Comisia Europeană cere ca mediul și schimbările climatice să fie în centrul sistemelor europene de educație și formare

147 de vizualizări
Noul program Erasmus+ pentru 2021-2027
Foto: Comisia Europeană
Comisia Europeană a publicat, la sfârșitul săptămânii trecute, o propunere de Recomandare a Consiliului privind învățarea în sprijinul durabilității mediului, măsură ce are drept scop să sprijine statele membre și instituțiile de învățământ din acestea, ONG-urile și alți furnizori de educație să ofere o mai bună înțelegere problemelor legate de dezvoltarea durabilă, schimbările climatice și mediul.

Totodată, a fost publicat un nou cadru european al competențelor necesare pentru tranziția verde, printre acestea numărându-se gândirea critică, spiritul de inițiativă, respectarea naturii și înțelegerea impactul pe care îl au acțiunile și deciziile de zi cu zi asupra mediului.

Propunerea Comisiei propune statelor membre:

  • să ofere o educație de înaltă calitate și incluzivă, la toate nivelurile, pe tema schimbărilor climatice, a diversității și a dezvoltării durabile
  • să stabilească durabilitatea mediului ca zonă prioritară în programele de educație și formare
  • să încurajeze și să sprijine o abordare cuprinzătoare, la nivel instituțional, care să includă elemente de viziune, planificare, guvernanță, implicarea activă a elevilor și personalului, managementul clădirilor și resurselor
  • să mobilizeze fonduri naționale și europene pentru investiții în infrastructură verde, pregătire, instrumente și resurse care să crească nivelul de reziliență al educației pentru tranziția verde

Propunerea trebuie discutată de către statele membre înainte să fie adoptată de miniștrii Educației ai acestora, Comisia urmând să sprijine punerea în aplicare a Recomandării.

Citește și: Principalele direcții europene stabilite și pentru educație în următorul deceniu – digitalizarea, mediul, redresarea post-pandemie și promovarea valorilor comune – pilonii măsurilor legislative dorite de instituțiile UE în 2022

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Andreea Moldovan, Ministerul Sănătății: Pragurile de 15, respectiv 17 elevi la clasă, în anii terminali, “vin de la Ministerul Educației” / Limita de 50% este cea care contează / Școlile unde mai mulți elevi vor prezență fizică pot cere “derogare de la DSP”

Pragurile de 15, respectiv 17 elevi per clasă, în ani terminali, care pot veni la școală în sistemul hibrid sunt propuse de Ministerul Educației, a spus duminică, la Digi 24,…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu își neagă din nou plagiatul printr-un raport făcut de universitatea pe care o conduce, cu numele semnatarilor șterse: “Suportul didactic nu poate face obiectul unui presupus plagiat, nefiind și nepretinzând a fi o creație științifică proprie”

Fostul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, a publicat pe pagina sa de Facebook două rapoarte privind acuzațiile de plagiat din cursul său, “Irigații desecări, combaterea eroziunii solului, irigarea culturilor”, acuzații…
Vezi articolul

Profesorii care nu au telefon, laptop şi internet pot solicita şcolilor să le pună la dispoziție echipamentele necesare. Ministrul Educaţiei anunţă că va participa la videoconferinţe cu directorii din fiecare judeţ

Profesorii care nu au telefon, laptop şi internet pot solicita şcolilor să le pună la dispoziție echipamentele necesare, potrivit unui comunicat al Ministerului Educaţiei primit de Edupedu.ro, după videoconferința cu…
Vezi articolul

Ordonanța de urgență privind majorarea cu 20% a alocațiilor a fost respinsă în Comisia de Muncă a Camerei Deputaților / Mâine intră la plen pentru votul final / Dacă ordonanța va fi respinsă definitiv, rămâne în vigoare legea privind dublarea alocațiilor

Comisia de muncă a Camerei Deputaților a respins marți Ordonanța de Urgență a Guvernului prin care alocațiile copiilor au fost majorate cu 20% începând cu 1 august, potrivit G4Media.ro Actul…
Vezi articolul