Cluburi de robotică și codare în școli din mediul rural, prin programul Științescu

433 de vizualizări
Sursa: Fundatia Bosch
Două ateliere – de robotică, respectiv de alfabetizare digitală – au început să fie organizate în cinci școli gimnaziale din mediul rural, în județul Cluj, în cadrul unui program menit să întărească accesul la educație pentru copiii din medii defavorizate și să încurajeze educația pentru viitor, potrivit unui comunicat de presă. 

Programul „Științescu”, implementat de Fundația Comunitară Cluj cu finanțare de la Fundația Bosch România, s-a desfășurat în mare parte dintre școlile din localitățile alese – Bonțida, Suceagu, Nireș, Mintiu Gherlii și Jucu – urmând să fie finalizat la toamnă. 

Ce au presupus cursurile

Cursul de robotică, susținut față în față de către Smart Academy Cluj, s-a desfășurat în patru dintre școli, urmând ca la Mintiu Gherlii să se finalizeze în noul an școlar. 

  • Potrivit comunicatului, copiii au învățat să asambleze și să programeze roboți simpli pentru diverse activități curente, au acumulat noi cunoștințe în domeniul electronicii și au înțeles de ce este aceasta importantă în funcționarea roboțiilor; au aflat ce înseamnă programarea, construcția și utilizarea roboților la scară largă și pentru activități industriale; ce înseamnă proiectarea 3D și cum să imprime produse la imprimantele 3D. La final au asamblat un braț hidraulic care a rămas în fiecare dintre școli, astfel încât și ceilalți elevi să își facă o idee despre robotică.

Cursul de alfabetizare digitală a fost susținut online de Let’s Code din 9 mai pana în ultima săptămână a anului școlar tot în patru dintre școli, urmând ca la Bonțida să se desfășoare în toamnă. 

Comunicatul integral, aici:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Includerea limbii române alături de alte discipline într-o singură probă de Bacalaureat “reduce considerabil importanța formativă a limbii și a literaturii naționale”, spune Asociația Profesorilor de Limba Română / Secretarul de stat Bogdan Cristescu: Ponderea limbii române va fi mai mare în viitorul Bacalaureat, “mai ales dacă adăugăm și Istoria României și Geografia României”

“Cumularea mai multor discipline într-o singură probă reduce considerabil importanța formativă a limbii și a literaturii naționale, care constituie fundamentul identității noastre și sunt parte a patrimoniului cultural”, apreciază Asociația…
Vezi articolul