CALENDAR Ministerul Educației anunță dezbateri publice, pe specializări, privind Standardele minimale naționale pentru titlurile de profesor și conferențiar, atestatul de abilitare și diploma de doctor, după o perioadă scurtă de consultări, care a stârnit critici până în ultima clipă

4.673 de vizualizări
Foto: © Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.com
Ministerul Educației a anunțat, marți, o serie de dezbateri publice privind proiectul Standardelor minimale naționale pentru conferirea titlurilor de conferențiar și profesor universitar, a atestatului de abilitare și a diplomei de doctor. Standardele, elaborate de CNATDCU și aflate în consultare, inițial, între 6-22 martie, au stârnit critici, inclusiv legate de perioada scurtă a consultărilor și absența unei „dezbateri reale” pe subiect.

Dezbaterile publice se vor desfășura la nivelul fiecărei comisii de specialitate CNATDCU, începând de miercuri, 27 martie, până în data dd 20 mai 2024. Potrivit anunțului făcut de minister, debaterea publică de mâine va începe la ora 14.00. Detalii privind accesul – aici

Calendarul dezbaterilor, pe specializări:

Propunerile de standarde minimale naționale pentru Abilitare, titlurile de Conferențiar și Profesor universitar și pentru Diploma de Doctor au fost puse inițial în consultare publică acum 20 de zile, Pe 19 martie, cu 3 zile înaintea finalizării perioadei de consultări, anunțul ministerului a fost actualizat cu precizarea că „ulterior acestei consultări publice standardele minimale naționale necesare și obligatorii vor fi aprobate prin ordin de ministru.”

Standardele au atras recomandări, dar și critici în cadrul procedurilor de consultare publică. În chiar ultima zi, pe 22 martie, cele aferente domeniului chimie erau contestate de profesori ai Facultății de Chimie a Universității din București, după cum Edupedu.ro a scris aici.

Iar luni Edupedu.ro a semnalat un memoriu al unei facultăți a Universității Al.I. Cuza din Iași, transmis săptămâna trecută, prin care erau ridicate obiecții față de standardele minimale pentru domeniile Sociologie, Științe Administrative și ale Comunicării, profesorii ieșeni obiectând totodată față de durata redusă a dezbaterii pe această temă: memoriul arăta că o consultare adecvată „a lipsit cu desăvârșire fiind impuse o serie de criterii fără niciun fel de argumentare sau de explicare a principiilor care au stat la baza delimitării acestora”.

Citește și:
Standardele minimale pentru titlurile de conferențiar și profesor universitar, diploma de doctor și atestatul de abilitare, puse în dezbatere publică de Ministerul Educației, cu întârziere
Standardele minimale pentru titlurile de conferențiar și profesor universitar, diploma de doctor și atestatul de abilitare în domeniul chimie, contestate de profesori ai Facultății de Chimie – Universitatea din București
Noile standarde minimale propuse pentru titlurile de conferențiar și profesor în domeniile Sociologie, Științe Administrative și ale Comunicării nu includ indicatori pentru componenta didactică / Era nevoie de o dezbatere mult mai largă – Memoriul unei Facultăți a Universității Al. I. Cuza din Iași

Foto: © Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.com Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. pt că domeniul informaticii este f studiat , este știința momentului , este extrem de greu sa faci descoperiri epocale Intr un domeniu care se dezvolta exponențial de la o zi la alta. ( a se vedea evoluția aplicațiilor de tip AI generativă). In plus extrem de puțini aleg să rămână în universitar , toți absolventii se duc în industrie ( ca sa și poată lua casa repede 🙄)

  2. Sunt diferențe forte mari intre cerințele comisiilor. Comparați cerințele minime ale comisiilor de Informatica/Calculatoare si TI/Matematica cu cerințele comisiilor de Mecanica/Inginerie industriala/Educație fizica etc. Sunt cerințe mult mai mari in cadrul comisiilor de Informatica/Calculatoare si TI/Matematica, in condițiile in care salariile sunt la fel.

    Cerințele ar trebui sa fie la fel pentru toate comisiile!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Comisia de Etică a ASE a „îngropat” cazul Mircea Geoană deși traducătorii autorizați au confirmat pasajele plagiate, scrie Pressone.ro / Argumentul – legea din 2005 „nu specifica în mod precis cum trebuie făcută citarea surselor”

Comisia de Etică a Academiei de Studii Economice a „îngropat” cazul de plagiat al secretarului adjunct al NATO, Mircea Geoană, prin argumentul că „sursa este menționată la bibliografia finală” pentru…
Vezi articolul

Ministra Educației susține că nu știe că olimpicii naționali au putut intra la facultate fără admitere dacă au luat locul II, III sau mențiune, până să schimbe regulile prin delegare: Această prevedere este în legea educației. Nu este nicio variație majoră față de ceea ce am văzut până acum

Ministra Educației, Ligia Deca, susține că nu știe că olimpicii naționali au putut intra la facultate până acum fără admitere, dacă au avut locul II, III sau mențiune la olimpiadele…
Vezi articolul

Carta universitară a Politehnicii București, temă în bibliografia de concurs pentru angajarea jurnaliștilor la televiziunea Euronews România. Cererea de înscriere a candidaților este adresată rectorului UPB, Mihnea Costoiu

Candidații de la concursul pentru 25 de posturi de jurnaliști la televiziunea de știri Euronews România vor susține o probă scrisă și un interviu. La bibliografia de examen este trecută…
Vezi articolul

Vasile Vîntu, vicepreședintele Comisiei Naționale pentru Finanțarea Învățământului Superior: Bursa socială chiar nu este la nivelul la care ar trebui. Pentru a limita abandonul universitar și pentru a susține studenții cu probleme materiale, poate să crească valoarea bursei la nivelul fiecărei universități

Vasile Vîntu, vicepreședintele Comisiei Naționale pentru Finanțarea Învățământului Superior a spus la lansarea raportului ANOSR privind învățământul superior pe 2023-2024, că valoarea bursei sociale a studenților „a cunoscut o creștere,…
Vezi articolul

Recomandări pentru „turnurile de fildeș”: Micro-creditele să devină instrumente centrale pentru universități, dacă vor să se adapteze la tendințele europene și să ofere flexibilitate studenților – experți ai Universității din București

Micro-creditele ar trebui să devină puncte centrale pentru “macro-politici educaționale”, dacă universitățile românești doresc să țină pasul cu tendințele europene, afirmă un grup de experți ai Universității din București într-o…
Vezi articolul