BREAKING Peste 4.000 de școli și grădinițe se afă azi în scenariul roșu, cu 206 mai multe decât luni / 8.543 sunt în scenariul verde

1.300 de vizualizări
Acces la învățarea online
Foto: Anna Shvets – Pexels.com
Numărul școlilor și grădinițelor care se află în scenariul roșu, cu predare exclusiv online, a depășit astăzi 4.000, potrivit ultimului buletin informativ transmis de Ministerul Educației. Astfel, de ieri și până azi, încă 206 unități de învățământ preuniversitar au trecut în scenariul 3.

Ministerul Educației anunță că astăzi, 03 noiembrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  • 8.543 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
  • 5.077 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
  • 4.036 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 4.036 de unități aflate în această situație, 367 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 3.669 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 03 noiembrie, ora 12:00.

Sursă foto: Pexels

Citește și:
Școlile din scenariul roșu nu au pus la dispoziție elevilor echipamente pentru activitatea online – spun 60% dintre profesorii care au raspuns unui sondaj al Federației Sindicale „Spiru Haret”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Depășirea obstacolelor sociale și financiare ale elevilor pentru a progresa în educație este responsabilitatea învățătorilor – proiect profilul profesorului de învățământ primar

Învățătorii trebuie să ajute elevii să depășească obstacolele sociale și financiare, să se adapteze în colectiv și să creeze contexte de învățare practice, se menționează în profilul învățătorului. Acesta face…
Vezi articolul

Deschiderea școlilor în Austria: Perioadă-tampon de trei săptămâni la începutul anului școlar, în care masca e obligatorie în unele spații, iar elevii și profesorii se testează indiferent dacă s-au vaccinat sau nu

Noul an școlar va începe, în Austria, cu o perioadă-tampon de trei săptămâni, în condițiile unei creșteri a numărului de cazuri Covid-19 în această țară, potrivit TheLocal.at. Această fază va…
Vezi articolul

Logica, Psihologia și Filosofia sunt inutile în România? – întrebare pentru Ligia Deca de la peste 300 de profesori, cercetători și practicieni, într-o scrisoare deschisă, după ce aceste discipline nu au apărut în proiectele de planuri-cadru pentru liceu: Urmăriți transformarea viitorilor cetățeni în indivizi opaci, ca o masă de votanți amorfă și docilă la nivel civic?

Un nou protest public masiv are loc la adresa proiectelor de planuri-cadru elaborate la Ministerul Educației, publicate de Edupedu.ro, și despre care instituția a anunțat pe 9 mai că sunt…
Vezi articolul

DOCUMENT Elevii care învață online, sau părinții lor, din școlile aflate în scenariul 3, chemați la școală ca să ia cornul și laptele pentru zilele în care au stat acasă. În schimb, cei din scenariul 2 vor primi produsele când revin la școală

Elevii care învață online, sau părinții lor, din școlile aflate în scenariul 3, sunt chemați la școală ca să ia cornul și laptele pentru zilele în care au stat acasă,…
Vezi articolul