Elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, din clasele finale profesionale și postliceale se pot întoarce în efectiv complet, fizic, la școală, după vacanța de Paște, indiferent de scenariul în care este localitatea. La fel și elevii cu cerințe educaționale speciale

24.129 de vizualizări
Foto: captură youtube.com / Peter Camiciottoli
Elevii din clasele terminale din învățământul gimnazial și liceal, a VIII-a și a XII-a/a XIII-a, profesional și postliceal se pot întoarce în efectiv complet, fizic, la școală, din 10 mai, indiferent de scenariul în care este localitatea. La fel și elevii cu cerințe educaționale speciale, a decis în această seară Comitetul Național pentru Situații de Urgență, potrivit unui comunicat emis de Guvern. Măsura va intra efectiv în vigoare după ce Ministerele Educației și Sănătății vor emite un ordin comun. Orele remediale urmează să se desfășoare și ele cu prezență fizică, indiferent de scenariul în care este localitatea.

În ședința din 28 aprilie 2021, CNSU a adoptat Hotărârea numărul 25, potrivit căreia Ministerul Sănătății și Ministerul Educației sunt abilitate să emită un ordin comun de ministru pentru reluarea anului școlar în condiții de siguranță, cu respectarea următoarelor prevederi:

a) permiterea participării zilnice cu prezență fizică la cursuri, a elevilor cu cerințe
educaționale speciale, indiferent de clasă, în toate unitățile de învățământ care
funcționează în localități în care nu este instituită măsura carantinei zonale, sub condiția
respectării stricte a normelor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2;

b) permiterea participării zilnice cu prezența fizică la cursuri a întregului efectiv al
claselor a VIII-a și a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul
profesional și postliceal, în toate unitățile de învățământ care funcționează în localități
în care nu este instituită măsura carantinei zonale, sub condiția respectării stricte a
normelor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2;

c) permiterea organizării orelor remediale, cu prezența fizică, în toate unitățile de
învățământ care funcționează în localități în care nu este instituită măsura carantinei
zonale, sub condiția respectării stricte a normelor de prevenire a răspândirii virusului
SARS-CoV-2.

Descărcați documentul de aici

Reamintim că măsura a fost solicitată de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în repetate rânduri public și în scris săptămâna trecută, atât Comitetului pentru revenirea la normalitate, cât și Ministerului Sănătății.

Articolul este în curs de actualizare

Foto: captură youtube.com / Peter Camiciottoli

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii
  1. Dar dacă eu am fct dosar și l-am depus la școală ca tatăl meu are trei baipasuri la inima, pt a FC copilul ore online acum ce fac, ma risc pt o luna și jumătate sa îmi duc copilul la școală și sa ia de acolo virusul. Și el fiind bolnav cu beta talasemie. Ce fac??? Nu vreau sa ris sa îl duc. Unde trb sa vb? Acum nu mai e virusul covid sau ce???

  2. Si mai am o neclaritate legat de “elevii cu CES”… adica daca in clasa x exista in elev cu CES pentru el tinem ore in clasa ?
    Ca asa scrie in textul de mai sus.
    Citez “a)permiterea participării zilnice cu prezență fizică la cursuri, a elevilor cu cerințe educaționale speciale, indiferent de clasă”.
    Pai in tara asta in mai mult de jumatate din clase (cel putin) exista cate un elev cu CES. Ce facem ? Cum facem ? Ore hibrid? Lectii individuale ?
    Ce abrambureala mai e si asta ?

    1. Nu este vorba despre cei din invatamantul de masa. Doar pentru cei neintegrati, care studiaza in institutii speciale. Se presupune ca daca gradul de deficienta este atat de inaintat incat nu au putut fi integrati in invatamant de masa, atunci, nu au capacitatea psiho-motorie sa se descurce, sa invete si sa foloseasca mijloacele online de unii singuri.

      1. Si pe unde anume in aceasta “enumerare” scrie ? Eu vad doar
        Citez
        a)permiterea participării zilnice cu prezență fizică la cursuri, a elevilor cu cerințe educaționale speciale, indiferent de clasă”.
        Care nu seamana cu explicatiile dumneavoastra domnule elev-candva.

  3. Dar testare in scoli cand se mai face?!
    Nu am invatat nimic din cele 2 exeperimente unde copiii au fost cobaii vostrii, septembrie si februarie, urmeaza experimentul mai.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pericolul adoptării a trei legi ale educației, în viziunea Asociațiilor de Elevi care condamnă faptul că nu au fost consultate de guvern și sindicate

“Atragem atenția asupra pericolului adoptării a trei legi ale educației, fiecare reglementând individual învățământul preuniversitar, cel superior, precum și statutul cadrelor didactice. În primul rând, fragmentarea învățământului superior de cel…
Vezi articolul
Zi liberă de la școală și grădiniță

Sorin Cîmpeanu, despre decalarea vacanțelor pe regiuni: Am propus extinderea anului școlar cu 2 săptămâni, cu încheiere pe 2 iulie. Nu a fost acceptată din cauza intrării în perioada cu temperaturi ridicate. Decalarea vacanțelor ar însemna diferențe de cel puțin o lună și la examene

Ministrul Educației a declarat că propunerea USR PLUS de decalare a vacanțelor școlare în funcție de regiuni “e greu de acceptat”, pentru că ar însemna diferențe de cel puțin o…
Vezi articolul
Dragos Iliescu / Foto: Facebook

Top 5 măsuri educaționale cu impact. Dragoș Iliescu, expert în testare: Sunt școli care ignoră știința și merg pe o ideologie de genul “să lăsăm copiii să devină ce vor, să nu îi forțăm și anxietăm”

Măsurile care au cel mai mare impact la clasă, în procesul de învățare, și care sunt validate de cercetările științifice ca investiții cu eficiență maximă au fost publicate, ca bază…
Vezi articolul