Cel puțin un sfert din speciile de plante și de animale sunt în pericol de dispariție totală, până în anul 2100, din cauza schimbărilor climatice – Studiu

174 de vizualizări
Foto: © Lucie Lang | Dreamstime.com
Cel puţin un sfert din biodiversitatea mondială va fi distrusă până în anul 2100 ca urmare a schimbărilor climatice şi a exploatării terenurilor, conform unui studiu internaţional ale cărui concluzii au fost publicate sâmbătă, transmite agenţia Xinhua, după cum informează Agerpres.

În cadrul acestui studiu, oameni de ştiinţă de la Universitatea Flinders din South Australia şi de la Comisia Europeană au utilizat un nou instrument pentru a modela, într-un mod inedit, pierderea speciilor interconectate.

S-a descoperit astfel că extincţiile în cascadă sunt inevitabile şi vor duce la pierderea a 10 procente din flora şi fauna de pe Pământ până în 2050 şi a 27 de procente până în 2100, cercetătorii ajungând la concluzia că lumea se află în pragul celui de-al şaselea eveniment de extincţie în masă, conform sursei citate.

Cu ajutorul unuia dintre cele mai puternice supercomputere din lume, specialiştii în ecologie Corey Bradshaw de la Universitatea Flinders şi Giovanni Strona de la Comisia Europeană şi Universitatea din Helsinki au creat un Pământ virtual pentru a evalua traiectoriile de extincţie.

„Copiii născuţi astăzi şi care ating vârsta de 70 de ani se pot aştepta să asiste la dispariţia a mii de specii de plante şi animale, de la orhidee micuţe şi cele mai minuscule insecte, până la animale emblematice, precum elefantul şi koala”, a declarat Bradshaw, citat într-un comunicat.

Este pentru prima dată când un astfel de model a încorporat co-extincţii – specii care se sting pentru că alte specii pe care ele se bazează dispar, potrivit Agerpres.

„Gândiţi-vă la o specie prădătoare care îşi pierde prada din cauza schimbărilor climatice. Pierderea speciei pradă reprezintă o ‘extincţie primară’ deoarece a cedat direct unei perturbări. Însă, fără a mai avea cu ce să se hrănească, prădătorul său va dispărea la rândul lui”, a explicat Bradshaw.

„Sau, imaginaţi-vă un parazit care îşi pierde gazda din cauza defrişărilor sau o plantă cu flori care îşi pierde polenizatorii pentru că devine prea cald. Fiecare specie depinde cumva de altele”, a adăugat el. 

Foto: © Lucie Lang | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Creșterea sumelor acordate elevilor navetiști, mențiunea că alocația forfetară nu e impozabilă, decontarea unor călătorii și pentru elevii cazați la internat – printre propunerile admise la consultările de joi pe proiectul ordonanței de urgență privind transportul elevilor, anunță Sorin Cîmpeanu

Creșterea sumei pentru transportul elevilor navetiști și dublarea alocației forfetare pentru transport, despre care Edupedu.ro a scris joi, sunt două dintr-un total de șapte propuneri pe care ministrul Educației, Sorin…
Vezi articolul

Expresia “Învățământul preuniversitar este centrat pe elev” dispare în proiectul de modificare a Statutului elevilor, iar articolul este reformulat / Drepturile elevilor, de la transportul gratuit la burse, actualizate în document

“Gratuitate la servicii publice de transport local şi judeţean” și mutarea parțială a deciziei de la autoritățile locale de la guvern, în ceea ce privește cuantumul burselor, sunt două dintre…
Vezi articolul

Profesorul Constantin Lomaca: Cea mai mare problemă a învățământului românesc este lipsa echității. Dacă am ridica un pic partea de jos, n-ar mai fi dezastre și nici atât de mulți tineri care nu se simt deloc băgați în seamă de societate

Învățământul românesc este caracterizat prin lipsa echității, a afirmat Constantin Lomaca, profesor la Franconian International School, în cadrul unei dezbateri despre Legea Învățământului Preuniversitar, organizată online pe 6 decembrie de Asociația…
Vezi articolul
elaborarea curriculumului de liceu

Regulile pentru evaluarea profesorilor, amânate de Ministerul Educației până pe 31 august, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial / Rezultatele evaluării activității cadrelor didactice stau la baza acordării calificativului anual și a gradației de merit

Metodologia de evaluare a activității profesorilor ar urma să fie aprobată până la data de 31 august 2024, conform ordinului nr. 3.069 din 15 ianuarie 2024, document publicat în Monitorul…
Vezi articolul

Petiție cu peste 1.500 de semnături pentru ca absolvenții de liceu să intre la facultate fără admitere și cu premiile II, III și mențiune la olimpiade – etapele naționale. Șase argumente „pentru”

Decizia ca absolvenții de liceu din 2025 să nu se poată înscrie la facultate fără admitere, în baza premiilor II, III sau mențiune la olimpiade, este „nejustificată și are urmări…
Vezi articolul