Cîmpeanu bate în retragere în fața celor 100 de intelectuali, pe care i-a catalogat inițial ca „grup de interese” și anunță că a alocat numărul de înregistrare „13.504/24.08.2022” scrisorii lor deschise, după ce ieri o respinsese

4.826 de vizualizări
Sorin Cimpeanu / Foto: Gov.ro
„Evident că vor fi luate în considerare și analizate propunerile incluse în scrisoarea deschisă semnată de cei 100 de intelectuali”, spune ministrul Educației, la o zi după ce a respins ferm cererea acestora publicată ieri, în care solicitau prelungirea termenului de dezbatere a proiectelor legilor Educației și o dezbatere mai amplă. La întrebarea Edupedu.ro din ultima dezbatere pe aceste proiecte, ministrul a justificat răspunsul spunând că „99,7% din profesori nu au solicitat acest lucru. O să merg pe punctul de vedere al celor care sunt mai mulți”. Mai mult, i-a numit chiar „grup de interese” pe cei 100 de intelectuali care au cerut extinderea termenului si pe care i-a trimis în Parlament pentru a-și prezenta propunerile.
  • Reacția filologului și filosofului Andrei Cornea, după acuzația lui Sorin Cîmpeanu că ar face parte dintr-un “grup de interese”: “Este un grup de interese. Avem interese”, anume ca un viitor prim ministru “să se exprime un pic mai articulat” decât actualul, sau ca “o mulțime de domni, inclusiv prim ministrul”, “să nu mai plagieze”.
  • Replica scriitorului Radu Vancu, (semnatar al scrisorii) la acuzația lansată de Sorin Cîmpeanu că ar face parte dintr-un “grup de interese”: “Este dezastruos pentru România că un om cu o astfel de formă mentală a ajuns ministru al Educației”.

Ministrul Educației a transmis un mesaj astăzi în care anunță: „Evident că vor fi luate în considerare și analizate propunerile incluse în scrisoarea deschisă semnată de cei 100 de intelectuali. Propunerile au fost transmise în timpul sesiunii de consultare publică și înregistrate. Toate propunerile au fost centralizate. Numărul de înregistrare alocat respectivului set de propuneri transmise prin scrisoare deschisă este 13.504/24.08.2022”.

Amintim, consultarea publică s-a încheiat ieri, 24 august, la ora 20. Ministrul Cîmpeanu a spus în cadrul ultimei dezbateri ce s-a desfășurat până în ora 16, că respinge solicitarea celor 100 de intelectuali și a peste 70 de profesori universitari, plus a mai multor asociații și organizații, de a prelungi dezbaterea publică pe proiectele legilor educației. El a precizat că cei care mai au de făcut sesizări să meargă la Parlament: „colegii noștri care au solicitat timp suplimentar de dezbatere sunt convins că se vor adresa Parlamentului și că vor obține această extindere a timpului în dezbaterile de la Parlament. La Ministerul Educației considerăm că 43 de zile sunt suficiente și astăzi este ultima zi de dezbatere, răspuns clar”.

  • În scrisoarea deschisă semnată de 100 de intelectuali, printre care Gabriel Liiceanu, Mircea Miclea, Lazăr Vlăsceanu, Andrei Cornea, Nicolae Manolescu, Radu Vancu, se semnala faptul că „testarea standardizată în format digital reprezintă factor de vulnerabilitate. Are potențialul de a orienta elevii spre memorizare, va descuraja descoperirea și exersarea funcțiilor gândirii, atrag atenția semnatarii apelului.”
  • Profesorii și cercetătorii i-au înaintat ministrului Educației o listă de propuneri de modificare a proiectelor, precum și o serie de întrebări, alături de solicitarea oficială și publică de consultare “reală a intelectualilor României, a corpului profesoral și a părinților”.

De precizat, astăzi, Sorin Cîmpeanu a încercat să nuanțeze declarația prin care a calificat drept “grup de interese” pe cei 100 de intelectuali care cereau prelungirea dezbaterii legilor Educație și susține că „Nu este nimic rău să fie format un grup de interese”.

Citește și:
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, îi califică drept „grup de interese” pe cei 100 de intelectuali care au cerut public prelungirea perioadei de dezbatere pe legile educației


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Facultatea de Comunicare a SNSPA pune la dispoziția studenților care vor să reclame abuzuri o adresă proprie de contact, separată de procedura prin Comisia de Etică a universității / „Gândurile noastre merg și către cei care, în octombrie, ne vor păși pentru prima oară pragul”

Facultatea de Comunicare și Relații Publice a SNSPA anunță, luni, că a stabilit un punct propriu de contact pentru sesizări privind „situații de hărțuire, abuz sau violență psihologică”, reprezentat de…
Vezi articolul

PROIECT Profesorii de instruire practică şi maiştrii-instructori vor avea norma didactică de predare 26 de ore pe săptămână, din anul școlar 2025-2026. Creșterea este cu 2 ore pentru aceștia

Din anul școlar 2025-2026, profesorii de instruire practică şi maiştrii-instructori vor avea norma didactică de predare 26 de ore pe săptămână, potrivit unui proiect de lege. Proiectul urmărește să modifice Legea învățământului…
Vezi articolul

Țările lumii să ia măsuri pentru a crește atractivitatea muncii de profesor și pentru a le oferi cadrelor didactice valoarea, încrederea și sprijinul de care au nevoie – apelul UNESCO de Ziua Internațională a Profesorului

Țările lumii trebuie să se asigure că munca de profesor devine mai atractivă, iar cadrelor didactice li se acordă valoarea, încrederea și sprijinul adecvat pentru a răspunde nevoilor fiecărui elev…
Vezi articolul

Oana Moraru: Recrutez profesori de peste 25 de ani. Nu vă imaginați ce dezastru vine acum spre școli. De ce nu vorbim despre asta? Pentru că dinspre școli radiază cel mai mare bazin electoral. Titularizarea distrage atenția de la cât de nepregătiți vin oamenii la catedră

Titularizarea profesorilor în școli, adică cel mai mare concurs de angajare organizat anual în România și care în urmă cu o lună a scos 75.000 de posturi libere de profesori,…
Vezi articolul