Cîmpeanu bate în retragere în fața celor 100 de intelectuali, pe care i-a catalogat inițial ca “grup de interese” și anunță că a alocat numărul de înregistrare “13.504/24.08.2022” scrisorii lor deschise, după ce ieri o respinsese

4.824 de vizualizări
Sorin Cimpeanu / Foto: Gov.ro
“Evident că vor fi luate în considerare și analizate propunerile incluse în scrisoarea deschisă semnată de cei 100 de intelectuali”, spune ministrul Educației, la o zi după ce a respins ferm cererea acestora publicată ieri, în care solicitau prelungirea termenului de dezbatere a proiectelor legilor Educației și o dezbatere mai amplă. La întrebarea Edupedu.ro din ultima dezbatere pe aceste proiecte, ministrul a justificat răspunsul spunând că „99,7% din profesori nu au solicitat acest lucru. O să merg pe punctul de vedere al celor care sunt mai mulți”. Mai mult, i-a numit chiar “grup de interese” pe cei 100 de intelectuali care au cerut extinderea termenului si pe care i-a trimis în Parlament pentru a-și prezenta propunerile.
  • Reacția filologului și filosofului Andrei Cornea, după acuzația lui Sorin Cîmpeanu că ar face parte dintr-un “grup de interese”: “Este un grup de interese. Avem interese”, anume ca un viitor prim ministru “să se exprime un pic mai articulat” decât actualul, sau ca “o mulțime de domni, inclusiv prim ministrul”, “să nu mai plagieze”.
  • Replica scriitorului Radu Vancu, (semnatar al scrisorii) la acuzația lansată de Sorin Cîmpeanu că ar face parte dintr-un “grup de interese”: “Este dezastruos pentru România că un om cu o astfel de formă mentală a ajuns ministru al Educației”.

Ministrul Educației a transmis un mesaj astăzi în care anunță: “Evident că vor fi luate în considerare și analizate propunerile incluse în scrisoarea deschisă semnată de cei 100 de intelectuali. Propunerile au fost transmise în timpul sesiunii de consultare publică și înregistrate. Toate propunerile au fost centralizate. Numărul de înregistrare alocat respectivului set de propuneri transmise prin scrisoare deschisă este 13.504/24.08.2022”.

Amintim, consultarea publică s-a încheiat ieri, 24 august, la ora 20. Ministrul Cîmpeanu a spus în cadrul ultimei dezbateri ce s-a desfășurat până în ora 16, că respinge solicitarea celor 100 de intelectuali și a peste 70 de profesori universitari, plus a mai multor asociații și organizații, de a prelungi dezbaterea publică pe proiectele legilor educației. El a precizat că cei care mai au de făcut sesizări să meargă la Parlament: “colegii noștri care au solicitat timp suplimentar de dezbatere sunt convins că se vor adresa Parlamentului și că vor obține această extindere a timpului în dezbaterile de la Parlament. La Ministerul Educației considerăm că 43 de zile sunt suficiente și astăzi este ultima zi de dezbatere, răspuns clar”.

  • În scrisoarea deschisă semnată de 100 de intelectuali, printre care Gabriel Liiceanu, Mircea Miclea, Lazăr Vlăsceanu, Andrei Cornea, Nicolae Manolescu, Radu Vancu, se semnala faptul că “testarea standardizată în format digital reprezintă factor de vulnerabilitate. Are potențialul de a orienta elevii spre memorizare, va descuraja descoperirea și exersarea funcțiilor gândirii, atrag atenția semnatarii apelului.”
  • Profesorii și cercetătorii i-au înaintat ministrului Educației o listă de propuneri de modificare a proiectelor, precum și o serie de întrebări, alături de solicitarea oficială și publică de consultare “reală a intelectualilor României, a corpului profesoral și a părinților”.

De precizat, astăzi, Sorin Cîmpeanu a încercat să nuanțeze declarația prin care a calificat drept “grup de interese” pe cei 100 de intelectuali care cereau prelungirea dezbaterii legilor Educație și susține că „Nu este nimic rău să fie format un grup de interese”.

Citește și:
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, îi califică drept „grup de interese” pe cei 100 de intelectuali care au cerut public prelungirea perioadei de dezbatere pe legile educației


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Ultima zi în care școlile-pilot din proiectul de testare a metodologiei de monitorizare a segregării școlare mai pot completa chestionarul prin care să spună ce a mers și ce nu în această privință

Luni, 9 octombrie, este ultima zi în care școlile incluse pentru testarea pe teren a metodologiei de monitorizare a segregării școlare pot completa chestionarul, potrivit unei adrese a Ministerului Educației.…
Vezi articolul

Se modifică schimbarea. Ministerul Educației scade la 12 numărul minim de ore didactice necesare pentru un credit transferabil, la nici jumătate de an de la stabilirea regulilor – proiect / Pragurile de timp pentru un credit în învățământul superior se elimină

Metodologia de acordare a creditelor de studii transferabile în învățarea pe tot parcursul vieții, intrată în vigoare la începutul acestui an, va suferi modificări, potrivit unui proiect de ordin pus…
Vezi articolul

Scrisori din vacanță. Elevi de clasele a III-a și a IV-a de la sat: Îmi doresc să înțeleg tot ce o să ne învețe doamna învățătoare / Mie mi-a lipsit doamna, mi-au lipsit colegii, mi-a lipsit banca, clasa, curtea școlii, școala, mi-a lipsit totul

Deși vacanța este de obicei cea mai așteptată perioadă dintr-un an școlar, după mai bine de un an de pandemie și școală întreruptă, copiii își doresc să revină la clasă,…
Vezi articolul