Principalele direcții europene stabilite și pentru educație în următorul deceniu – digitalizarea, mediul, redresarea post-pandemie și promovarea valorilor comune – pilonii măsurilor legislative dorite de instituțiile UE în 2022

406 vizualizări
Foto: © Chormail | Dreamstime.com
Digitalizarea, agenda de mediu și valorile europene, principalele domenii pe care autoritățile comunitare le au în vedere inclusiv pentru dezvoltarea educației în acest deceniu, sunt prioritățile legislative ale Uniunii Europene pentru anul 2022, conform unei declarații comune semnate de liderii Parlamentului European, Consiliului și Comisiei Europene.
  • Transformarea digitală și tranziția verde au fost principalii piloni ai descrierilor oferite de reprezentanții forurilor europene pentru schimbările prin care va trece educația pe continent în următorul deceniu, conform prezentărilor susținute la cel de-al 4-lea Summit european al Educației, după cum Edupedu.ro a scris aici. Acum, aceste teme deschid lista priorităților legislative pe 2022, în declarația comună semnată joi de președintele Parlamentului European, David Sassoli, premierul sloven Janez Jansa, în numele președinției Consiliului, precum și de președintele Comisiei Europene, Ursula von Der Leyen.

Pe lângă digitalizare și agenda verde, lista priorităților definite pentru măsurile legislative din 2022 cuprinde și alte domenii avute în vedere inclusiv pentru dezvoltarea sistemelor de educație – refacerea post-pandemie și adaptarea la nevoile noi de pe piața muncii. La fel, și obiectivele ce țin de întărirea identității europene.

Potrivit declarației comune, “cu ajutorul bugetului multianual al UE pe 2021-2027, al programului NextGenerationEU și al Mecanismului de Redresare și Reziliență, se estimează că economia Europei își va reveni mai repede decât era de așteptat inițial. Aceste instrumente istorice ne oferă șansa unică de a ieși mai puternici din criza cauzată de pandemie, să facem ca societățile și economiile noastre să fie mai echitabile, mai verzi, mai digitale și să creeze oportunități și locuri de muncă pentru o Europă în care cetățenii noștri doresc să trăiască”.

Principalele obiective avute în vedere de cele trei instituții europene pentru măsurile legislative din 2022:

Pactul Verde European

  • Europa pregătită pentru era digitală
  • Economia funcțională pentru cetățeni, după pandemie
  • O poziție mai puternică a Europei în lume
  • Promovarea stilului de viață european
  • Protejarea democrației în UE și apărarea valorilor comune

Declarația completă poate fi citită aici.

Foto: © Chormail | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Prioritățile europene în educație, pentru următorul deceniu: digitalul, tranziția verde, recuperarea post-pandemie – oficiali ai Comisiei și ai Parlamentului European, la Summitul Educației
Diplomele europene și completarea programului de introducere a unei legitimații europene de student – în viitoarea strategie europeană pentru universități
Comisia Europeană prezintă propuneri pentru conturile personale de învățare pe tot parcursul vieții și pentru micro-certificate
Anul European al Tineretului 2022 va fi dedicat nevoilor tinerilor după pandemie
“O perspectivă europeană mai largă” inclusă în curriculum și cel puțin două limbi europene învățate până la finalul liceului – printre cererile membrilor Parlamentului European către Comisie și statele membre, în vederea Spațiului European pentru Educație

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul de Interne Lucian Bode susține că “verdictul UBB” este că “teza mea de doctorat este în regulă” și spune că va “revizui printr-o erată erorile de citare” / Comisia de etică a UBB constatase că teza include “erori de citare” și “unele fragmente plagiate”

Ministrul de Interne, Lucian Bode, “salută”, marți, într-un mesaj pe Facebook, hotărârea Comisiei de etică a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, după analiza tezei sale de doctorat, apreciind că verdictul ar…
Vezi articolul