BREAKING Peste jumătate din școlile și grădinițele din România se află în scenariile roșu și galben. Capitala și 8 județe au depășit indicele de 3 la mia de locuitori

446 de vizualizări
Photo by Anna Shvets from Pexels
Peste jumătate din școlile și grădinițele din România se află astăzi, 2 noiembrie, în scenariile galben și roșu, potrivit ultimelor date transmise de Ministerul Educației. Astfel, din 17.656 de unități de învățământ preuniversitar, 5.029 de află în scenariul galben și 3.830 se află în scenariul roșu. Vineri, 30 octombrie, la ultima raportare, erau 4.938 școli în scenariul galben și 3.605 în scenariul roșu. De asemenea, buletinul informativ transmis astăzi de Grupul de Comunicare Strategică arată că în țară, pe lângă București, sunt opt județe în care incidența de infectări cu coronavirus a depășit trei la mia de locuitori. În plus, încă două județe sunt la limită, cu un indice de 2,98 astăzi (Dolj și Harghita).
Unde s-a depășit incidența de 3 la mia de locuitori:
  • Sălaj – 5,17
  • Cluj – 4,98
  • Alba – 4,46
  • Timiș – 4,36
  • Sibiu – 4,04
  • București – 3,91
  • Bihor – 3,86
  • Mureș – 3,36
  • Arad – 3,5
În total, în Capitală s-au raportat 592 cazuri noi astăzi, iar la nivel național – 4.041

Prin urmare, astăzi, 02 noiembrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  • 8.797 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
  • 5.029 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
  • 3.830de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 3.830 de unități aflate în această situație, 375 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 3.455 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 02 noiembrie, ora 10:30.

Sursă foto: Pexels.com

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu
  1. Am inteles ca vor sa desființeze inspectoratele școlare și sa aiba mai mult influența consiliul de administrație.Voi va dati seama ce prăpastie si ce corupție ne paște?
    Cel mai normal mi s-ar parea sa se dea examen de titularizare ca si pana acum si repartizare computerizată. Fiecare candidat sa isi introducă opțiunile si in loc de lecție deschisă, pentru ca oricum e irelevantă ,sa se susțină un test psihologic serios si riguros pentru a se evita eventualele admitere a unor oameni cu probleme psihice(pedofili,acuzatori si alte devieri).
    Sa terminam cu corupția,cu devierile de orice fel.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Toderiuc, inspector general școlar adjunct ISMB: În București, toți elevii vor fi prezenți fizic la școală de pe 14 septembrie. Ce se întâmplă dacă apar focare de coronavirus în unitățile de învățământ

Toate școlile gimnaziale din București vor începe școala cu scenariul verde și toți elevii vor fi prezenți fizic la școală, cu măști puse la dispoziție de autorități și dezinfectant pe…
Vezi articolul

Profesoara reclamată la Inspectorat pentru că a folosit cuvântul “foot” la ora de engleză: De ce nu ne lăsați să ne facem meseria?

Oficialii Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj susţin că instituţia nu a fost sesizată oficial în cazul profesoarei care a predat la lecția de engleză despre ”Human Body” și cuvântul ”foot”. Totuși, reprezentanții Inspectoratului Şcolar Judeţean…
Vezi articolul