Caragiale trăiește. ”O scrisoare pierdută”, varianta 2023. Ministerul Educației susține că sentința referitoare la premierul Ciucă, pe care trebuia să o atace cu recurs la Înalta Curte în termen de 5 zile de la primire, ar fi fost luată de o anonimă “d-na VB”, care nu e angajată a instituției, plicul cu sentința ajungând oficial la cabinet fix cinci zile mai târziu

1.995 de vizualizări
Nicolae Ciuca / Foto: Ilona Andrei G4Media.ro
Ministerul Educației (ME) susține, printr-un punct de vedere hilar transmis G4Media.ro de către Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), instituție subordonată ME, că a respectat termenul de recurs de cinci zile, după ce Înalta Curtea a decis că ministerul a depus recursul în afara termenului legal în procesul în care premierul Nicolae Ciucă obținuse suspendarea analizei tezei sale de doctorat, suspectă de plagiat.

Prin depunerea recursului în afara termenului legal, Ministerul Educației l-ar fi ajutat așadar pe premier să mențină sentința Curții de Apel, care a hotărât, în martie 2022, printr-o decizie extrem de controversată, suspendarea analizei tezei sale de doctorat. Anterior, jurnalista Emilia Șercan prezentase dovezi conform cărora teza de doctorat a premierului Ciucă era plagiată masiv.

Potrivit răspunsului transmis G4Media.ro, comunicarea cu hotărârea Curții de Apel ”a fost primita in 30.06.2022, de către d-na VB la punctul de control al clădirii în care UEFISCDI are sediul”, cu precizarea că anonima VB nu este angajata instituției. Nu se știe cum, comunicarea instanței ajunge totuși la secretariatul UEFISCDI în data de 4.07.2022, adică fix cinci zile mai târziu, cât este termenul legal de recurs.

Din acest motiv, Ministerul Educației susține că a formulat recursul în termen, deoarece oficial a înregistrat comunicarea pe data de 4 iulie, de pe 30 iunie când a primit-o anonima VB, care nu lucrează în minister. Nimeni nu explică totuși cum se face că o persoană anonimă despre care instituția susține că nu era angajata ministerului și nu avea atribuții de primire a corespondenței intră în posesia unei comunicări de la instanță, iar plicul ajunge fix cinci zile mai târziu la secretariatul UEFISCDI ”fără informare asupra faptului ca a fost primit la o dată anterioară”.

Articolul integral, pe G4Media.ro.

1 comment
  1. Hohote de ras, daca nu de plans! Ce altceva se poate adauga? Poate doar demiterea tuturor de la directia juridica!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David: Este o mare greșeală să legăm ideea de patriotism de România veche, care astăzi înseamnă că ești desuet, depășit și izolat în lumea globală / România modernă se va impune în câțiva ani

România este terenul unei lupte paradigmatice între profilul său vechi și profilul unei țări moderne. Iar “în câțiva ani România modernă se va impune, pe măsură ce generațiile acum tinere…
Vezi articolul

Pierderile cauzate de închiderea școlilor primare în pandemie, analizate în SUA și Anglia: Speranța de viață a copiilor americani se estimează că a scăzut cu câteva luni / Minusuri “șocante” în cunoștințele dobândite de elevii englezi, după lockdown-ul din primăvară

Speranța de viață a copiilor americani din școlile primare care s-au închis în prima parte a anului ar înregistra o scădere de câteva luni, potrivit unui nou studiu dat publicității…
Vezi articolul

Elevii încep liceul după clasa a IX-a, adică la 15-16 ani, în majoritatea țărilor membre ale OCDE, arată o analiză făcută de experți ai organizației la care speră să adere și România / Examene de admitere la liceu sunt organizate în doar două țări, în condiții speciale

Trecerea de la învățământul secundar inferior la cel superior – echivalând, în România, cu trecerea de la gimnaziu la liceu – se face la vârsta de 15 ani în jumătate…
Vezi articolul

Problema pierderilor de învățare să fie tratată și altfel decât prin programe de recuperare: elevii să fie învățați să aibă din nou încredere în puterea lor de învățare, încredere strâns legată de succesul academic – expert britanic

Un nou studiu publicat la sfârșitul lunii ianuarie a.c. de revista Nature confirmă încă o dată că progresele de învățare ale elevilor au încetinit considerabil în perioada pandemiei, iar noile…
Vezi articolul