UPDATE Casele Corpului Didactic nu se desființează, se redenumesc – formarea profesorilor se va face prin noile Centre Județene pentru Formare Continuă subordonate tot ministerului – prevede proiectul „România Educată”

7.088 de vizualizări
Foto: CCD Cluj
Casele Corpului Didactic își modifică misiunea și li se adaugă alte atribuții de sprijin pentru profesori și școli, dar nu se desființează propriu-zis, susține consilierul prezidențial Ligia Deca, într-o precizare pentru Edupedu.ro. Instituțiile cu noua denumire CJ-FCARE rămân subordonate Ministerului Educației în noul proiect România Educată, prezentat în aceste zile la Cotroceni pentru dezbaterile finale.

Precizarea Ligiei Deca vine după ce Edupedu.ro a scris că, potrivit schemei oferite în sinteza documentului publicat, se vorbește despre “fostele CCD” și despre apariția unor Centre Județene pentru Formare Continuă, Asistență și Resurse Educaționale.

Știrea inițială: Casele Corpului Didactic se desființează și ele, pe lângă inspectoratele școlare județene, iar formarea profesorilor se va face prin noile Centre Județene pentru Formare Continuă, Asistență și Resurse Educaționale. Dacă actualele CCD-uri sunt subordonate direct Ministerului Educației, noile centre – CJ-FCARE vor fi subordonate consiliilor județene, potrivit proiectului România Educată, discutat la Cotroceni.

Casele Corpului Didactic (CCD) sunt centre de resurse care au drept scop formarea și dezvoltarea profesională și personală a angajaților sistemului de învățământ preuniversitar din România, potrivit Legii Educației. În și prin aceste case au loc majoritatea cursurilor de formare pentru profesori.

Reorganizarea rețelei de CCD-uri:

Concret, schema prezentată în documentul prezidențial, arată noul CJ-FCARE ca fiind fostul CCD, coordonat la nivel național de Centrul Național de formare continuă, Asistență și Resurse Educaționale de la Ministerul Educației, dar aflat la județean în subordinea Consiliului Consultativ pentru Învățământ Preuniversitar creat în interiorul Consiliilor Județene.

Noile CJ-FCARE – Centre Județene pentru Formare Continuă, Asistență și Resurse
Educaționale au următoarele atribuții:

  • cursuri de formare continuă
  • cursuri de formare pentru managerii școlari
  • cursuri de formare continuă pentru consilierii școlari, logopezi, bibliotecari, etc.
  • curriculum și evaluare curentă (repere metodologice, sprijin pentru cadrele didactice)
  • resurse educaționale deschise și platforme online
  • sprijin în accesarea și implementarea de proiecte din fonduri publice, europene sau private

Rețeaua națională a Caselor Corpului Didactic în prezent:

Descarcă de aici, în format .PDF, noul proiect România Educată, forma sintetică pusa la dispoziția Edupedu.ro de către administrația prezidențială – Download

Foto: CCD Cluj

Citește și:
BREAKING Evaluări anuale ale elevilor din clasele pregătitoare – a IV-a au fost introduse în noul proiect „România Educată”. Testările, parte a salarizării pe baza de performanță. DOCUMENT
BREAKING BAC unic pe model PISA, pe care îl pot susține și elevii de la școala profesională – în noul proiect „România Educată”, anunță consilierul prezidențial Ligia Deca
Înființarea de colegii universitare la care să se poată intra fără BAC – prevedere a noului proiect „România Educată”


8 comments
  1. M-am gandit putin, cred ca se va aplica tehnica de la Iasi cand s-a reorganizat o institutie si cei mai buni au fost dati deoparte la interviuri desi aveau cele mai bune lucrari scrise. Oare vor da concurs pe post toti angajatii din prezent inclusiv femeile de servici, portarii, secretarele si bibliotecarii ?
    Alta palarie…

  2. Profesorii capătă un comportament social și profesional deviant tot mai pronunțat cu cât obțin mai multe grade didactice și participă la un număr tot mai mare de cursuri de formare. Singurii care nu observă acest aspect sunt profesorii! Asta este cea mai mare problemă a învățământului actual, puteți face câte reforme doriți, dar ignorați problema cea mai gravă!

  3. RIP CCD. Au mai fost desfiintate in 1986. Mihai Sora le-a reinfiintat in 1990.

    Le-au pus denumirea asta pompoasa, Formare Continuă, Asistență și Resurse
    Educaționale. Sanchi!

    Ce asistenta si ce resurse bre?? Puteau sa le spuna simplu Centru de Formare. CFCD suna mai bine ca CJ-FCARE, lol.

  4. Tipic PNL- distrugem tot ca sa ne punem pe ai nostri in functii cheie. Romania dezbinata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Președintele Senatului, Mircea Abrudean, PNL, despre măsurile luate de Guvernul Bolojan în Educație: Sigur, a crescut norma cu două ore, s-au reglat anumite situații, există în continuare nemulțumiri. Sperăm să fie gestionate / Cred că se putea comunica mai bine

Președintele Senatului, Mircea Abrudean (PNL), din partidul premierului Ilie Bolojan, a declarat că protestele din educație și nemulțumirile legate de noile măsuri țin de „rezistența sistemului”, dar acestea sunt „absolut…
Vezi articolul

Sistem de monitorizare a prezenței la școală a elevilor și asistență la orele profesorilor, printre cele 13 măsuri trimise de Ligia Deca, după ce în premieră au fost făcute rapoartele de cercetare cu neparticiparea copiilor la Evaluarea Națională și BAC

Ministrul Educației, Ligia Deca, a transmis inspectoratelor școlare, printr-o scrisoare, 13 măsuri pentru susținerea școlilor și liceelor cu rate mari de neparticipare la Evaluarea Națională și la examenul național de…
Vezi articolul

Un director de școală trebuie să cunoască 6 reglementări legale diferite, să raporteze 6 tipuri de documente la termen și să facă 5 proceduri, doar pentru prevenirea și gestionarea violenței școlare – Adresă ISJ Sibiu

Doar pentru prevenirea și gestionarea violenței școlare un director de școală trebuie să cunoască 6 reglementări legale diferite și să întocmească și să raporteze la termen 6 tipuri de documente.…
Vezi articolul

Profesorul de fizică Laurențiu Badea: „Asta ni se transmite de la nivelurile ierarhice superioare”, informal, că trebuie să existe o notă pe modul / Mai mulți profesori spun că modulele actuale au impact negativ asupra predării, evaluării și gradului de încărcare resimțit de elevi

Efectul trecerii de la semestre la module se vede în majoritatea școlilor din România, iar în cele mai multe acest efect înseamnă o abundență a evaluărilor, arată într-un material experții…
Vezi articolul