Cele 2 miliarde lei pierdute de Educaţie la rectificarea bugetară erau banii pentru proiectul cu tablete şi table inteligente anunţat de Andronescu, spune Ministerul Educaţiei

2.417 vizualizări
SURSA: Pixabay.com
Suma cu care „s-a diminuat” bugetul Ministerului Educaţiei reprezintă banii prevăzuţi pentru proiectul cu finanţare europeană „România modernă, România digitală”. Este vorba despre 2 miliarde de lei, potrivit unei informări a Ministerului Educaţiei. Tot ministerul Educaţiei, dar la rectificarea din luna august lăsa de înţeles că pentru un proiect similar au fost tăiate creditele bugetare şi au rămas în buget doar creditele de angajament în valoare de 2,1 miliarde lei.

UPDATE: Ministerul a corectat sumele de pe site – este vorba despre 400 milioane, în loc de 400 de mii.

Redăm integral informarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării:

„În pregătirea deciziilor aferente rectificării bugetare, Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a procedat la analiza veniturilor și cheltuielilor aferente anului 2019.

Proiectul „România modernă, România digitală”, anunțat de fostul ministru al Educației, a fost introdus în Bugetul ministerului pentru anul 2019, la titlul 58: „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014 – 2020”. Acest proiect era destinat schimbării sistemului de predare a lecţiilor, prin achiziţionarea de table inteligente şi de tablete. Proiectul în cauză, în valoare de 2 miliarde lei, din care 400.000.000 lei reprezintă cofinanțarea națională, iar 1.600.000.000 lei reprezintă fonduri externe nerambursabile, nu a fost scris, și cu atât mai puțin implementat.

Până în acest moment, nu a fost redactată și aprobată cererea de finanțare.

Prin urmare, pentru rectificarea bugetară, bugetul MEC a fost diminuat cu suma prevăzută pentru acest proiect nerealizat.

Activitatea curentă a sistemului de educație nu este afectată, existând fonduri suficiente pentru susținerea cheltuielilor operaționale, așa cum au fost planificate,” se arată în comunicat.

Iniţial sumele din comunicat erau greşite.

Potrivit fişei de proiect, despre care Edupedu.ro a scris încă de la aprobarea Legii Bugetului, proiectul România educată, România digitală avea alocate credite bugetare de 2 miliarde de lei şi credite de angajament de 2 miliarde de lei. Această sumă era împărţită în 1,6 miliarde lei finanţare nerambursabilă şi 400 milioane lei finanţare de la buget.

La precedenta rectificare bugetară, în comunicatul dat de Ministerul Educaţiei pentru acelaşi titlu 58, instituţia preciza:

Referitor la Titlul 58 „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020”, suma de 2.1 miliarde de lei rămâne în buget drept credite de angajament, ceea ce dă posibilitatea începerii și derulării proiectului „Instrumente pentru clasă – table interactive”„.

Ministerul lăsa astfel de înţeles că au fost eliminate creditele bugetare şi s-au păstrat doar cele de angajament. Dacă au fost eliminate atunci aceste credite bugetare, atunci la rectificarea propusă acum vor mai fi tăiate încă o dată.

În Bugetul pe 2019 al Ministerului Educaţiei la Titlul 58 erau prevăzute credite de bugetare de 2,78 miliarde lei, dublate de credite de angajament de 2,78 miliarde lei.

Actuala propunere de rectificare bugetară arată o diminuare cu 2,08 miliarde lei a sumelor de la bugetul Educaţiei, din care 1,97 miliarde credite bugetare din Titlul 58, Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020.

Ministrul Monica Anisie a declarat că a solicitat aproximativ 1% din PIB pentru Ministerul Educaţiei la rectificarea bugetară

Întrebată la Realitatea TV dacă solicită 1% din PIB, adică 10 miliarde de lei, la rectificarea bugetară, Anisie a răspuns: “Am făcut solicitarea pentru această rectificare. (…) E (suma – n.r.) aproximativă, pentru că îmi doresc să mişc lucrurile”.

Având în vedere că rectificarea bugetară a luat cele 2,08 miliarde lei de la Educaţie, pe motiv că banii nu erau folosiţi, iar sumele nu au fost redistribuite în minister pentru investiţii sau alte cheltuieli, cel mai probabil solicitarea de alocare suplimentară nu a fost aprobată.

FOTO: pixabay.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

RAPORT Aproape 4.500 de elevi de clasa a VIII-a au abandonat școala în 2023, echivalentul a 178 de clase cu câte 25 de copii / În ultimul an de gimnaziu au rămas corigenți peste 7.800 de elevi

Aproape 4.500 de elevi de clasa a VIII-a au abandonat școala în ultimul an școlar, potrivit Raportului privind modul de organizare şi desfăşurare a examenelor naţionale în sesiunea iunie-iulie 2023.…
Vezi articolul

Cazul elevului din Alba care a primit nota 8,75 la limba română la Bac și după contestație a obținut 10: Șeful ISJ Alba: „Este prea mult. Nota 10 poți să o dai numai atunci când nu poți să-i găsești absolut nimic” / În țară, peste 5.500 de lucrări au primit peste un punct după contestații

După publicarea rezultatelor finale de la Bac 2023, Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Alba, Cornel Sandu, a fost întrebat într-o conferință de presă cum își explică mărirea unei note a unui…
Vezi articolul

Curriculum complet tradus în limba română, module de Inteligență Artificială pentru echipele Junior și Senior, plus mentorat personalizat – noutățile din acest an ale Technovation Girls / Înscrierile pentru adolescente sunt deschise

Technovation Girls România 2025–2026 a fost lansată oficial, cu sute de eleve, părinți și profesori conectați online la evenimentul care marchează începutul unei noi ediții a celei mai mari competiții…
Vezi articolul

A rămas o săptămână până la simulările pentru Evaluarea Națională 2023 / Elevii de clasa a XII-a încep probele în data de 27 martie. Calendarul complet și lista conținuturilor eliminate

Simulările pentru Evaluarea Națională 2023 se desfășoară în perioada 20-22 martie, iar cele pentru examenul de Bacalaureat 2023 au loc între 27 martie și 30 martie, potrivit calendarului oficial. Vezi mai jos,…
Vezi articolul

Există o barieră de comunicare între profesori și Ministerul Educației și, pe măsură ce trece timpul, se adâncește din ce în ce mai mult. Mă întreb dacă avem scopuri comune pentru Educație, spune profesoara Iulia Măndășescu

Există o barieră de comunicare între profesori și oamenii din Ministerul Educației și “parcă pe măsură ce trece timpul se adâncește tot mai mult”, spune profesoara pentru psihopedagogie specială Iulia…
Vezi articolul

Președintele Nicușor Dan, după ce 66% dintre români susțin că Nicolae Ceaușescu a fost un lider bun: Asta arată cât de ușor pot fi manipulate percepțiile atunci când statul nu investește suficient în educație istorică, civică și în comunicarea onestă cu cetățenii

Președintele României, Nicușor Dan, se declară „profund îngrijorat” de rezultatele sondajului prezentat de INSCOP și IICMER, potrivit căruia 66% dintre români consideră că Nicolae Ceaușescu a fost un lider bun.…
Vezi articolul