Când un dușman este prea puternic, haideți să încercăm să-l folosim în interesul nostru, spune secretarul de stat Sorin Ion: Am să nominalizez un dușman. El se numește TikTok

436 de vizualizări
Sorin Ion / Foto: Facebook.com/ ISMB
Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a spus, la MetropolaTV, că TikTok-ul este un dușman. „Atunci când un dușman este prea puternic, (…) haideți să încercăm să-l folosim în interesul nostru”, a afirmat acesta. Sorin Ion a mai precizat că elevii „petrec foarte multă vreme în spațiul virtual” și, de cele mai multe ori, „acest spațiu nu e deloc educațional”.

„Trebuie să fim cu toții de acord, cei de la masă, care am făcut școala în altă epocă, cu faptul că (școala – n.red) nu mai seamănă deloc cu ce știam noi și judecata la modul „pe vremea mea era așa” nu funcționează, pentru că nu mai e vremea noastră. Vremurile sunt total diferite. Am să dau doar câteva exemple. Copiii noștri petrec foarte multă vreme în spațiul virtual, în online, așa cum bine ați spus. Și e foarte adevărat. De cele mai multe ori, acest spațiu nu e deloc educațional, din contră, e anti-educațional. (…)”, a menționat secretarul de stat în Ministerul Educației.

Potrivit lui Sorin Ion, când un dușman este prea puternic, făcând referire la TikTok, trebuie să încercăm să-l folosim în interesul nostru:

„Voiam să vă spun că nu suntem deloc indiferenți la ce se întâmplă, ba chiar ne gândim foarte serios: atunci când un dușman este prea puternic – și am să nominalizez un dușman. El se numește TikTok, pentru că nu e doar pentru copii. Am văzut, am simțit astea pe pielea noastră, la nivelul întregii societăți – haideți să încercăm să-l folosim în interesul nostru. (…)”

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a afirmat că nu are conturi personale pe rețelele sociale, „dintr-un simplu motiv, timpul”, însă este activ prin platformele oficiale ale Ministerului Educației, a declarat acesta la podcastul „Dialog liber”. Ministrul consideră că profesorii ar trebui să se informeze despre resursele de calitate disponibile online și să le recomande elevilor.

Recent, ministrul Educației și Cercetării a anunțat crearea unor spații educaționale pentru elevi, părinți și profesori pe rețeaua TikTok, ca măsură pentru combaterea pseudo-științei.

Informații de context

Pe 3 februarie, ministrul Daniel David i-a propus vicepreședintei Comisei Europene, Roxana Mînzatu, în timpul vizitei acesteia la București, „două idei strategice la nivel european și care ar putea fi asumate de România”. Este vorba despre „integrarea științei și educației în zona rețelelor de socializare” și „prezentarea corectă a ocupațiilor, pentru a comunica informațiile adecvat cetățenilor europeni, ajutându-i astfel să fie mai bine protejați față de manipulare și pseudoștiință”, anunță Ministerul Educației și Cercetării. 

Într-un comunicat de presă, Ministerul Educației și Cercetării anunță că „doamna comisar Roxana Mînzatu a cerut leadership la nivel european din partea experților și instituțiilor din România. Pornind de la această invitație, ministrul Daniel David, pe baza unor discuții anteriore cu experți în domeniu, a avansat două idei strategice la nivel european și care ar putea fi asumate de România în acest context, mai precis:

(1) integrarea științei și educației în zona rețelelor de socializare

(2) prezentarea corectă a ocupațiilor, pentru a comunica informațiile adecvat cetățenilor europeni, ajutându-i astfel să fie mai bine protejați față de manipulare și pseudoștiință (angajament explicit și al programului actual de guvernare din zona de educație și cercetare-dezvoltare-inovare)”.

  • Amintim că și fostul ministru al Educației Daniel Funeriu a propus, în cadrul unei dezbateri organizate de Edupedu.ro, obligarea rețelelor sociale să livreze conținuturi educaționale. „Să ducem educația unde sunt copiii. Și iată prima mea propunere: să obligăm legal ca rețelele sociale să livreze obligatoriu conținuturi ca parte a curriculumului național. Spațiul virtual este și el teritoriu național, statul trebuie să păstreze prevalența constituției asupra acestui spațiu virtual. Dacă partea ludică e văzută de copii ca un drept, e esențial să creștem motivarea copiilor să acceseze conținuturi educaționale decât cele cu o componentă educațională mică. A doua propunere: să stabilim cum creștem motivația, engagementul copiilor în conținuturi relevante”, a declarat Funeriu, în 2021.
Citește și:
Daniel David: Nu am conturi pe TikTok și pe Facebook dintr-un simplu motiv – timpul / Profesorii ar trebui să știe ce conținuturi de calitate există în social media și să-și orienteze elevii spre ele
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Aș vrea să văd și la noi profesori care împreună cu tinerii propun probleme interesante de matematică, fizică, științe pe TikTok, la fel ca în alte țări

2 comments
  1. David ar trebui sa scoata toti dinozaurii la pensie. Altfel, pana face el reforma, o sa-i mute scoala pe TikTok, ca sa imbine elevii utilul cu placutul: o prostie de la Georgescu combinata cu o teorema la mate, o conspiratie cu un roman prescurtat la limba romana, o lacrimogena inteligenta si artificiala cu o reactie chimica spectaculoasa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Numărul psihologilor școlari e prea mic / În pandemie stresul a crescut, dar autoritățile au acționat slab în acest domeniu – rectorul Universității Babeș-Bolyai, Daniel David

Numărul psihologilor din unitățile de învățământ este prea mic, raportat la necesități, apreciază rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Daniel David, profesor de psihologie. Acesta a spus marți, citat de Agerpres,…
Vezi articolul