Cîmpeanu: Evaluarea standardizată nu va înlocui tezele

6.648 de vizualizări
Foto: © Andreaobzerova | Dreamstime.com
Evaluarea standardizată nu va înlocui tezele. Acestea „ar putea fi înlocuite doar cu evaluările ritmice pe care fiecare profesor le decide la propria disciplină”, a spus ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi24.

Întrebat dacă evaluarea standardizată pe care Ministerul Educației o va pilota va înlocui tezele, Cîmpeanu a răspuns: „Nu. Am spus că renunțăm la obligativitatea tezelor. Tezele ar putea fi înlocuite doar cu evaluările ritmice pe care fiecare profesor le decide la propria disciplină, în raport cu specificul disciplinei, care este construit pe unități de învățare, în raport cu starea elevilor din fiecare clasă. Trebuie să le dăm încredere profesorilor, ei sunt cei care gestionează cel mai bine evaluarea ritmică a acestor evaluări, înlocuirea tezelor și din punct de vedere administrativ vom solicita o singură medie la finalul fiecărui an școlar.”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a venit cu o propunere pentru evaluarea standardizată digitală, „pentru început la nivel pilot pentru elevii claselor I-VII și mai apoi IX-XI, fără elevii din clasele terminale” pe care a înaintat-o companiei Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale. 

„Aș vrea să îl discutăm rapid și să-l facem operațional, rapid însemană ore, în așa fel încât în perioada 30 mai – 10 iunie, cu ajutorul partenerilor noștri BRIO către care lansez invitație de parteneriat, de colaborare pentru acest demers, să putem administra aceste evaluări standardizate la limba română, matematică și istorie prin teste care nu vor genera nici note, nici clasificări, nici ierarhizări, ci se vor constitui într-un instrument extrem de important pentru a vedea într-o manieră profesionistă, la nivel global, dar și la nivel individual, unde există puncte tari, unde există puncte ce trebuie susinute, unde există puncte slabe ce trebuie să facă obiectul unei acțiuni remediale. Împreună cred că putem gândi un sistem în care, pentru învățământul primar durata să fie de 15-30 de minute, să nu ne imaginăm că vor fi niște teste extrem de complicate care să streseze elevii, iar pentru învățământul gimnazial și liceal să fie teste rezolvabile în termen de 60 de minute. Repet, pilot în acest an prin colaborarea dintre Ministerul Educației și profesioniștii care sunt deja specializați în administrarea acestor teste. (…) Repet, este o modalitate de a vedea unde suntem”, a declarat Sorin Cîmpeanu în cadrul conferinței pentru lansarea Raportului Național de Literație

Amintim că modificarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Învăţământului Preuniversitar (ROFUIP), prin care urmează să fie eliminate tezele obligatorii și să fie stabilit un număr de medii pentru anul școlar 2022-2023, va fi definitivată până la data de 30 mai, potrivit lui Sorin Cîmpeanu.

Reamintim că teza este o evaluare sumativă efectuată la finalul fiecărui semestru, fiind relevantă prin raportare la conținutul programei școlare parcurse într-un semestru, scria într-un comunicat Ministerul Educației. Tezele se dau la clasele de gimnaziu și de liceu, iar programarea lor se face de către școală, de regulă în ultimele trei săptămâni ale fiecărui semestru.

Acesta ar fi, astfel, ultimul an în care se dau teze în mod obligatoriu. Ministrul Educației a declarat în urmă cu o lună că susține eliminarea obligativității tezelor, iar acest lucru urma să fie în analiză până la finalul lunii aprilie 2022, când urma, potrivit anunțului, să fie modificat ROFUIP.

„Renunțăm la obligativitatea unor teze care, din păcate, și-au dovedit, și o recunosc, inutilitatea. O recunosc eu, acela, care am susținut importanța lor, dar văzând rezultatele am înțeles că, din păcate, nu își mai ating scopul”, declara pe 30 martie Sorin Cîmpeanu.

Foto: © Andreaobzerova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. cetateanul universal cu acelasi tip de identitate, in aceeasi baza de date, evaluat dupa aceleasi criterii stabilite de o specialistii unei elite care sta ascunsa in spatele inteligentei artificiale si regulilor pietei.
    Societatea comerciala de recuperat taxe numita guvern o sa puna sablonul pe toti, dupa care se poate retrage si sa lase serverele sa ne decida vietile personalizat.
    Cel mai usor o sa fie testati oamenii clone- aceia sunt standard.

  2. Din moment ce tezele au fost declarate kaput, dupa acest moment ar fi chiar bine sa fie inlocuite cu evaluarea standardizata 🙂
    Nu de alta, dar daca inlocuieste ceva devenit irelevant cu altceva, o faci doar pastrand nivelul de relevanta.

  3. Iarasi povestea asta cu “testarea standardizata” adica Brio. Te pomenesti ca o sa ajunga elevii sa dea teste Brio in loc de teze??? Asta ar fi chiar culmea! Astia de Brio par sa se priceapa la toate. Daca ministerul tot vrea sa atraga expertiza din exterior, n-ar fi oare mai bine sa fie aleasa o platforma pentru romana, una la matematica, alta la informatica, alta la engleza etc?

  4. Tezele nu se mai dau de ceva vreme fiind deja inlocuite de evaluarile standardizate, exceptand disciplina a 3 a la alegere pe care nimeni nu o alege si la care se prefera teza. Cred ca este o singura disciplina unde nimeni niciodata nu o vrea la bac.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lupta generalului Ciucă cu sesizările de plagiat: La cererea fostului premier, Curtea de apel Cluj obligă Ministerul Educaţiei să se abţină de la analiza suspiciunilor de plagiat privind teza sa de doctorat

Curtea de Apel Cluj a obligat Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI) din cadrul Ministerului Educaţiei să nu admită în principiu sesizarea Asociaţiei Declic…
Vezi articolul

Președintele Academiei Române, despre posibile materii opționale noi: „Dacă crede cineva că fetele minore nasc pentru că nu învaţă la şcoală nimic despre sex se înșală amarnic. Ele fac asta fiindcă provin, în mare măsură, din familii dezorganizate sau abandonează școala”

Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, afirmă că şcolarizarea tuturor copiilor şi asigurarea unităţilor de învăţământ cu învăţători şi profesori bine pregătiţi ar trebui să constituie „prima grijă” şi susţine că…
Vezi articolul