Competențele financiare, introduse în Curriculumul național – propunere legislativă

338 de vizualizări
bani, monede
Foto: Pexels.com
Competențele financiare sunt introduse drept competențe-cheie în Curriculumul național școlar, printr-o propunere legislativă adoptată marți de Camera Deputaților, ca primă cameră sesizată în acest caz. Proiectul, ce modifică Legea Educației Naționale, introduce aspecte financiare la competența-cheie antreprenorială, stipulată în Lege, potrivit Agerpres.

De asemenea, la atribuțiile centrelor comunitare de învățare permanentă la nivel local, programele de educație antreprenorială menționate în lege urmează să includă și educație financiară.

Potrivit proiectului, Curriculumul naţional pentru învăţământul primar şi gimnazial se axează pe 8 domenii de competenţe-cheie care determină profilul de formare a elevului, una dintre acestea fiind, conform unui amendament, competenţe antreprenoriale şi financiare.

  • Celelalte competenţe sunt:
    • competenţe de comunicare în limba română şi în limba maternă, în cazul minorităţilor naţionale;
    • competenţe de comunicare în limbi străine;
    • competenţe de bază de matematică, ştiinţe şi tehnologie; 
    • competenţe digitale de utilizare a tehnologiei informaţiei ca instrument de învăţare şi cunoaştere;
    • competenţe sociale şi civice;
    • competenţe de sensibilizare şi de expresie culturală;
    • competenţa de a învăţa să înveţi. Educaţia fizică şi sportul în învăţământul preuniversitar sunt cuprinse în trunchiul comun al planurilor de învăţământ.

Camera decizională în cazul acestui proiect este Senatul.


1 comentariu
  1. Competențe financiare? Hai că asta este bună, la ce salarii mizerabile sunt în România, nu cred că este cazul. Oare politicienii cred că dormim pe saci cu bani?
    Cred că obligatorie ar trebui să fie educația pentru sănătate. Nu ne rugăm toți pentru sănătate? Atunci hai să și învățăm câte ceva despre sănătate.
    Săracii se gândesc la sănătate, ăia putred de bogați la bani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Focar de coronavirus într-o școală din București. Mai multe persoane infectate cu SARS-CoV-2, contacți ai unui pacient care are noua tulpină de coronavirus din Marea Britanie, anunță Ministerul Sănătății. Voiculescu: Orice măsuri de relaxare, inclusiv redeschiderea școlilor, pot fi puse în pericol de câteva focare precum cel din școala bucureșteană

Unul dintre pacienții depistați vineri cu noua tulpină SARS-CoV-2, varianta B.1.1.7 cu originea în Marea Britanie este angajatul unei școli din București, precizează Ministerul Sănătății, într-un comunicat. Printre cei testați…
Vezi articolul

Triaj epidemiologic – ce înseamnă, cine îl face și ce boli au descoperit medicii anul trecut, după vacanța de iarnă

Triajul epidemiologic în școli și grădinițe este, teoretic, un consult sumar al copilului pentru supravegherea stării de sănătate în colectivități. Acesta se practică după fiecare vacanță școlară în creșe, grădinițe,…
Vezi articolul

Asociația americană de Psihologie Organizațională răspunde în scandalul legat de Testele de Personalitate, generat de Documentarul HBO Max “Persona: Adevărul întunecat din spatele testelor de personalitate”: Evaluările conforme standardelor moderne pot prezice candidații care vor performa cel mai bine

Asociația americană de Psihologie Industrială și Organizațională a lansat public o serie de precizări cu privire la realizarea evaluărilor de personalitate la locul de muncă, după ce documentarul “Persona: Adevărul…
Vezi articolul