BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a II-a 2025 – Matematică și Explorarea mediului. „Câți pereți vor fi acoperiți cu 24 de desene din Deșert, știind că pe fiecare perete încap câte 6 desene?”, printre cerințele primite de elevi

47.142 de vizualizări
Foto: captură subiect
Elevii de clasa a II-a au susținut joi, 15 mai, proba la Matematică și Explorarea mediului din cadrul Evaluării Naționale 2025. Spre deosebire de anii trecuți, testarea nu a mai fost pe două numere.

UPDATE ora 15: Ministerul Educației a publicat subiectele pe care le-au primit elevii.

Candidații au avut la dispoziție 45 de minute pentru a rezolva subiectele la testele de la Evaluarea Națională 2025, cu 15 minute mai mult față de timpul alocat în anii trecuți.

Subiectele pe care le-au primit elevii la Matematică și Explorarea Mediului:

Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei

Din acest an școlar, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.

Art. 28. — „(1) Rezultatele individuale obținute la EN-2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul claseiPrin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învățare;

b) informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN-2025 cuprinse în fișele de evaluare sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării.”

Cea care a decis introducerea notelor la Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în loc de rezultate pe coduri, similare celor folosite de testările internaționale de tip PISA, a fost Ligia Deca, precedenta ministră a Educației, care a scos și limba străină de la evaluarea de la clasa a VI-a.

Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a II-a:
  • Limbă și comunicare — scris — Limba română — 13 mai 2025
  • Limbă și comunicare — scris — Limba maternă — 13 mai 2025
  • Limbă și comunicare — citit — Limba română — 14 mai 2025
  • Limbă și comunicare — citit — Limba maternă — 14 mai 2025
  • Matematică și Explorarea mediului — 15 mai 2025
  • Limbă și comunicare — scris — citit — Limba română pentru minoritățile naționale — 16 mai 2025


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Măsura sălii de detenție

Măsura sălii de detenție îi poate face pe elevi să privească negativ școala și să ajungă să fie stigmatizați sau excluși, susține Consiliul Elevilor București: O măsură drastică „într-un sistem educațional care se confruntă cu deficiențe fundamentale”

Măsura sălii de detenție îi poate face pe elevi să se raporteze negativ la școală, iar pentru cei care ajung în aceste săli – să fie stigmatizați sau excluși, consideră…
Vezi articolul

Material susținut în programul Dove - Ai încredere în tine

Cum se construiește încrederea copiilor în ei înșiși. Psihologul Domnica Petrovai: Trebuie să se simtă înțeleși, acceptați și să învețe să aibă grijă de ei

Preadolescența este perioada cea mai vulnerabilă, zona de 10-14 ani. Apoi, degeaba critici un adolescent că se uită la telefon, pentru că ăsta este doar un mecanism de protecție, spune…
Vezi articolul

UPDATE Înscrierea copiilor care au nevoie de asistență psihologică în programul „Din grijă pentru copii”, explicată pas cu pas. Decontarea activității psihologilor, prevăzută într-un proiect de hotărâre discutat astăzi în Guvern

Metodologia de decontare a serviciilor psihologice din cadrul programului național Programului național ”Din grijă pentru copii” este prevăzută în cadrul unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a…
Vezi articolul

Universitatea Cuza din Iași plănuiește proiecte comune cu Universitatea din Kazan, Rusia / Rectorul Tudorel Toader și alți profesori au participat la sesiuni organizate de ruși pe tema „Pregătirea profesorului-educator în secolul XXI”

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) anunță că intenționează să încheie un parteneriat cu Universitatea Federală din Kazan, Rusia, pentru derularea de proiecte de cercetare comune și înființarea unui…
Vezi articolul