Comisia Europeană cere ca mediul și schimbările climatice să fie în centrul sistemelor europene de educație și formare

146 de vizualizări
Noul program Erasmus+ pentru 2021-2027
Foto: Comisia Europeană
Comisia Europeană a publicat, la sfârșitul săptămânii trecute, o propunere de Recomandare a Consiliului privind învățarea în sprijinul durabilității mediului, măsură ce are drept scop să sprijine statele membre și instituțiile de învățământ din acestea, ONG-urile și alți furnizori de educație să ofere o mai bună înțelegere problemelor legate de dezvoltarea durabilă, schimbările climatice și mediul.

Totodată, a fost publicat un nou cadru european al competențelor necesare pentru tranziția verde, printre acestea numărându-se gândirea critică, spiritul de inițiativă, respectarea naturii și înțelegerea impactul pe care îl au acțiunile și deciziile de zi cu zi asupra mediului.

Propunerea Comisiei propune statelor membre:

  • să ofere o educație de înaltă calitate și incluzivă, la toate nivelurile, pe tema schimbărilor climatice, a diversității și a dezvoltării durabile
  • să stabilească durabilitatea mediului ca zonă prioritară în programele de educație și formare
  • să încurajeze și să sprijine o abordare cuprinzătoare, la nivel instituțional, care să includă elemente de viziune, planificare, guvernanță, implicarea activă a elevilor și personalului, managementul clădirilor și resurselor
  • să mobilizeze fonduri naționale și europene pentru investiții în infrastructură verde, pregătire, instrumente și resurse care să crească nivelul de reziliență al educației pentru tranziția verde

Propunerea trebuie discutată de către statele membre înainte să fie adoptată de miniștrii Educației ai acestora, Comisia urmând să sprijine punerea în aplicare a Recomandării.

Citește și: Principalele direcții europene stabilite și pentru educație în următorul deceniu – digitalizarea, mediul, redresarea post-pandemie și promovarea valorilor comune – pilonii măsurilor legislative dorite de instituțiile UE în 2022

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Silvia Mușătoiu, Colegiul Șincai din București: Primăria Sectorului 4 urmărește să ne ducă în scenariul roșu fiindcă dorește să își ducă la bun sfârșit niște contracte de reabilitare și școala trebuie să fie goală. “Elevul ascuns” nu este un caz confirmat de COVID-19

Cazul de COVID “ascuns” de Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din București “este cazul unui copil de clasa a XI-a care este doar o suspiciune. Acest copil nu este un caz…
Vezi articolul

Părinții elevilor până în 12 ani ale căror școli au decis să adopte scenariul online fără a avea la bază o anchetă epidemiologică a DSP și o hotărâre a Comitetului pentru Situații de Urgență, ori cei care sunt în grupe de risc și solicită școală online, nu primesc concediu plătit de la serviciu, pe baza ordonanței 147, ca să-și supravegheze copiii

Părinții elevilor ale căror școli au decis să adopte scenariul online fără a avea la bază o anchetă epidemiologică a DSP și o hotărâre a Comitetului pentru Situații de Urgență…
Vezi articolul
Csilla Hegedus / Foto: Facebook.com

Proiect de 9 milioane de euro prin care elevii aparținând minorităților să învețe limba română, anunțat de secretarul de stat din Ministerul Proiectelor Europene Hegedus Csilla. Programul-pilot va avea loc în 27 de clase și va forma peste 6.000 de profesori

Secretarul de stat din Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene Hegedus Csilla a anunţat, joi, că debutează un proiect-pilot în valoare de 9 milioane de euro prin care elevii care aparţin…
Vezi articolul