Competențele financiare, introduse în Curriculumul național – propunere legislativă

443 de vizualizări
bani, monede
Foto: Pexels.com
Competențele financiare sunt introduse drept competențe-cheie în Curriculumul național școlar, printr-o propunere legislativă adoptată marți de Camera Deputaților, ca primă cameră sesizată în acest caz. Proiectul, ce modifică Legea Educației Naționale, introduce aspecte financiare la competența-cheie antreprenorială, stipulată în Lege, potrivit Agerpres.

De asemenea, la atribuțiile centrelor comunitare de învățare permanentă la nivel local, programele de educație antreprenorială menționate în lege urmează să includă și educație financiară.

Potrivit proiectului, Curriculumul naţional pentru învăţământul primar şi gimnazial se axează pe 8 domenii de competenţe-cheie care determină profilul de formare a elevului, una dintre acestea fiind, conform unui amendament, competenţe antreprenoriale şi financiare.

  • Celelalte competenţe sunt:
    • competenţe de comunicare în limba română şi în limba maternă, în cazul minorităţilor naţionale;
    • competenţe de comunicare în limbi străine;
    • competenţe de bază de matematică, ştiinţe şi tehnologie; 
    • competenţe digitale de utilizare a tehnologiei informaţiei ca instrument de învăţare şi cunoaştere;
    • competenţe sociale şi civice;
    • competenţe de sensibilizare şi de expresie culturală;
    • competenţa de a învăţa să înveţi. Educaţia fizică şi sportul în învăţământul preuniversitar sunt cuprinse în trunchiul comun al planurilor de învăţământ.

Camera decizională în cazul acestui proiect este Senatul.


1 comment
  1. Competențe financiare? Hai că asta este bună, la ce salarii mizerabile sunt în România, nu cred că este cazul. Oare politicienii cred că dormim pe saci cu bani?
    Cred că obligatorie ar trebui să fie educația pentru sănătate. Nu ne rugăm toți pentru sănătate? Atunci hai să și învățăm câte ceva despre sănătate.
    Săracii se gândesc la sănătate, ăia putred de bogați la bani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitățile din România nu au bani de profesori laureați ai premiului Nobel, care „te saltă cu sute de poziții prin simpla lor prezență” – răspunsul ministrului Cîmpeanu la întrebarea „De ce nu sunt cotate mai bine universitățile românești în topul Shanghai?” / Cât contează în procente prezența acestor profesori, potrivit metodologiei

Universitățile din România primesc în total o finanțare de 1,15 miliarde de euro și nu își permit să angajeze profesori laureați ai premiului Nobel, aceștia predau doar la cele mai…
Vezi articolul

Nicio școală cu toaletă în curte nu a fost modernizată în ultimul an, sub ministrul Deca: PNL anunță cifre similare cu cele declarate de fostul ministru Cîmpeanu în septembrie 2022 / Actualul premier Ciolacu declara atunci că toaletele din fundul curții trebuie să dispară din “România educată”

Nicio școală cu toaletă în curte din cele 180 luate în evidența lunii septembrie de anul trecut n-a fost modernizată până acum, cu două săptămâni înainte să înceapă noul an…
Vezi articolul

Propunerile studenților pentru predarea online în universități: activitățile didactice să fie înregistrate, să existe sesiuni de formare continuă, să fie folosit un număr restrâns de platforme digitale

Ghiduri de utilizare a instrumentelor de predare online, sesiuni de formare continuă, un număr limitat de platforme digitale folosite sunt câteva dintre propunerile formulate de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești…
Vezi articolul

Ligia Deca, către Opoziție: Nu există reformă cu efect instantaneu în educație / Sunteți un pericol pentru viitorul României, dacă nu vă raliați la eforturile Ministerului Educației de a forma absolvenții pe care piața muncii îi caută și viitorii cetățeni activi

„Nu există reformă cu efect instantaneu în educație. Sunteți un pericol pentru viitorul României, dacă nu vă raliați la eforturile Ministerului Educației de a forma absolvenții pe care piața muncii…
Vezi articolul