Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a IV-a 2025 – Limba română. Elevii au primit un text din „Buburuza fără buline” după Claudia Groza / La ultima cerință au avut de prezentat patru motive pentru care este bine să ai prieteni adevărați

51.930 de vizualizări
Foto: captură subiect
Elevii de clasa a IV-a au susținut marți, 20 mai, proba la Limba română din cadrul Evaluării Naționale 2025. Textul suport primit de elevi este „Buburuza fără buline” și aparține autoarei Claudia Groza. La ultima cerință, elevii au avut de redactat un text de șase-opt enunțuri, în care să prezinte patru motive pentru care este bine să ai prieteni adevărați.

UPDATE: Ministerul Educației și Cercetării a publicat la ora 15 subiectele la Limba română.

Spre deosebire de anii trecuți, testarea nu a mai fost pe două numere.

Pe baza textului suport, elevii au avut mai multe întrebări, la care puteau răspunde în 60 de minute, potrivit metodologiei.

Iată subiectele primite de candidați:

Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei

Din acest an școlar, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.

Art. 28. — „(1) Rezultatele individuale obținute la EN-2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul claseiPrin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învățare;

b) informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN-2025 cuprinse în fișele de evaluare sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării.”

Cea care a decis introducerea notelor la Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în loc de rezultate pe coduri, similare celor folosite de testările internaționale de tip PISA, a fost Ligia Deca, precedenta ministră a Educației, care a scos și limba străină de la evaluarea de la clasa a VI-a.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Compania care produce actualizarea aplicației de salarizare din Învățământ reacționează în problema posibilei întârzieri a salariilor: Am livrat noul kit EduSal în 2 zile de la semnarea contractului cu Ministerul Educației, cu 4 zile înainte de termen

Reacție a companiei care a contractat de la Ministerul Educației serviciile de dezvoltare și suport tehnic pentru aplicația de salarizare EduSal, după ce varianta actualizată a acesteia a ajuns în…
Vezi articolul

Alianța organizațiilor studențești anunță că rămâne solidară cu profesorii și se alătură protestului de joi în Cluj-Napoca: Dorim readucerea educației în lista de priorități a decidenților, e o investiție strategică în viitor, nu consumatoare de resurse financiare

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) anunță că va participa la protestul de joi, 11 septembrie, din Cluj-Napoca. „Profesorii, studenții și elevii rămân solidari în jurul unui obiectiv…
Vezi articolul

Primarul Timișoarei a lăsat Inspectoratul Școlar fără internet în zi de simulare de BAC și înscriere în clasa pregătitoare. Inspectorul general: Și linia de backup este tăiată

Primarul din Timișoara a lăsat inspectoratul Școlar Județean fără internet, în zi de simulare a examenelor de Bacalaureat și de înscrieri la clasa pregătitoare. În plus, „mâine este o zi…
Vezi articolul

Angajații școlii pot lua telefoanele elevilor care folosesc dispozitivele în timpul orei și trebuie să le restituie obligatoriu unui părinte la finalul cursurilor – proiect Statutul Elevului / Dispare obligația ca în timpul orei telefoanele să fie ținute într-un loc special din clasă

Angajații școlii pot lua telefonul unui elev dacă acesta îl folosește în timpul orei, fără permisiune și sunt obligați să îl restituie unui părinte sau elevului major, la finalul orelor…
Vezi articolul