Competențele financiare ale copiilor din medii dezavantajate sunt “cu ani în urma” celor dobândite de copiii avantajați – studiu

194 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Copiii de 15 ani are provin din mediii dezavantajate socio-economic manifestă competențe financiare similare copiilor de 11 ani din medii avantajate, potrivit unui nou studiu al cercetătorilor de la University College London (UCL). Potrivit autorilor studiului, este profund îngrijorător că pare să existe o diferență semnificativă în privința cunoștințelor financiare ale copiilor, care tinde să apară la vârste mici.

Potrivit Profesorului John Jerrim de la Institutul pentru Educație al UCL, care a coordonat cercetarea, “studiul nostru demonstrează că abilitățile financiare ale copiilor dezavantajați care sunt pe punctul să termine învățământul secundar sunt similare celor pe care copiii avantajați le au în momentul când intră în învățământul secundar”.

“De exemplu, la vârsta de 17 ani, există o diferență medie de 14 puncte între grupurile socio-economice, în clasamentul competențelor financiare. O diferență similară apare la vârsta de 13 ani, ceea ce semnalează că, în ceea ce privește competențele financiare, cauzele primare ale inegalităților se fac simțite încă dinaintea intrării în învățământul secundar”, arată specialistul citat.

  • Studiul a fost realizat pe un grup de peste 3.700 de elevi și a inclus un chestionar cu întrebări pe teme precum dobânzile, inflația, cheltuielile, economiile, taxele.

Între altele, studiul a arătat că, în rândul elevilor ce provin din familii sărace, aproximativ 33% dintre elevi cu vârste de 11-17 ani nu au putut calcula câți bani ar urma să aibă în contul de economii, la o anumită rată a dobânzii, pe când în rândul copiilor avantajați doar 14% nu au putut face calculul.

Cercetătorii au încercat să afle și cum discută părinții și copiii pe teme legate de bani și au constatat mici diferențe între grupuri socio-economice, din punct de vedere al dorinței părinților de a-i învăța pe copii astfel de lucruri, dar diferențe considerabile în privința încrederii părinților că vor putea să le explice în mod adecvat copiilor chestiuni financiare. Astfel, părinții din medii avantajate tind să aibă mai multă încredere în privința felului cum îi educă pe copii să-și administreze banii, dar și în privința capacității lor de a-i influența pe copii în ceea ce privește modul cum aceștia se vor raporta la bani pe termen lung.

  • Iar copiii din medii avantajate au declarat într-un procent mai mare decât cei din medii dezavantajate că pot să estimeze rapid restul primit la cumpărături (67% vs 54%), că au primit lecții de economisire (43% vs 28%) sau că știu clar diferența între “am nevoie” și “vreau” (36% vs 27%).


1 comment
  1. Nah, stiti cum e: cand nu ai ce, nu stii sa-i numeri. 0x0=0 La ce sa mai socoti degeaba cand stii ca oricat nimic ai aduna cu nimic si inmulti si imparti tot nimic da?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Vasile Bănescu, purtător de cuvânt al BOR: O țară în care Educația a fost și este tratată cu dispreț și obrăznicie devine o țară copleșită, sufocată de impostură generalizată, ceea ce transformă lent, dar sigur, un popor într-o debusolată populație

Purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române, Vasile Bănescu, a scris un mesaj într-o postare pe Facebook, în contexul grevei generale din Educație: „O țară în care Educația a fost…
Vezi articolul

Ion Zoican, secretar general al FSLI: Îi cerem președintelui României să intervină la Guvern și, totodată, să-i spună ministrului David să plece de la Ministerul Educației. Solicităm abrogarea măsurilor pentru educație din Legea Bolojan

Ion Zoican, secretar general al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, a declarat pentru Digi 24 că „îi cerem președintelui României să intervină, să medieze, la Guvern și, totodată, să-i spună…
Vezi articolul

Manualele școlare noi pentru anul 2025–2026 pot fi comandate online de profesori și școli până la 30 iulie, pentru clasele I, II, V și a VIII-a – platforma de înregistrare a Ministerului Educației și Cercetării este activă, anunță instituția

Manualele școlare pentru anul școlar 2025–2026, destinate învățământului preuniversitar pot fi comandate prin intermediul aplicației web (SNMS) în perioada 16 iulie, ora 10:00 – 30 iulie 2025, ora 16:00, conform…
Vezi articolul

Mesaj pentru părinți și elevi de la o profesoară din Suceava, care a intrat în grevă deși anul viitor se pensionează: Până când salariul nu va fi motivant, la catedră nu vor veni decât cei care nu își găsesc loc în altă parte, deci cei mai slabi / Judecătorii, doctorii, inginerii sunt făcuți de profesori și dacă profesorii nu sunt buni, nimic nu va fi bun

„Nu intrăm în grevă pentru că nu ne pasă de copii. Intrăm în grevă tocmai pentru că ne pasă! Doar când meseria de profesor va fi bine plătită, vor veni…
Vezi articolul

PROIECT Admitere la liceu 2024 fără Evaluare Națională pentru elevii olimpici. Premiile la olimpiadele naționale sau medaliile de la competițiile internaționale pot fi echivalate cu specializările de la liceu / Ce conține dosarul de înscriere

Elevii de clasa a VIII-a care se vor înscrie la liceu în vara anului 2024 și care au obținut premiul I la o olimpiadă națională ori medalii la competițiile școlare…
Vezi articolul