Cîmpeanu: Avem aproape 2,5 milioane de elevi care pot merge luni la școală cu prezență fizică dintr-un total de 3 milioane. În jurul datei de 18-20 mai se va face o nouă analiză

17.599 de vizualizări
Foto: gov.ro
“Avem aproape 2,5 milioane de elevi care pot merge luni la școală cu prezență fizică dintr-un total de 3 milioane”, a declarat duminică seara ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Antena3. Oficialul a spus că luni, 10 mai, vor reveni la școală 370.000 de elevi din anii terminali și alți 80.000 de elevi care sunt în localități unde rata de infectare a scăzut și au intrat în scenariul verde.

„Mâine vor putea merge la școală cu 450.000 de elevi mai mult decât au mers săptămâna trecută: 370.000 de elevi din clasele terminale și 80.000 de elevi care vor merge la școală pe fondul scăderii ratei de infectare în zeci de localități. Din păcate, riscul nu poate fi eliminat, dar el poate fi gestionat cu atât mai mult cu cât în școli regulile de protecție sanitară se respectă mai riguros decât în multe alte locuri.

Purtarea măștii de protecție este importantă, distanțarea adecvată, aerisirea spațiilor, respectarea normelor de igienă. Sunt lucruri care se respectă în școlile din România, repet, nu putem pretinde că există perfecțiune, dar se respectă mai mult decât în multe alte locuri, nu vreau să mă refer la centre comerciale, la parcuri de distracții, la alte astfel de locuri.

În școli se respectă aceste reguli, ele trebuie să fie respectate pentru că deja avem aproape 2,5 milioane de elevi care pot merge la școală cu prezență fizică dintr-un total de 3 milioane.”

Legat de revenirea tuturor elevilor cu prezență fizică la școală, Cîmpeanu a mai spus că „nu sunt concluzii până în acest moment, e nevoie de o perioadă de două săptămâni pentru a avea o imagine relevantă asupra a ceea ce a schimbat poate nu atât revenirea la școală cât perioada sărbătorilor pascale. Vom avea această situație în jurul datei de 18-20 mai, la două săptămâni după revenirea din vacanța de Paște.”

Întrebat ce se știe despre numărul de infectări în privința elevilor care au revenit deja la școală, Cîmpeanu a spus „Nu avem informații relevante negative, avem însă aceste informații care ne arată rata de infectare pe un trend descendent. Sperăm să se confirme acest trend descendent a ratei de infectare, sperăm să se confirme progresul bun al campaniei de vaccinare. (…) Sperăm că la un moment dat vom avea o situație care să permită intrarea în normalitate a școlii pentru a putea recupera ceea ce s-a pierdut.”

Citește aici:

Cum revin elevii luni la școală, pe localități și scenarii – LISTĂ și HARTĂ

Foto: gov.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii
  1. si dupa ce se constata golurile, ele se recupereaza cand? ca imediat se intra intr-o alta vacanta, de data asta una de 3 luni. Iar la toamna copii de a 4-a nu se mai intalnesc cu invatatoarea care ar trebui sa recupereze cu ei, ci ii iau profesorii de buni.

  2. Acestui ministru nici dacă ii desenezi nu e capabil sa înțeleagă doua lucruri:
    -fără o rețea de autobuze scos are, elevii ajjng la școală gata infectati
    -fara testarea obligatorie săptămânală a tuturor elevilor din scoli, nu vor fi depistați elevii infectati asimptomatici, care sunt principalii vectori de transmitere a virusului în scoli și în familii.
    Acești elevi vor provoca valul 4 al pandemiei.
    Cat despre elevi…
    -Este rușinos și nepedagogic sa se dea Evaluare Națională elevilor din clasele 2,4,6 imediat după ce au revenit din vacanta forțată de 4-5 săptămâni în care tot ministrul educatiei i-a băgat.
    -este tendențios sa tot afirmi ca ministru al educatiei ca s-a pierdut materie în timpul scolii online.
    Au pierdut și trebuie sa recupereze, elevii care din motive tehnice nu au efectuat nici măcar școală online.
    Restul elevilor, sunt și online asa cum sunt și la școală face to face.
    Gradul de atentie, concentrarea, seriozitatea și implicarea la orele de curs sunt specifice fiecărui elev în parte, nu modului de desfășurare a cursurilor (online sau face to face).
    Dar acestui ministru fie ii lipsește profunzimea gândirii, fie face totul pentru a minimiza eforturile și dăruirea cadrelor didactice și în același timp de a canta în struna unor părinți veșnic nemulțumiți.

    1. Notele de la aceste evaluări parca nu contează la admitere. Trebuie sa înțelegeți ca e un feedback bun ptr a se afla ce goluri au elevii și a se putea remedia în următoarele luni. E foarte bine ptr toți cei imlicati în educație, parinti, elevi și profesori
      Acum se va vedea cât și unde a mers onlineul și cine și cum si-a făcut treaba.
      Dacă dintr-o școală, elevi din clase diferite, cu profesori diferiți au rezultate cu mari diferențe se identifica învățătorul, profesorul care nu prea si-a făcut treaba. Dacă intr-o clasa cu același învățător si acelasi acces la tehnologie elevii au rezultate cu mari diferențe atunci elevul nu si-a făcut treaba. Daca ptr clasele cu elevi care nu au avut acces la tehnologie rezultatele sunt proaste e clar ca profesorul nu a făcut mai nimic la clasa și a luat banii de pomana.

      Părerea mea e ca anul acesta ar fi trebuit date testări/teze naționale la TOATE disciplinele și la toate clasele, inclusiv la liceu. Sportul, desenul, muzica și altele asemenea ar scăpa. Dar nici nu au vreun impact ptr admitere.

      1. Esti cu capul si ai pareri preconcepute. Ia du-te tu si preda la o clasa cu 4 elevi de CES si 2 ADHD nediagnosticati si 1 cu retard mintal fara documente si 1 cu defect de vorbire(nivel clasa a cincea ca de clasa a doua). Sa vezi ce vinovat este profesorul care in vesnica ta opinie ia salariu “de pomana”. Si mai vorbim dupa aceea.

    2. Atâta timp cât elevii merg la școală și poarta măști și respecta zi de zi acele reguli impuse de școală pentru ce este necesara testare săptămânală a elevilor
      Cred ca nu ați fost testat niciodată de sugerați asa ceva
      Eu,ca elev, am fost testata și ghici ce ,după acea testare cu rezultat negativ, am avut câteva zile o durere de cap de nedescris ,și nu am fost singura ,colegii mei care au fost testați au pățit exact același lucru. Nu mai sugerați voi ăștia deștepții testarea săptămânală fără sa va gândiți prin ce trec elevii. Dacă voi nu aveți copii la școală cred ca nu aveți dreptul sa vorbiți despre testarea covid săptămânală.
      La multe licee,s-au luat masurile necesare și mai exact ,supravegherea elevilor pe timp de pauza ,chiaar daca exista în sala de curs o camera de supraveghere.

  3. …foarte inteligent acest domn. In sfarsit, un ministru al educatiei care pricepe despre ce e vorba. Cu anisie mai trebuia sa treaca vreo 10 ani pana sa se prinda…. Dar cand vor pricepe oare si ceilalti ce e de spus, Catu, Mihaila, etc? D-le Campeanu, nu le faceti un instructaj? Sarmanii, ei cred ca trebuie sa spuna despre cand isi duc ei fetele la vaccinat….

    1. Nu cu Anisie trebuie comparata “inteligenta”(????) acestui ministru.
      Un om este sau nu este inteligent, nu este o calitate ca un catâr este mai inteligent decât o gâscă.
      Inteligenta și buna credința, precum și echidistanta în raport cu elevi-cadre didactice – părinți, sunt departe de a fi calități ale actualului ministru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluarea Națională 2019 – Regulile de la examenul de Limba română: la ce oră să fie elevii în săli, cu ce culoare au voie să scrie, cum își corectează greșelile și ce se întâmplă cu elevii care copiază

Evaluarea Națională 2019 începe marți, cu examenul de Limba și literatura română susținut de absolvenții de clasa a VIII-a. Elevii trebuie să fie în săli până cel târziu la ora…
Vezi articolul

MANIFEST 12 elevi navetiști i-au scris ministrului Educației ce înseamnă pentru ei drumul până la școală: sute de lei pe lună, nedecontați, ore pierdute, condiții proaste, trenuri și autobuze murdare, cu „indivizi dubioși„. Elevii cer abrogarea a două acte normative

„Solicitările Consiliului Național al Elevilor continuă să fie ignorate de ministrul Educației și Cercetării, Monica Cristina Anisie”, susțin reprezentanții elevilor într-un comunicat trimis Edupedu.ro. Aceștia spun că au trimis un…
Vezi articolul

Laureata Nobelului pentru Chimie 2020, despre câștigarea premiului de către două femei: Tind să mă consider om de știință. Vedem o lipsă de interes general în rândul tinerilor pentru o carieră științifică

„Mi-am dorit dintotdeauna să fac cercetare genetică pe celule umane, care poate ajuta comunitatea științifică să înțeleagă mai bine diverse boli”, a declarat astăzi Emmanuelle Charpentier, atunci când a fost…
Vezi articolul