DOCUMENT Circulara pentru debirocratizare trimisă în toate școlile de ministrul Educației arată că următoarea „tăiere de hârtii” ar putea avea loc abia în anul școlar următor

8.562 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Circulara trimisă în toate școlile din România a fost publicată de Uniunea Sindicatelor din Iași (USLIP). Măsurile de debirocratizare care au ca dată de aplicare 13 ianuarie 2020 sunt în număr de 5, cu mențiunea că urmează alte 6, care necesită modificări legislative ce vor fi aplicate de anul școlar următor. Iată cum arată conținutul acestei note trimisă de ministrul Educației în teritoriu, notă pe care instituția a anunțat-o în prima zi din semestrul al II-lea.

Măsurile de debirocratizare enumerate în notă par să fie singurele din acest an școlar. Asta pentru că ministrul anunță școlile că lucrează la schimbarea mai multor acte normative care „vizează următoarele documente propuse pentru eliminare sau simplificare”, dar că acestea vor fi schimbări pentru anul școlar următor, 2020-2021:

  • eliminarea portofoliului dirigintelui;
  • simplificarea condicii de prezență;
  • eliminarea comisiilor metodice/comisiei pentru curriculum;
  • eliminarea sau, după caz, simplificarea raportărilor situației sociale a elevilor și raportărilor programelor de sprijin;
  • simplificarea documentelor necesare pentru excursiile școlare/activitățile extrașcolare;
  • simplificarea procesului de evaluare a calității (ARACIP).

Măsurile de debirocratizare enunțate pentru începutul acestui semestru școlar sunt:

  1. portofoliul profesorului conține, în format digital sau/și letric, doar planificările calendaristice anuale ale materiei, un proiect al unităţilor de învăţare și instrumente de evaluare. Este exceptat de la această precizare portofoliul profesional reglementat de Metodologia – cadru de organizare și desfășurare a examenului național de definitivare în învățământ, aprobată prin OMEN nr. 5211/2018;
  2. procesele verbale care nu necesită probarea modului de luare a deciziei, de la activitățile cadrelor didactice sau din cadrul anumitor activități cu părinții nu sunt obligatorii și pot fi înlocuite cu liste de prezență;
  3. rapoartele și statisticile solicitate de instituții ierarhic superioare sau alte instituții din afara sistemului educațional, care nu sunt prevăzute în mod expres în acte normative, nu se întocmesc la nivelul unității de învățământ preuniversitar prin implicarea cadrelor didactice. Extragerea datelor statistice necesare se face prin interogarea Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR) sau a altor aplicații specifice;
  4. aplicarea testelor inițiale nu este obligatorie pentru niciun nivel de învățământ sau clasă. Cadrele didactice pot decide folosirea lor pentru clasele de început de ciclu sau la preluarea unei clase noi, la disciplina pe care o predau, pentru a cunoaște nivelul atingerii competențelor de către elevi;
  5. portofoliul dirigintelui va conține numai planificarea activităților specifice funcției de diriginte, calendarul activităților educative extrașcolare ale clasei și fișele psihopedagogice ale elevilor din clasa respectivă.

FOTO: pixabay.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Resursă pentru profesori. „Înțelegerea faptului că toți suntem diferiți, avem experiențe diferite, nevoi și frici diferite este cheia pentru a ne menține ochii deschiși” – interviu cu Anna Sarvira, ilustratoarea cărții pentru copii „Fata cu ochii larg deschiși” (P)

Cartea lansată de Comisia Europeană „Fata cu ochii larg deschiși” este un instrument educațional pentru părinți și profesori, care sprijină discuții sensibile despre război cu copiii. Renumita ilustratoare ucraineană Anna Sarvira…
Vezi articolul

DOCUMENT Îmbrâncirea între elevi este considerată o formă ușoară de abuz fizic, poreclirea – abuz emoțional, iar fluierăturile și semnele obscene sunt forme grave de violență în școală – sesiune de formare a directorilor de școli din Iași

Cei 268 de directori de grădinițe, școli și licee din Iași au aflat care sunt formele de abuz ușor și grav care se pot petrece în școală atât între elevi…
Vezi articolul