Un magnat chinez a pierdut miliarde de dolari ca urmare a campaniei demarate de Beijing împotriva industriei meditațiilor

921 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Un magnat chinez, fost profesor, a pierdut miliarde de dolari ca urmare a campaniei demarate de autorităţile chineze împotriva industriei meditaţiilor private, transmite Bloomberg, citat de Agerpres. Averea lui Larry Chen, preşedinte şi director general la Gaotu Techedu Inc., se situează la 336 milioane de dolari după ce acţiunile la firma sa de meditaţii online s-au prăbuşit cu 98%, conform Bloomberg Billionaires Index.

Sâmbătă, autorităţile chineze de reglementare au interzis companiilor private care predau programa şcolară să facă profit să strângă capital sau să se listeze. Averea lui Larry Chen s-a diminuat cu peste 15 miliarde de dolari de la începutul acestui an ca urmare a deprecierii acţiunilor companiei sale.

Gaotu “va respecta reglementările şi îşi va îndeplini responsabilităţile sociale”, a informat Larry Chen într-o postare pe reţeaua socială Weibo.

Larry Chen nu este singurul miliardar chinez afectat de campania demarată de Beijing împotriva industriei meditaţiilor. Averea lui Zhang Bangxin, directorul general de la TAL Education Group, a scăzut cu 2,5 miliarde de dolari până la 1,4 miliarde de dolari, după ce acţiunile companiei au căzut cu 71% la bursa de la New York. Preşedintele de la New Oriental Education & Technology Group Inc., Yu Minhong, şi-a pierdut şi el statutul de miliardar în condiţiile în care averea sa a coborât până la 579 milioane de dolari după ce acţiunile companiei au scăzut cu 54%.

Luni, pieţele bursiere chineze înregistrau pierderi puternice ca urmare a vânzărilor mari de acţiuni la companiile de educaţie privată. Acţiunile au scăzut atât la bursele din China continentală, cât şi la bursa de la Hong Kong, indicatorii CSI 300 Index şi Hang Seng Index și au înregistrat scăderi de peste 3%.

Foto: © PojoslawDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Industria meditațiilor private a ajuns la 120 de miliarde de dolari, în China. Guvernul de la Beijing vrea să interzică meditațiile în weekend, pentru reducerea “programului de lucru al elevilor” și pentru a stimula rata natalității

2 comments
  1. Este adevărat ce spune George. Sunt profesor universitar la pensie. Am predat fizica. Sunt surprinzător de mulți copii care nu inteleg la scoala. Și, asa cum spunea George, din diverse motive: au goluri în cunoștințe, în primul rand. Chiar dacă sunt atenți, o data pierdut șirul, nu mai pot urmări. De aici neatenția, alte preocupări, etc. La clasa profesorul nu are timpul fizic sa reia anumite cunoștințe sau sa caute locul unde s-a “rupt” firul. Mai ales în condițiile de acum când clasele au efective descurajant de mari. Ori meditațiile asta fac: detectează golurile și le umplu, elevul capătă incredere și interes, vede ca înțelege mai mult și creste interesul pentru obiectul respectiv. Sunt multe de spus. În primul rand programa este teribil de încărcată. Programul elevului este excesiv de încărcat. Iar industria meditațiilor ar trebui reglementata cumva. De asemenea, consider ca goana după premii la olimpiade este extrem de defavorizata pentru ceilalți elevi, dar și pentru cei în cauza, care, de dragul performantri, neglijează celelalte obiecte.

  2. Sunt convins ca in spatele meditatiilor particulare se ascund multe lucruri incorecte . Dar totusi ele trebuie cumva legiferate . Cei care lovesc fara sa gandeasca prea mult in aceste meditatii particulare uita un lucru esential . Si anume ca principalii beneficiari sunt copii care la urma urmei reprezinta viitorul nostru al tuturor . Deci cei care lovesc in aceste meditatii particulare lovesc de fapt in copii . Niciodata , dar absolut niciodata , nu se va putea compensa in niciun mod beneficiul pe care acesti copii il au de pe urma meditatiilor particulare . Oricat de multe ore ar ramane copii la scoala dupa programul normal sa aprofundeze cu ajutorul profesorilor , ceea ce nu au inteles in timpul orelor de curs , rezultatul va fi complet nul . De ce ? Simplu . In primul rand , meditatii particulare fac acei elevi care in timpul orelor nu inteleg nimic . De multe ori acesti elevi sunt certati in mod absurd de profesori , pe motiv ca nu sunt atenti . Din pacate acest motiv nu sta in picioare . Acesti elevi sunt de multe ori chiar foarte atenti dar tot nu pricep nimic , pentru simplul motiv ca au goluri , sau au uitat ce au invatat ora trecuta , sau gandesc mai incet , sau aud cuvintele profesorului dar nu inteleg ideea enuntata de profesor . Sau pentru ca de multe ori , din simpla comoditate , profesorii prefera sa lucreze doar cu elevii buni si nu mai au chef sa-si bata capul cu “prostii” . Daca copii vor ramane dupa ore in formatie tot de 10 – 15 elevi , se va intampla acelasi lucru . Profesorii vor lucra tot cu elevii buni iar cei slabi vor ramane din nou pe dinafara . Insa , atunci cand un elev slab face meditatii in particular cu un profesor care o sa-i explice lui si numai lui , lucrurile se vor schimba radical . Profesorul isi va adapta modul de a explica conform modului propriu de intelegere si de gandire al elevului si atunci , ca prin farmec , copilul respectiv va incepe sa “stie” . Mi-a povestit odata o fata , ca in timpul liceului , profesorul ei de matematica , emerit de altfel , timp de patru ani , ora de ora , atunci cand fata spunea ca nu a inteles , raspundea invariabil : “Florentina imi pare rau dar nu am timp de tine acum . . . ” . Din pacate , din cauza situatiei materiale
    precare , fata nu a facut meditatii si nici macar in prezent nu a reusit sa ia
    bacalaureatul . . . Vi se pare normal ? Din pacate aceasta trista poveste se repeta de sute de mii de ori intr-un an .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Cultura scrisă în pericol” – Asociația Editorilor din România se opune din nou posibilei creșteri a TVA pentru carte și cere autorităților să încerce recuperarea deficitului bugetar din alte părți ale economiei, în afara sectorului cultural

Posibila creștere a nivelului TVA pentru carte și alte măsuri avute în vedere de guvern în această perioadă pot “avea un impact nefast asupra culturii și, în special, asupra culturii…
Vezi articolul

Imediat după proba de Matematică de la Evaluarea Națională începe ultima lecție de „Educație la înălțime”, în direct de la Dăbuleni: Deșertificarea și efectele schimbărilor climatice. Profesorii se pot înscrie printr-un formular

Ultima lecție din proiectul național „Educație la înălțime” din acest an școlar va fi transmisă în direct pentru mii de copii din Dăbuleni, județul Dolj, joi, 24 iunie, de la…
Vezi articolul

De ce își doresc rectorii să fie veșnici. Sociologul Marian Preda, rectorul Universității din București: Poți să mărești mai mult decât trebuie salariile, să angajezi oameni care îți sunt loiali / Nu este moral ca o universitate să aibă aceeași persoană la conducere timp de 17 sau de 22 de ani, așa cum se va întâmpla dacă legea e votată în varianta actuală

„Dacă vrei într-un fel sau altul să influențezi pe votanți, poți să mărești mai mult decât trebuie salariile. Poți să angajezi timp de 4 ani oameni care îți sunt loiali…
Vezi articolul

Profesorii aleg manualele pentru anul școlar 2023-2024, inclusiv dintre cele 11 ale Editurii Booklet / Profesoara Andreea Coroian Goldiș, coordonatoarea manualului de Limba și literatura română, clasa a VI-a: Pentru niciun profesor nu e ușor să aleagă un manual, este vorba de un sprijin pentru tot anul școlar (P)

Anul școlar 2023-2024 începe cu manuale noi! Editura Booklet s-a numărat printre cei 22 de participanți la licitația publică pentru manuale organizată de Ministerul Educației. Toate cele 11 manuale Booklet…
Vezi articolul