China adoptă o lege a „educației familiale”, se angajează să dea mai puține teme elevilor și le cere părinților să reducă sarcinile grele de studii de acasă, pentru mai mult timp de sport

1.320 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
China a adoptat o lege a educației menită să reducă presiunea generată de teme excesive și de afterschool-uri, transmite presa de stat, citată de BBC. Părinților li se cere, astfel, printr-o lege de promovare a educației familiale, să se asigure că toți copiii au timp pentru odihnă și exerciții fizice și nu petrec prea multă vreme online, într-un parteneriat administrație locală – părinți.

În august, China a interzis examenele scrise pentru copiii de șase și șapte ani, în încercarea de a mai reduce presiunea asupra elevilor, percepută ca o frână în calea creșterii natalității, relata AFP și preluată atunci de EduPedu.ro.

Oficialii au avertizat la acea vreme că sănătatea fizică și psihică a studenților este afectată.

  • În ultimul an, statul comunist a introdus și o serie de măsuri care vizează moderarea „dependenței” copiilor de internet și de cultura populară. Cea mai recentă măsură a fost adoptată sâmbătă de Comitetul Permanent al Congresului Popular Național, organul legislativ permanent al țării, mai informează BBC.

Detaliile complete ale legii nu au fost încă publicate, dar rapoartele din presă sugerează că aceasta încurajează părinții să cultive o atitudine echilibrată moral, totodată să se asigure de dezvoltarea intelectuală și de obiceiurile sociale ale copiilor.

„Nu poți exploata muncitorii și totuși să le ceri să aibă copii”

Administrația locală va fi responsabilă de implementare, cum ar fi furnizarea de finanțare pentru „îmbogățirea portofoliului de activități extracurriculare”.

Legea a primit reacții diverse pe site-ul de socializare Weibo, unii utilizatori lăudând eforturile pentru o bună educație parentală, în timp ce alții s-au întrebat dacă autoritățile locale sau părinții înșiși vor putea să fie implicați de-a dreptul.

„Lucrez ‘996’ [n. red. de la 9:00 la 21:00, șase zile pe săptămână], iar când vin acasă noaptea mai trebuie să fac educație în familie?”, a întrebat un utilizator, citat de ziarul South China Morning Post.

Industria meditațiilor și firmele private de „tutoring”

În iulie, Beijingul a interzis firmelor de meditații online, care operează în țară, să poată să obțină profit din predarea disciplinelor de bază – detalii aici.

Noile seturi de măsuri guvernamentale au restricționat, de asemenea, investițiile străine în industria meditațiilor și au întrerupt sectorul privat de îndrumare școlară (eng. private tutoring), care valora aproximativ 120 de miliarde de dolari (87 miliarde de lire sterline) înainte de revizuirea situației de către executivul chinez.

La acea vreme, mișcarea a fost văzută ca o „încercare a autorităților de a uşura presiunile financiare legate de creșterea copiilor”, după ce China a înregistrat o rată record scăzută a natalității, mai notează sursa precizată.

Inechitatea în educație: taxele la școlile de top din China

Inechitatea în educație este, de asemenea, o problemă: părinții mai înstăriți sunt dispuși să cheltuiască mii de dolari pentru a-și duce copiii la școli de top.

În actualul sistem chinez ultra-competitiv, intrarea într-o grădiniță excelentă reprezintă deja rampa de lansare pentru accesul la școli primare prestigioase și așa mai departe: primii ani de studiu sunt considerați fundamentali de familiile chineze și, conform celor explicate agenției ANSA de profesioniștii din sector, pregătirea copiilor cu vârste sub 6 ani, pregătire care include lecții de pian, de caligrafie, scris, actorie sau chiar sărituri de coardă, poate costa între 4-5.000 de dolari, informează G4Media.ro, citând ANSA.

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sunt profesori nepregătiți, care nu livrează rezultate, care nu au ce să caute la catedră, spune Maria Manea, fost secretar de stat în Ministerul Educației: Ce ne facem cu profesorii pe care îi trimitem la catedră cu note foarte mici, de 2 sau de 3?

Maria Manea, fost secretar de stat în Ministerul Educației și profesoară de Limba și literatura română la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București, a vorbit despre faptul că sunt și…
Vezi articolul

Un profesor de inginerie seismică ar fi hărțuit sexual mai multe studente condiționând promovarea examenelor de favoruri. A fost eliminat din comisiile de examinare și cercetat acum de Universitatea Transilvania din Brașov / Rectorul Abrudan: Evident că m-a șocat toată chestiunea asta

Două studente de la Facultatea de Construcții l-au reclamat pe profesorul de la catedra Rezistența Materialelor, conf. dr. ing. Florin Marius Botiș, că ar fi încercat să obțină favoruri sexuale…
Vezi articolul

Rezultatele elevilor de la evaluările standardizate să nu fie un criteriu de evaluare pentru activitatea profesorilor – amendament al sindicatelor din învățământ la proiectul legii Deca

Sindicatele din Educație solicită ca rezultatele elevilor de la evaluările standardizate să nu fie un criteriu de evaluare pentru activitatea profesorilor, potrivit amendamentelor trimise Ministerului Educației. În documentul obținut de…
Vezi articolul