DOCUMENT Circulara pentru debirocratizare trimisă în toate școlile de ministrul Educației arată că următoarea „tăiere de hârtii” ar putea avea loc abia în anul școlar următor

8.565 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Circulara trimisă în toate școlile din România a fost publicată de Uniunea Sindicatelor din Iași (USLIP). Măsurile de debirocratizare care au ca dată de aplicare 13 ianuarie 2020 sunt în număr de 5, cu mențiunea că urmează alte 6, care necesită modificări legislative ce vor fi aplicate de anul școlar următor. Iată cum arată conținutul acestei note trimisă de ministrul Educației în teritoriu, notă pe care instituția a anunțat-o în prima zi din semestrul al II-lea.

Măsurile de debirocratizare enumerate în notă par să fie singurele din acest an școlar. Asta pentru că ministrul anunță școlile că lucrează la schimbarea mai multor acte normative care „vizează următoarele documente propuse pentru eliminare sau simplificare”, dar că acestea vor fi schimbări pentru anul școlar următor, 2020-2021:

  • eliminarea portofoliului dirigintelui;
  • simplificarea condicii de prezență;
  • eliminarea comisiilor metodice/comisiei pentru curriculum;
  • eliminarea sau, după caz, simplificarea raportărilor situației sociale a elevilor și raportărilor programelor de sprijin;
  • simplificarea documentelor necesare pentru excursiile școlare/activitățile extrașcolare;
  • simplificarea procesului de evaluare a calității (ARACIP).

Măsurile de debirocratizare enunțate pentru începutul acestui semestru școlar sunt:

  1. portofoliul profesorului conține, în format digital sau/și letric, doar planificările calendaristice anuale ale materiei, un proiect al unităţilor de învăţare și instrumente de evaluare. Este exceptat de la această precizare portofoliul profesional reglementat de Metodologia – cadru de organizare și desfășurare a examenului național de definitivare în învățământ, aprobată prin OMEN nr. 5211/2018;
  2. procesele verbale care nu necesită probarea modului de luare a deciziei, de la activitățile cadrelor didactice sau din cadrul anumitor activități cu părinții nu sunt obligatorii și pot fi înlocuite cu liste de prezență;
  3. rapoartele și statisticile solicitate de instituții ierarhic superioare sau alte instituții din afara sistemului educațional, care nu sunt prevăzute în mod expres în acte normative, nu se întocmesc la nivelul unității de învățământ preuniversitar prin implicarea cadrelor didactice. Extragerea datelor statistice necesare se face prin interogarea Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR) sau a altor aplicații specifice;
  4. aplicarea testelor inițiale nu este obligatorie pentru niciun nivel de învățământ sau clasă. Cadrele didactice pot decide folosirea lor pentru clasele de început de ciclu sau la preluarea unei clase noi, la disciplina pe care o predau, pentru a cunoaște nivelul atingerii competențelor de către elevi;
  5. portofoliul dirigintelui va conține numai planificarea activităților specifice funcției de diriginte, calendarul activităților educative extrașcolare ale clasei și fișele psihopedagogice ale elevilor din clasa respectivă.

FOTO: pixabay.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Șefa PSD Piatra Neamț va fi numită inspector școlar general pentru județul Neamț – surse / Profesoară metodistă, Florentina Luca Moise și-a pus în CV o diplomă de la o „facultate de drept” fantomă, nerecunoscută de statul român și la competențe a scris că știe să „utilizeze calculatorul și copiatorul”

Șefa organizației municipale PSD Piatra Neamț, Florentina Luca Moise, va fi numită inspector școlar general al ISJ Neamț, potrivit informațiilor obținute de Edupedu.ro. Surse din Ministerul Educației au declarat pentru…
Vezi articolul

LISTA Cele 55 de universități și filiale care organizează în anul universitar 2022-2023 programe de formare psihopedagogică / Pot fi școlarizați aproape 27 de mii de studenți

Lista universităților care organizează în anul universitar 2022-2023 Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II) a fost publicată în Monitorul Oficial. Este…
Vezi articolul

Profesorul Cătălin Ciupală: Dacă tu, ca profesor, nu-ți cunoști bine materia pe care o predai, nu ai cum să transmiți cunoștințe eficient / Nu avem o metodă științifică de predare, care să se bazeze pe neuroștiințe, pe modul de învățare a elevilor

„Noi nu avem o metodă științifică de predare, o metodă care să se bazeze foarte mult pe neuroștiințe, pe modul de învățare a elevilor, pe modul lor de gândire. Eu…
Vezi articolul