Sunt 237 de mii de elevi care nu au internet și 287 de mii de elevi care nu au echipamente IT, anunță ministrul Educației / Sunt mai mulți elevi fără acces la educație online decât arăta recensământul oficial primăvara trecută. Datele vin după ce Guvernul a distribuit aproape 250 de mii de tablete și primăriile peste 100 de mii

4.486 de vizualizări
Foto: freepik.com
În momentul de față, după centralizările de până acum, sunt 237 de mii de elevi care nu au avut internet și 287 de mii de elevi care nu au avut echipamente IT, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Realitatea TV. Oficialul marchează astfel un eșec al guvernului Orban în criza Educației, numărul elevilor fără acces la școala online fiind mai mare acum față de raportarea din primăvara anului 2020, pe baza căreia s-a făcut achiziția de aproape 250 de mii de tablete din bani guvernamentali.

“În momentul de față să știți că raportările pe care le am sunt de 237.000 de elevi care nu au avut internet și de 287.000 de elevi care nu au avut echipamente IT. Am cerut un update în aceste raportări și vom vedea care este amploarea fenomenului. Dacă într-adevăr valorile sunt atât de mari înseamnă că va trebui să intervenim și cu alte măsuri în afara celor remediale”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

La recensământul inițial al elevilor fără dispozitive și fără internet, cel desfășurat în primavara anului trecut, Ministerul Educației a anunțat că erau aproape 250 de mii de elevi în această situație. Statistica a stat la baza achiziției de tablete, în valoare toatală de aproape 150 milioane lei, bani alocați din fondul de urgență aflat la dispoziția premierului, de la Guvern.

Licitația a fost lansată în vară, iar tabletele au fost distribuite școlilor în totalitate abia luna trecută. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, spunea la începutul săptămânii că nu toate tabletele au ajuns la elevi din cauza că 20% dintre ele nu ar fi fost ridicate din diverse motive, fie că elevii aveau deja tabletă din alte surse, fie că părinții au refuzat sau că elevii cu părinții nu s-au prezentat să le ridice.

Pe lângă aceste tablete, Guvernul Orban a lansat o schemă paraleleă de decontare de tablete sau lapropuri din bani europeni, prin Ministerul Fondurile Europene, la care puteau participa școlile, primăriile, sau parteneriatele dintre școli și inspectorate școlare sau școli și primării.

Raluca Turcan, de exemplu, vicepremier în Guvernul Orban, anunța pe 18 noiembrie că ar avea cereri de decontare pentru peste 1 milion de tablete pentru elevi, cereri venite din parte primarilor.

“Referitor la partea instituțională, am derulat prin Ministerul Educației achiziționarea a 250.000 de tablete, prin ONAC, înființată de domnul Teodorovici, o procedură extrem de greoaie. Directorii au făcut propriile evaluări, ni s-a părut că suma este destul de mică, așa că am deschis un plafon pe fonduri europene de 100 de milioane de euro. Și ce să vezi, avem cerere de 1 milion de tablete cu o valoare de 350 milioane de euro. Vom ajunge până la peste 1 milion de tablete cu o valoare de peste 500 milioane de euro. Noi am introdus decontarea începând cu luna august”, declara atunci Raluca Turcan.

În plus, pe 5 august ministrul Monica Anisie anunța noi achiziții de laptopuri și echipamente pentru elevi: 74.000 de laptopuri pentru licee prin împrumut de la Banca Mondială și 200.000 de echipamente pentru gimnaziu din fonduri europene.

Foto: Freepik.com


3 comentarii
  1. Și totuși, s-au găsit 500 de mii de elevi care-l urmăreau pe “profu’ ” cumpănașu, e? Ce interesante informațiile care se bat cap în cap hehe

    1. Genial! La asta nu mă gândisem.
      Adevărul este că după o oră cu Cumpănașu pe Tik-Tok nu mai ai dispoziția necesară să o asculți pe plictisitoarea aia de profă…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

VIDEO Experiența “Școlii din valiză”: Conținutul este printre principalele provocări ale educației digitale / Trebuie să abordezi și problemele de bază ale comunităților – Angela Galeța, Fundația Vodafone România

Realizarea de conținut pentru educație digitală este una dintre cele mai mari provocări, iar orice proiect de digitalizare în învățământ trebuie să meargă dincolo de furnizarea de ajutor precum dispozitive,…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă a Academiei Române: Mai puține ore de Fizică înseamnă scăderea capacității creative a tinerilor pentru domeniile de vârf, România urmând să ajungă o țară ‘outsourcing’

Un număr redus de ore de fizică poate reprezenta un moment în care firul educației științifice din țara noastră să se rupă iremediabil, atrage atenția Academia Română într-o scrisoare deschisă,…
Vezi articolul

DOCUMENT Ministerul Finanțelor, despre bursele elevilor: „Se are în vedere includerea în proiectul legii bugetului de stat pe anul 2021 a sumelor destinate finanțării acestor cheltuieli”

Ministerul Finanțelor confirmă, într-un răspuns solicitat de 18 ONG-uri, că la construcția bugetului pe 2021 se are în vedere alocarea sumelor necesare pentru plata burselor școlare la cuantumul minim de…
Vezi articolul