Colegiile centenare, eliminate din textul Planului Național de Redresare lansat în dezbatere. Cei 1 milion de elevi care „nu au avut acces la educație” după închiderea școlilor, din draftul PNRR, s-au transformat în „copii care au nevoie de dispozitive pentru educația online”

1.798 de vizualizări
Foto: Rares Bogdan/Facebook.com
Forma finală, lansată joi seara în dezbatere publică, a Planului Național de Redresare și Reziliență nu mai conține nicio referire la colegiile centenare, așa cum conținea draftul documentului despre care a scris în exclusivitate Edupedu.ro. Sintagma a fost eliminată din textul documentului prezentat în draft, fiind păstrată finanțarea de 500 de milioane de euro pentru „60 centre de educație bazate pe inovație, creativitate și specializare inteligentă.”

Au rămas în document detaliile tehnice – faptul că banii alocați sunt 500 milioane de euro, că alocarea merge spre „60 de centre” care au 30.000 de elevi.

În loc de „investiții în colegii naționale de educație centenare”, în documentul final apare „investiții în unități de învățământ preuniversitar de stat pentru acces la educația bazată pe inovație, creativitate și specializare inteligentă”.

Investițiile vizate în aceste „centre”, tot 60 la număr și tot cu 30.000 de elevi, care înlocuiesc „colegiile centenare” sunt aceleași – mărirea claselor, utilarea lor, consolidare anti-seismică a clădirilor și izolare termică.

Chiar dacă sintagma „colegii centenare” a fost eliminată din documentul aflat acum în dezbatere, intenția de alocare a majorității banilor pentru educație din PNRR, adică 500 de milioane de euro din 1,05 miliarde, totalul sumei prevăzute, rămâne. Cel puțin asta a scris pe Facebook vicepremierul Raluca Turcan, care arată că banii vor fi investiți în „colegii naționale de educație bazată pe inovație”.

O altă modificare adusă de documentul PNRR lansat oficial, față de cel obținut în stadiu de draft de Edupedu.ro în urmă cu 10 zile, este în capitolul Digitalizare. Dacă în documentul de lucru scria: „ca răspuns la criza generată de pandemia de Covid19 școlile au fost închise. Aproape 1 milion de copii, reprezentând 32% dintre elevii români, nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, din cauza accesului scăzut la infrastructura de bază.”, în planul lansat în dezbatere formularea este următoarea:

„Ca răspuns la criza generată de pandemia de Covid-19, unitățile de învățământ au aplicat recomandările privind evitarea răspândirii Covid-19 și protejarea elevilor și cadrelor didactice. În acest context, aproape 1 milion de copii, reprezentând 32% dintre elevii români, au nevoie de echipamente/dispozitive electronice pentru educația în mediul online„.

Comparație între varianta inițială, draft, a PNRR (stânga) și varianta pusă în dezbatere (dreapta)

O altă noutate este faptul că nu mai există expresia „școlile au fost închise”, ci „unitățile de învățământ au aplicat recomandările”. Dacă în prima formă a documentului exista mențiunea că ar fi fost achiziționate echipamente pentru 400.000 de elevi și studenți, în varianta lansată joi seară apare doar lotul de 250.000 de tablete cumpărate din banii de la buget.

Reamintim că lista colegiilor centenare poate fi găsită aici, iar o parte dintre membri Cabiletului Orban, precum și Președintele Iohannis, sunt absolvenți ai acestor școli:
  • Klaus Iohannis – Colegiul Național “Samuel von Brukenthal”, Sibiu 
  • Ludovic Orban – Colegiul Național Andrei Șaguna, Brașov
  • Raluca Turcan – Colegiul A.T. Laurian, Botoșani
  • Bogdan Aurescu – Colegiul Naţional „Sfântul Sava”, București
  • Cătălin Predoiu – Colegiul Național ”Bogdan Petriceicu Hașdeu”, Buzău
  • Ionel Nicolae Ciucă – Colegiul Național Militar Tudor Vladimirescu, Craiova
  • Ion Ștefan – Colegiul Național Unirea, Focșani
  • Monica Cristina Anisie – Colegiul Național “Gheorghe Şincai”, Bucureşti
  • Ionuț Stroe – Colegiul Naţional Carol I, Craiova

Foto: gov.ro

Citește și:
EXCLUSIV Guvernul Orban vrea să aloce colegiilor centenare majoritatea fondurilor pentru Educație din Planul Național de Relansare și Reziliență, deși spune că “nu se constată nicio îmbunătățire a rezultatelor școlare, în special în rândul copiilor din zonele rurale și din zonele defavorizate economic”
Mircea Miclea despre alocarea către colegiile centenare a majorității banilor din Planul de Redresare pe Educație: E o decizie criminală / Cei care sabotează resursele naționale ar trebui să intre în pușcărie


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cursurile online, care vor avea un loc central în noul an universitar, au fost percepute de majoritatea studenților drept mai rele sau mult mai rele decât cele față în față, în primăvară: prea multe proiecte și teme, prea puțină comunicare – studiu

Universitățile își deschid, acum, porțile pentru un nou an universitar în care o bună parte dintre activități se vor desfășura online. Instituțiile de învățământ superior au acumulat, deja, experiență prin…
Vezi articolul

Cercetătorul Dacian Dolean: În loc să se îngrijoreze că Liceele Pedagogice formează învățători, ARCE ar fi bine să învețe să facă cercetare avansată în științele educației

Am urmărit dezbaterea recentă referitorare la propunerea de desființare a specializării „învățător-educator” la liceele pedagogice, și comunicatul recent al Asociației Române de Cercetare în Educație (ARCE) referitor la această dezbatere.…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Dacă un cadru didactic este acuzat anonim pentru hărțuire sexuală, se deschide un dosar. Dacă reclamațiile se repetă, atunci se analizează dosarul chiar dacă acuzațiile sunt anonime. Universitățile au avut acest model cu 20 de ani în urmă și nu l-au preluat în codurile lor de etică. Măcar acum să ia măsuri

Universitățile care acum declară „toleranță zero” față de hărțuire sexuală și abuz în mediul universitar au avut încă de acum 20 de ani un model de reguli de aplicat pentru…
Vezi articolul
școli din București

Restricțiile care intră în vigoare la depășirea ratei de infectare de 3 la mie: Masca obligatorie în toate spațiile deschise, se închid restaurantele, cafenelele, cinematografele, teatrele și sălile de jocuri de noroc / Școlile ar putea trece la predarea exclusiv online

O serie de restricții intră automat în vigoare odată ce într-un județ sau într-o localitate se depășește incidența cumulată a cazurilor de infectare cu coronavirus de 3 la mia de…
Vezi articolul