Ministrul Educației dă vina pe inspectorii școlari pentru raportările eronate “pe semnătură” despre elevii fără tablete: “Vor fi schimbați anul acesta printr-un concurs” / 85% dintre actualii inspectori au fost puși în funcție de fostul ministru, tot PNL, anul trecut

10.702 vizualizări
Inspectorii școlari sunt de vină pentru că au raportat “sub semnătură” cifre eronate despre elevii care au nevoie de tablete și dispozitive pentru școala online, potrivit ministrului Educației Sorin Cîmpeanu. Acesta a explicat la Digi24 că inspectorii vor fi schimbați printr-un concurs anul acesta.

Sorin Cîmpeanu: „În luna aprilie acestui an s-a lansat o interogare către toți cei care nu au echipamente. Rezultatul a fost 233.000 de copii, de elevi, au declarat că nu au echipamente. Guvernul, Ministerul Educației, a achiziționat 250.000 de tablete, mai mult decât 233.000 cât a asumat fiecare inspector general că ar fi necesarul la el în județ, prin semnătură și ștampilă, s-au distribuit aceste echipamente, s-au distribuit toate aceste echipamente la ora la care vorbim.

La finalul săptămânii trecute erau puțin peste 6.000 de tablete ajunse la inspectorate, dar neridicate de elevi și părinți, la începutul săptămânii viitoare garantat toate cele 250.000 de tablete vor ajunge la elevi.

Și totuși raportările de săptămâna trecută, în data de 6 ianuarie, în sistemul informatic, sunt următoarele: 237.000 de elevi fără internet și 287.000 de elevi fără tablete. Deci erau 233.000, s-au achiziționat 250.000 de tablete și au rămas 287.000 de elevi fără tablete.

Moderator: Și cum vă explicați diferența aceasta, nu s-au făcut centralizările la timp?

Sorin Cîmpeanu: Revenim la începutul discuției: profesionalizarea managementului în educație.

Moderator: Sunt de acord cu dumneavoastră, dar până una-alta trebuie să lucrăm cu managerii pe care avem pentru că nu văd că vreți să-i schimbați, văd că și la Inspectoratul de la Galați durează un pic…

Sorin Cîmpeanu: Vor fi schimbați printr-un concurs organizat într-o manieră extrem de relevantă. Anul acesta”.

Edupedu.ro a scris pe 8 ianuarie despre faptul că potrivit datelor ministerului acum, în ianuarie 2021, sunt mai mulți elevi fără acces la educație online decât arăta recensământul oficial primăvara trecută, în aprilie 2020.

Vicepremierul Dan Barna a anunțat că “primul pas anul acesta va fi să organizăm examene naționale, pe bune, pentru inspectori și directorii de școli“.

Anul trecut cei mai mulți dintre inspectorii generali și inspectorii generali adjuncți au fost înlocuiți cu inspectori susținuți de Partidul Național Liberal, iar 60% dintre inspectorii școlari chiar au candidat la alegerile parlamentare din toamnă, potrivit unei analize Dela0.ro.

“În mai puțin de un an de guvernare liberală, ministrul Educației Monica Anisie a schimbat 85% din conducerile inspectoratelor școlare județene, înlocuind 36 de inspectori generali. Între noii numiți 31 sunt membri PNL. Iar 25 dintre aceștia candidează la alegerile de săptămâna viitoare pentru poziții de consilieri locali sau județeni”, potrivit publicației citate.

Foto: gov.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

16 comentarii
  1. Greu cu matematica chiar si la nivel inalt. Imi zicea cineva ca intr-o scoala cu elevi ,,norocosi”, la care are acces numai ,,spuma” societatii, au impartit tablete la toti elevii. Intrebata, o invatatoare dintr-o scoala ,,mai saraca” de ce au dat ,,jucariile” numai la cei din clasa a VIII – a in timp ce pe ceilalti care n-au nici o posibilitate de conectare in ,,on-line” i-au sarit, a raspuns ca asa-s dispozitiile. Apoi a explicat ca scoala care-a impartit la toata lumea e o ,,exceptie” acolo ,,invatand” copii oamenilor de decizie din oras. Adica, plini de gadgeturi, ai bogati au luat si tabletele, ca doar se dau si-s moca in timp ce ai saraci se aduna ciorchini in jurul unei tablete multumind ,,partidului” ca au primit-o si pe aia.

  2. Succint:
    1. copiii fără tablete sau internet sunt raportați greșit pentru că nu exista decât rubrica ”alte situații” pe raportare. Nu inspectorii sunt vinovați, ISJ-urile aduna datele din teren, nu au timpul fizic necesar să sune fiecare director și să se asigure că au răspuns corect. S-au luat prin sondaj și au fost interogați cei la care chiar apărea un număr foarte mare de copii raportați fără dispozitiv/internet, mai ales după distribuirea tuturor tabletelor în teritoriu. Răspunsurile lor: ”sunt cei aflați în risc de abandon de ani de zile, nu-i mai găsim nici cu Poliția, schimbă domiciliul fără să anunțe, pleacă în străinătate cu părinții fără să anunțe etc”. Directorii semnează și răspund local, ei știu exact care este situația și vă pot confirma.
    2. cei peste 60.000 de copii aflați în imposibilitatea încheierii mediilor sunt cei care au refuzat, nu au vrut să participe la ore (dispozitive s-au dat tuturor, iar cei cu CES au regim special, se comunică cu părinții, sunt consiliați fizic sau online, se duc fișe acasă și se adună la o săptămână – cum s-a procedat și în cazul copiilor fără internet sau dispozitiv etc).
    Soluții s-au găsit pentru toți, înțelegere…cât cuprinde dar totul are o limită: nu vă bateți joc de munca noastră.
    Noi am muncit și peste 10 ore pe zi în această perioadă (martie 2020-ian 2021), am făcut zeci de cursuri online, am studiat și am creat materiale pentru a face orele interactive, am identificat resurse, am creat legături cu colegi din țară și din străinătate pentru schimburi de experiență, am cheltuit curent, internet, timp, bani pentru cărți, cursuri, studii, redactare, echipamente, softuri (abonamente).
    Orice pădure are uscături, dar pentru cei 10% dintre noi care nu au posibilități sau sunt depășiți de rapiditatea cu care au avut loc aceste evenimente suntem mereu puși la zid! Avem dascăli săraci, bolnavi, unici întreținători de familii etc, pentru aceste evenimente nu ne-a pregătit nimeni, dar toată lumea a cerut tot de la noi! Și am dat…dar cât mai putem?!
    Acum tot nouă ni se cere ”bunăvoință” pentru ore remediale și de recuperare?!
    Cu salarii blocate vreți ”înțelegere”? Ajutoare la salarii pentru personalul medical (de acord, cinste lor!), pentru jandarmerie și poliție (cinste lor!)… nu cerem nimic în plus, înțelegem situația economică, înțelegem mereu, tot, nu ne mai cerem nici măcar drepturile (sporirea salariilor conform legii in sept 2020 – sistată etc).
    NU cred că există bugetari care să presteze mai mult voluntariat decât noi: excursii în week-end, olimpiade și concursuri în vacanțe și week-end, activități de voluntariat (ca să fim exemplu, să învățăm dezvoltăm copiilor spiritul comunitar etc), simpozioane, cursuri, conferințe, articole publicate etc….
    Cât să ne mai umilim în fața copiilor și a părinților?!
    Cât ne va mai umili întreaga opinie publică?!
    Să vă ferească Dumnezeu să depășim limita ”înțelegerii” și să spunem nu! [comentariu editat pentru a elimina majusculele]

    1. Dacă tot ne arătați partea goală a paharului d-voastră (nu că nu am avea toți paharul mai mult gol după această perioadă grea), să vă spun eu că întotdeauna se poate și mai rău, poate vă întoarceți privirea spre Dumnezeu și ii mulțumiți pentru ce aveți, dat fiind că trăiți în țara d-voastră, nu ați fost nevoită să plecați.
      Cum ar fi să fi studiat pentru facultate și master (universități de stat, nu private, întrată prin admitere pe locuri fără plată, presupun ca știți diferența), iar după ceva muncă să rămâneți fără post fiindcă ați avut curajul să faceți un copil? Și nu să rămâneți pe dinafară așa, pur și simplu…ci după ce ați fost UMILITĂ de șefii direcți la modul cel mai josnic, până ați plecat singură, cu un sindrom post traumatic gen stare fizică de greață când puneți piciorul în firmă!
      Cum ar fi să vă întoarceți acasă de la muncă pe 31 decembrie, la ora 20? Doar întreb…fiindcă eu am avut în familie caz.
      Cum ar fi să mergeți bolnavă la muncă, știind că dacă vă luați concedii medicale puteți “pleca” de acolo sub diferite pretexte?
      Cum ar fi să aveți rate, iar în pandemie să fi rămas fără loc de muncă sau, în cel mai “bun” caz, cu venitul micșorat?
      Cum ar fi să aveți TOT concediul pe un an de 22-23 zile plătite? Iar în liberele legale să fiți “obligată” la muncă, poate plătită, nu zic, dar să nu existe libertatea de A ALEGE timpul cu familia/prietenii?
      Ne spuneți nouă câte eforturi materiale faceți pentru studiul personal și pentru serviciu (de parcă nu TOȚI care au lucrat de acasă au consumat resurse proprii!), dar omiteți să menționați că, în învățământ, realizarea unei teze de doctorat este susținută cu 6 luni plătite și cu întreruperea activității, fără pierderea locului de muncă!!! Nu știu ca firmele private să dea asemenea oportunități, doar dacă le faci exclusiv pe banii tăi și în timpul liber!
      Cât despre munca de 10 ore/zi începând din martie 2020…poate vorbiți exclusiv în nume propriu, fiindcă multe cadre didactice au început predarea online abia când au fost obligate, din mai! O lună și ceva au dat teme, au dat copiilor de citit și lecții noi din manuale (da, unii părinți am făcut și sinteză și extragere de idei principale și formule cu copiii, ba chiar i-am învățat cum se rezumă o lecție, așa cum am învățat noi la școală, când predau de oameni cu vocație, logică și structură)..fără să ofere consultații măcar celor care aveau nevoie, unde și cum se putea, în intervalul orar de școală, desigur! Am avut caz de părinte care a anunțat că nu știe să își ajute copilul cu ceva (urât moment, dacă nu e dublu specializat si el și vorbitor de limbi străine…asta este mai nou condiție de bază pentru a putea crește un copil educat în Romania) și răspunsul nu a venit nici până astăzi, doar temele în plus. Și asta nu în mediul rural, ci în mediul urban, toți copiii având posibilitate de conectare măcar de pe un telefon.
      Nu vă suspectez de rea-voință, doar de o lipsă de contact cu REALITATEA dureroasă a multor părinți, care au sacrificat și sacrifică enorm pentru a crește un copil și a forma un OM.
      Normal că părinții care lucrează și stiu ce înseamnă să răspundă la muncă și în ziua de Crăciun și pe 1 ianuarie dimineața…își pierd respectul pentru unele cadre didactice.
      Știți cum se câștiga respectul pe viață când eram eu elevă în clasa a XII-a? Doamna profesoară de matematică, cu maxim 8-9 ani mai mare decât noi era foarte respectată (inclusiv de cei mai nedisciplinați din clasa, ca să mă exprim elegant), fiindcă la acea vârstă…recapitula la școală cu noi toți, indiferent de categoria socială, în fiecare zi de vineri, de la 18 la 20, uneori și peste. Știți cu cât a fost plătită în plus? Cu mulțumirea și bucuria că am avut toți rezultate bune!
      Trei dintre profesorii mei (liceu+facultate) mi-au fost și modele de oameni și caracter. M-au “citit” mai bine decât o făceam eu la vârsta aceea…Niciunul nu este bogat să știți, dar sunt respectați și iubiți chiar de foștii elevi, cărora le-au fost uneori dascăli, alteori repere morale. De asemenea caractere avem nevoie în învățământ, nu de simpli prestatori de servicii…plătite.

      1. Din tot ceea ce spuneți, experiența dumneavoastră, contest categoric un singur lucru: să îți educi copiii nu înseamnă sacrificiu. Am și eu copii, dar nu mi-a trecut vreodată prin minte că mă sacrific pentru ei. E o obligație să îți crești copiii. Pe mine nu mă încălzește cu nimic să dau vina pe școală/ clasa politică/ societate/ anturaj, sau mai știu eu ce, pentru un eventual eșec al copiilor mei. În societatea românească, pe care o cunosc și care nu mă poate prinde pe picior greșit, îi învăț să își maximizeze șansele. Visând la o societate ” ca afară”, trebuie să trăim aici și să schimbăm, dacă suntem în stare, ce e greșit.

        1. Din exemplul personal, nu educarea copilului (cei șapte ani de acasă), verificatul temelor în anii de școală de până acum și explicațiile acolo unde nu a înțeles au reprezentat ..sacrificiul (pe acestea le putem considera responsabilități de părinte, de acord), ci altul, de natură mult mai personală.
          Am dorit să ridic puțin problema faptului că nu există șansă egală pentru copii, fiindcă nu pe toți are cine să îi ajute acasă și mi se pare normal ca și ei (nu doar al meu, ai d-voastră și restul care au susținere educațională în familie) să aibă o șansă de a înțelege ceea ce este în programa obligatorie până la urmă și care, dacă este înțeleasă logic, reprezintă o “cărămidă” in “construcția” pe mai departe, ajută la o dezvoltare cognitivă atât de necesară orice ar lucra cineva și duce pe termen lung la acea schimbare pozitivă despre care spuneați.
          Sănătate și succes, că tot suntem la un “capitol” menit sa ducă intr-acolo! 🙂

  3. Mulți părinti au refuzat tabletele date de scoala, pentru ca erau evident date în comodat, ca și profesorilor, nu dăruite.
    Apoi copiii lor insinuau ca nu le merge tableta personala sau computerul de acasă. Fie ca era adevărat, fie ca au găsit o cale de a chiuli de la orele online.
    Sunt mulți elevi care au toate mijloacele tehnice, se conectează și stau “la vedere” o ora, apoi dispar, rămânând tot conectati, sa deruteze. Dacă sunt întrebati ceva despre lecție sau se face prezenta în fiecare ora, ei sunt conectati dar dispar. Asta este motivul din care nici măcar nu știu nici ce lecție s-a făcut, iar părinților le spun ca nu au inteles lecția sau ca tema e prea grea.

  4. Deci tabletele nu au ajuns la copii. Ar trebui vazut si ce achizitii personale au facut fostul ministru si acolitii in perioada mandatului si verificata sursa banilor. Un profesor de romana care vorbeste atat de stricat romaneste si mai ajunge si ministru, e in stare de orice alta ilegalitate. Oare postul la DSP al finei d-nei cu pricina n-o fi costat nimic? Un medic de scoala ajunge in fruntea DSP gratis? N-o fi fost niciunul mai competent decat fina respectivei?

  5. Domnule ministru, știți dumneavoastră cât muncim noi….. Venim dumneata și plecam seara din birouri, ca să predam situațiile date de minister…. Aveți idee domnule ministru cât muncim pentru un amarat de salariu….. Aveți idee ca ne neglijam familiile sa predam situațiile date de dumneavoastră cu termene scurte de predare…. Sa va fie rușine….. Acolo sus este cald scaunul domnule ministru!!!!!!

  6. Initial s-a spus ca cei care au un dispozitiv cu conectare la internet nu pot beneficia de tableta. Asta a fost atunci cand s-a facut necesarul de tablete si a aparut cifra de 250000.
    Dupa ce au aparut normele pentru programul Scoala de acasa, multi si-au dat seama ca nu-i poate controla nimeni daca au sau nu laptop, tableta etc, deci au inceput sa depuna solicitari scrise. S-au primit mai multe cereri fata de ce s-a solicitat initial.
    Dupa ce s-au primit primele tablete, s-au trezit si alti elevi ca doresc, deci numarul a tot crescut.
    La fiecare raportare au fost elevi si familii care au spus alta chestie fata de raportarea precedenta.
    Acum vedem ca sunt tot mai multi care vor tablete, iar ministerul arunca pisica la inspectorate.

  7. Eu sunt dirigintă la o clasă de liceu. Am avut o machetă de completat. Am comunicat, conform machetei, cine are telefon/ laptop/tabletă/ desktop, cine nu are niciun dispozitiv pentru online, cine nu are nici dispozitive, nici conexiune internet. Din martie până acum am dat de 4 sau 5 ori situația asta. Ultima dată directorul a solicitat să îi comunicăm care elevi au nevoie de tabletă ( când au ajuns tabletele, adică în decembrie). Cum aproape toți elevii mei intră online cu telefoanele ( din 28, 25 au doar telefon, unul nu are deloc), evident că nu am cerut 25 de tablete, ci doar una, pentru cel care nu avea deloc. Nu văd unde ar fi greșeala.
    La gimnaziu – suntem în mediul rural – câțiva părinți nu au mai vrut tabletele când și-au dat seama că le vor înapoia școlii. Alții le-au vândut deja.
    E un haos și pentru că suntem un popor necivilizat, nu doar din vina ministerului.

  8. Declaratia pe propria raspundere te punea sa-ti asumi ca nu detii alt aparat de conectare la internet. Intrebarea e cei care au doi sau trei copii elevi, care ar trebui conectati simultan, ce au putut declara? Li s-a atribuit doar o tableta pe familie conform declaratiei? 🙂

  9. Primul aspect practic la distributia tabletelor a fost lipsa de responsabilizare din partea unor parinti care , desi au solicitat, ulterior s-au razgandit sa semneze contractul cu scoala.
    Al doilea aspect, pina la raportare, dirigintii, invatatorii, educatorii au trimis conducerii scolii tabele cu elevii care fie nu au nici un dispozitiv, dar atentie, fie nu au semnal la internet in zona in care locuiesc, fireste vorbesc despre invatamantul rural !
    Si de aici a aparut prima mare problema !
    Pai daca nu esti specialist in comunicatii, ce Dumnezeu ai raportat directorului, care asa a inteles el, ca elevul x sau y nu are semnal !!!!! ,,,,,, dar de la ce provider ? Pai domnilor, tabletele au cartela cu acces la internet pe X PROVIDER AGREAT !!!!
    Oare nici o minte luminata nu s-a gandit macar o secunda sa VINA FIZIC CU O TABLETA ACTIVATA SA TESTEZE SEMNALUL 4G din localitatea X sau Y ???????
    De aici a iesit circul, iar pe de alta parte, multe cadre didactice au lucrat anterior, din martie pina in iunie si ulterior octombrie noiembrie decembrie 2020, repet, in mediul rural, cu elevii, pe TELEFOANELE PERSONALE ALE ELEVILOR, cam 90 la suta din elevii din mediu rural au doar un telefon , vechi sau nu !!!!!
    A venit si ziua cand, conform adresei de la Minister, dascalii au chestionat elevii cam asa:
    – Vasilica ,,,,, tu ai telefon?
    – Da doamna?
    – Tu ai semnal ?
    – da / nu /partial/ etc.,……..
    CONCLUZIE !
    Daca Vasilica a spus ca are telefon si are semnal a rezultat CONCLUZIA LOGICA !!! VASILICA NU ARE NEVOIE DE TABLETA !!!! si veti continua Dumneavoastra cu alte aprecieri ca lumea e plina de Birocratie !
    Bucurestiul si Ministerul a trimis una,
    ISJ urile au retransmis in teritoriu,
    Directorii (experti si ei in comunicatii digitale ) au luat masuri MARETE in baza listelor efectuate de cadrele didactice experte in comunicatii digitale !!!
    CINCINALUL IN DOUA LUNI !!! Si noi, specialistii in comunicatii, dascalii nu ? FACEM ORE IN CONTINUARE CU VASILICA PE RABLA LUI DE TELEFON,
    Vasilica a spus adevarul ! Oare cine l-a invatat sa fie cinstit ?Daca stia sa minta !!!! Eheeee!!!
    Se alegea si el cu o tableta !
    Nu destituiti inspectorii, nici directorii, VASILICA TREBUIE EXMATRICULAT !!! TREBUIA SA STIE CA TABLETA PE CARE O VA PRIMI VA AVEA SEMNAL 4G GARANTAT PE PROVIDERUL XYZ ….incompetenta 4G !

  10. Anul acesta este un nou an scolar.
    Raportarea a fost pentru anul scolar 2019-2020.
    Au intrat elevi noi in sistem.
    Unele tablete sau computere s-au defectat.
    40.000 de tablete in plus sau in minus la 3.000.000 de elevi sunt in marja de eroare.
    Si multe tablete sunt inca la inspectorate. Oamenii aceia lucreaza non stop pentru asigurarea tabletelor la scoli, dar completarea tabelelor si numararea lor inseamna zile de munca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Cât de des trebuie bătuţi copiii? Bătaia ruptă din Rai înseamnă tărie și nu slăbiciune” – o carte de parenting tradusă de Irina Margareta Nistor îndeamnă la violenţă, semnalează Prinţesa urbană

Cartea se numeşte “Putem crește copii buni într-o lume negativă?” şi este scrisă de Zig Ziglar. Autoarea bloggului Prinţesa urbană a sesizat pe pagina sa de Facebook problemele acestei cărţi…
Vezi articolul