Document oficial al Guvernului: Un milion de copii nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, ca efect direct al închiderii școlilor

7.758 de vizualizări
Foto: Captură PNRR
“Aproape un milion de copii”, adică unul din trei elevi din România, nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, după decizia de închidere a școlilor, potrivit documentului Planul Național de Reziliență și Redresare, consultat de Edupedu.ro. Este un document de lucru al Guvernului, care urmează să fie prezentat Comisiei Europene în negocierea proiectelor propuse spre finanțare din fondul special NextGeneration EU, care alocă României 30,4 miliarde de euro.

La capitolul Digitalizare din document, Guvernul descrie situația actuală a Educației din România și subliniază că din cauza închiderii școlilor, fiindcă lipsește infrastructura de bază, peste 1 milion de copii nu au avut acces la Educație în ultimele luni.

“Ca răspuns la criza generată de pandemia de Covid19 școlile au fost închise. Aproape 1 milion de copii, reprezentând 32% dintre elevii români, nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, din cauza accesului scăzut la infrastructura de bază.

Ca urmare au fost luate o serie de măsuri necesare pentru a sprijini procesul educațional prin achiziția de echipamente IT în cadrul POC, precum și a altor echipamente/dispozitive electronice necesare desfășurării activității didactice în mediul on-line pentru 400.000 elevi și studenți”

Este pentru prima dată cănd Guvernul României publică într-un document numărul real al elevilor afectați de închiderea școlilor și de lipsa de instrumente pentru școala online. Argumentul este folosit pentru justificarea nevoilor de investiții în digitalizarea Educației.

De fiecare dată în comunicarea publică toți oficialii guvernamentali au vorbit doar despre 250.000 de elevi care nu aveau dispozitive și pentru care au fost cumpărate tablete. Aceste tablete încă sunt în curs de livrare, potrivit Ministerului Educației.

Edupedu.ro a scris în exclusivitate despre Planul Național de Redresare și Reziliență și aici puteți citi care sunt investițiile planificate de Guvern în Educație din aceste fonduri.

Comisia Europeană a averizat joi, în cel mai recent Monitor pe educație, că trecerea la învățământul la distanță în România riscă să agraveze inegalitățile deja mari.

Planul Național de Redresare și Reziliență este definit drept “documentul strategic al României cu finanțare din fonduri alocate în cadrul Mecanismului de Redresare și Reziliență al Uniunii Europene care stabilește direcțiile principale de reformă și investiții”.

Foto: Captura PNRR

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii
  1. Hei,domnule se poate vedea ca profesorii nu au facut orele de curs in aplicatiile pentru invatatul online de care dispuneau si dispun si acum scolile cum ar fi classroom .Vorbesc de scoli din urban unde elevii si profesorii puteau sa faca ore,dar profesorii nu au vrut.In aplicatiile online nu poti minti ca ai intrat si ai facut ore,este monitorizat totul si in anul trecut scolar nu au vrut sa faca ore decat foarte putini profesori.Abia acum sunt obligati profesorii si se intentioneaza monitorizarea orelor de curs si se vede o schimbare pozitiva .Dar,tragedie profesorii nu doresc sa fie monitorizati.Oare ,de ce?

  2. Asta este realitatea,foarte multi elevi provin din medii defavorizate,mediul rural,familii cu multi copii,familii cu venituri reduse,familii cu nivel scazut de educatie…..etc.Insa mai e o realitate s- a demonstrat ca in perioada 11 martie -14 iunie 2020 profesorii nu au fost obligati sa -si faca datoria la clasa si 90% dintre ei nu au facut ore deloc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like