ale lumii au arătat că școala, în special școlile primare și grădinițele, nu sunt de obicei un motor al pandemiei, iar eventualele creșteri ale numărului de cazuri din școli sunt asociate de cele mai multe ori cu răspândirea virusului în comunitate, dar experții medicali au continuat să insiste că informațiile științifice de până acum sunt departe de a fi suficiente. 

În Belgia, the Brussels Times amintește că, din cauza creșterii accelerate a numărului de cazuri înaintea vacanței de toamnă (ultima parte a lunii octombrie), autoritățile au decis să prelungească această vacanță cu două săptămâni, până la mijlocul lunii noiembrie. Într-un studiu derulat de Universitatea KU Leuven, au fost identificate mai multe cazuri de infectare decât se așteptau cercetătorii, dar studiul s-a derulat pe un număr mic de elevi (300).

La sfârșitul lunii noiembrie, la două săptămâni după încheierea vacanței de toamnă, autoritățile belgiene anunțaseră că impactul redeschiderii școlilor nu a fost vizibil în cifrele epidemiologice, redeschiderea neavând un impact semnificativ până atunci.

Foto: © Mariavonotna – Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pragul de admitere la examenul de rezidențiat rămâne la 60%, anunță Ministerul Sănătății, în urma unei consultări a studenților / Un proiect lansat acum o săptămână prevedea creșterea lui la 65%, adică la 130 de răspunsuri corecte față de 120

Pragul de admitere la examenul de rezidențiat rămâne la 60 anul acesta, adică la 120 de întrebări corecte din cele 200 de pe subiect, anunță Ministerul Sănătății (MS), după ce…
Vezi articolul

Directorul unui colegiu din municipiul Iaşi este acuzat de DNA că ar fi primit bani pentru transferul unui elev de la o școală la alta / În dosar au mai fost trimise în judecată o educatoare și o directoare de grădiniță

Gheorghiţă Nistor, în calitate de director al Colegiul Naţional “Vasile Alecsandri” din municipiul Iaşi, în august 2023, este acuzat de săvârşirea infracţiunii de luare de mită. Potrivit unui comunicat DNA,…
Vezi articolul