Ce le-a promis Premierul Ciucă sindicatelor, în întâlnirea care i-a convins definitiv pe profesori să facă grevă generală: Că va scrie în programul de guvernare al lui Ciolacu „textul” din care „să rezulte foarte clar că educația reprezintă prioritate națională”

11.783 de vizualizări
Foto: Inquam Photos / Bogdan Buda
Premierul Nicolae Ciucă le-a promis sindicaliștilor, la întâlnirea de miercuri, după ce federațiile din învățământ au anunțat marți că vor declanșa greva generală în sistemul de Educație, că va pune revendicările lor în viitorul program de guvernare, în care guvernul ar urma să fie condus de Marcel Ciolacu, liderul PSD, prezent și el la întâlnirea cu reprezentanții profesorilor. Propunerea lui Ciucă i-a determinat pe sindicaliști să anunțe că nu vor da înapoi de la protestul extrem și că de luni, 22 mai, va fi grevă generală în școli.

„Ne-am asumat că în programul de guvernare care va fi aprobat săptămâna viitoare și cu care va intra în funcțiune noul guvern împreună cu reprezentanții sindicatelor vom înscrie textul convenit din care să rezulte foarte clar că educația reprezintă prioritate națională”, a declarat premierul la începutul ședinței de Guvern.

Reamintim că la niciuna dintre întâlnirile cu sindicatele din Educație, din ultimul an, acestea nu au obținut decât promisiuni de la premierul Nicolae Ciucă, iar nicio promisiune nu a fost onorată, conform declarațiilor reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative.

Declarația integrală a lui Nicolae Ciucă, prim-ministru al României, pe tema grevei generale din Educație:

„Vreau să încep prin a-mi cere scuze pentru întârziere, dar am considerat că este foarte important să avem o întâlnire cu reprezentanții sindicatelor din învățământ, împreună cu președintele Camerei Deputaților, dl. Marcel Ciolacu. Am avut, de asemenea, în echipă ministrul educației, ministru finanțelor și dl. secretar de stat de la Ministerul Muncii. Am avut un dialog foarte bun și apreciez, așa cum am spus și voi susține de fiecare dată, că Educația este și va fi o prioritate pentru Guvernul României și pentru actuala coaliție de guvernare. Ca atare, în urma discuțiilor, am prezentat foarte clar care sunt posibilitățile bugetare ale Guvernului în momentul de față și în felul acesta n-am angajat să închidem anexa 8 din legea 153.

Este o anexă și o asumare care vizează toate categoriile profesionale care au rămas în acea anexă și de asemenea, am stabilit, ne-am asumat la nivelul coaliției că în programul de guvernare, care va fi aprobat săptămâna viitoare și cu care va intra în funcțiune noul Guvern, împreună cu reprezentanții sindicatelor, vom înscrie textul convenit din care să rezulte foarte clar că Educația reprezintă prioritate națională. De altfel, tot pachetul de legi și măsurile pe care le-am luat până în acest moment, astfel încât să avem legile educației analizate și aprobate de Parlament, inclusiv componenta de salarizare, (sic!) este o abordare cât se poate de sinceră și onestă atât față de toți cei care lucrează în învățământ, de profesori, de personalul nedidactic și este o abordare onestă față de noi, exprimând foarte clar în momentul de față care este, pe de o parte, posibilitatea financiară acum când vorbim, care este abordarea pentru intrarea în vigoare a legilor educației și a noii legi a salarizării, așa cum a fost ea asumată prin planul național de redresare și reziliență. De asemenea, am convenit și am înțeles că este nevoie ca liderii de sindicat să meargă și să prezinte conținutul discuțiilor pe care le-am avut astăzi, urmând ca luni să avem o nouă întâlnire în același format și în care să reușim să concretizăm ceea ce am discutat, pe agenda de lucru a Guvernului”.

Articol în curs de actualizare.


13 comments
  1. Subscriu la toate comentariile, dar aș vrea să știu ce înseamnă pentru guvernanți și liderii de sindicat “calitate în învățământ”, când avem profesori “cu studii de licență” (sună pompos, nu?!) care nu fac față unei dictări de cls. a IV-a, ce să mai vorbim de psiho-pedagogie, didactică sau metodică?! Acestea sunt lucruri pentru “extratereștrii”, nu pentru cei care au lucrat ani de zile în contabilitate sau în comerț, ca vânzători la carmangerie, mercerie ș.a., și care au descoperit “școlile înalte” care le dau “statutul de profesor”!!! Cum rămâne cu “formarea profesională”, cu “mentoratul” prevăzute în lege?! Pe mâna cui ne dăm copiii și nepoții?! Eu cred că aici este “strâmbătatea” cea mai mare care tarează sistemul și nu i-am auzit niciodată pe liderii de sindicat vorbind despre asta!

    1. În învățământ, ca în întreaga societate, există vârfuri, marea masă de oameni de nivel mijlociu, și oameni de calitate slabă.

      Ghici din ce categorie fac parte cei care vin în sistem ”atrași” de un salariu de debut doar cu puțin mai mare față de minimul pe economie. (Cu cât e orașul mai mare și costul vieții mai mare, cu atât scade calitatea MEDIE a celor care vin în sistem).

      Vreți oamenii cu cea mai bună pregătire, dedicație, abilitate de a preda? Poate încercați să îi și plătiți bine. Cei care-și fac treaba bine în ciuda veniturilor nu mai sunt chiar atât de mulți, și încep să-și pună întrebări dacă chiar merită să-și consume întreaga viață și energie pentru ”privilegiul” de a fi denigrați de o societate bolnavă rău care nu dă doi bani pe educația propriilor copii.

    2. Un adevăr spus pe nume. Astăzi, efectiv, un profesor lucrează maxim 4 ore pe zi, 8 luni pe an. Vacantele elevilor sunt concedii pentru dascăli, bate vântul prin scoli deși nu așa ar trebui. Orele de pregătire sunt o gluma, vedeți rezultatele la diferite examinări, pentru titularizare, pentru grad…..
      Începe noul an școlar si mai durează cel puțin doua săptămâni pana la definitivarea orarului elevilor, dovada a ceea ce am afirmat mai sus.
      Pe alt plan, câți copii ajung la liceele de top, sau facultăți de top, fără meditații? Zero. Nu se poate. Si asta pentru ca la clasa se lucrează ,, ca sa se meargă la meditații,,
      Sa nu ma contrazică nimeni, nu e adevarul meu ci realitatea cruda a unui sistem compromis. Si nu încerc sa dau soluții, cert ca nu sunt in măsura si alții trebuie sa o facă, dar greva actuala e batjocura la adresa copiilor si șantaj la adresa guvernului.
      Si ca tata, am crescut singur un băiat, astăzi medic. Cu meditații scumpe, pentu ca, evident, nu erau alte variante.
      Bani mulți, 90 la suta fără plata impozitelor si taxelor pe venit, așa cum plătesc toți amărâții din țara asta.
      Cu dragoste pentru dascălii adevărați, din ce in ce mai putini din păcate. Profesia trebuie într-adevăr recompensată cu salarii decente, dar……
      Implementării standarde de performanța si principalii câștigători vor fi copii. Cereți sa fie plătită munca ce aduce rezultate, nu chiulul si indolenta

  2. Ei bine, ce poate să spună (citeasca de pe hartia scrisa de altcineva) un semianalfabet căruia în mod clar nu-i plăcea școala?
    Tot ma intreb cum dracu’ ajung oameni din astia să ia decizii în România…
    Poate că e vina profesorilor că l-au lăsat pe al de Ciuca si Ciolacu să termine școala 😉

  3. Poate ca prioritatea nationala e sprijinirea razboiului de la est nu tocmai invatamantul intern.

    Ne-am obisnuit cu lozincile cu eduatia prioritatea nationala de vreo 20 de ani si sistemul e tot mai slab si tot mai ineficient cu profesori necalificati si angajati pe 10 luni anual si elevi platiti ca sa mearga la scoala.

    1. Educația nu a fost niciodată prioritară, războiul poate doar să servească drept pretext. Oricum nu îl aduce nimeni în discuție, rotativa guvernamentală este prioritatea 0. Să se învârtească roata și să ajungă și alții la borcanul cu miere.

  4. După câte știam EDUCAȚIA este prioritate națională în orice tara normala care își respecta cetățenii. Nu trebuie sa o declare nici dl. Ciuca, nici dl. Ciolacu. Ei ar trebui sa acționeze în consecință.

    1. Corect spus, dar de ce sa actioneze din moment ce copiii lor sunt la scoli private pe bani grei sau la alea de afara…?
      Si ce interes ar avea sa aiba un tineret educat ?!?
      Mai bine sa ii indobitocim cu Religia de la clasa zero pana in ultima clasa de liceu si usor, usor vor impune Religia ca materie obligatorie la bac, nu doar optionala, le scoatem fizica, filosofia, geografia din programa usor, usor si uite asa, la fel ca BOR care-si cultiva de la frageda pruncie prostii cotizanti la mertzane, asa si politicienii, isi cultiva gloata de analfabeti nefunctionali care nu inteleg prea mult din ce se intampla in jurul lor, nu se pricep la nimic in afara de feisbuc si alte tictoace, dar sunt buni de adus la vot ! Vorba aia : “Prosti, da’ multi!”
      Profesorii, medicii si altii cu studii sunt oricum prea putini numeric ca sa conteze la vot…. Q.E.D !

  5. Niște nesimțiți, doar vorbe pentru ‘pleaba’ și super beneficii pentru ei. Ar trebui sa luam atitudine, atât bugetari cât și privat. Dar din păcate….cum e vorba : Ursul merge,cainii latră.

  6. Il felicit pe domnul Peticila pentru imagine.Altfel spus s a promis un alt rahat!Timpul preferat al politicianului roman este” viitorul!”Daca cei din invatamant vor renunta la aceasta greva ,sa imbratiseze ”viitorul ”politicianului roman!Adica rahatul !

  7. Nimic, nimic, și iar nimic – gargară. Salată de vorbe. O să facem și o să dregem – adică alții, că noi ne rotim așa în dorul lelii.

    Ce salarizare, ce motivare, ce educație care e prioritate națională? VORBE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul ministerului privind sumele forfetare pentru transportul elevilor “nu e soluția ideală”, spune Consiliul Elevilor, care arată abonamente cu preț dublu față de sumele ce pot fi decontate. UPDATE CNE: Ministerul a eliminat de pe ordinea de zi a Comisiei de Dialog Social tema transportului elevilor

Proiectul de ordonanță de urgență ce prevede o alocație forfetară pentru transportul elevilor “nu este soluția ideală”, iar Consiliul Național al Elevilor (CNE) va prezenta abonamente primite de la mai…
Vezi articolul

Peste 3.400 de profesori necalificați pentru disciplina pe care o predau vor intra la ore în acest an școlar, anunță Ligia Deca / Ministra dă asigurări că „cineva va intra la clasă” mai ales în mediul rural, unde sunt „situații dificile” la găsirea profesorilor de științe

Sunt peste 3.400 de profesori necalificați pentru disciplina care o predau și care vor intra la ore din 11 septembrie, a anunțat ministrul Educației, Ligia Deca, la conferința de presă…
Vezi articolul