Consiliul Europei recomandă României să creeze un sistem de monitorizare a incidentelor rasiste şi anti-LGBT din şcoli

315 vizualizări
Foto: © Fedecandoniphoto | Dreamstime.com
Comisia Europeană împotriva Rasismului şi a Intoleranţei (ECRI), for al Consiliului Europei, recomandă României, într-un raport publicat joi, să pună în aplicare un sistem naţional de monitorizare a incidentelor rasiste şi anti-LGBT în şcoli şi să colecteze date defalcate pe gen privind astfel de incidente, inclusiv cu privire la motivele hărţuirii, relatează Agerpres, preluat de G4Media.ro.

Acest organism de combatere a rasismului al Consiliului Europei (CoE) mai recomandă ca autorităţile române să elaboreze, în următorii doi ani, un cadru legal care să reglementeze în mod explicit condiţiile şi procedura pentru recunoaşterea juridică a genului şi să stabilească orientări clare pentru furnizarea asistenţei medicale afirmative din perspectiva genului.

Recomandările sunt incluse în raportul ECRI care evaluează progresele făcute de România în cadrul său juridic şi instituţional, precum şi în politicile şi practicile de prevenire şi combatere a discursului de ură rasist şi anti-LGBTI, a infracţiunilor motivate de ură şi a discriminării grupurilor aflate în situaţii de vulnerabilitate, cum ar fi romii, persoanele LGBTI, migranţii şi persoanele cu antecedente migratorii.

ECRI notează că, de la cel mai recent raport al său, din 2019, România a înregistrat progrese în mai multe domenii, dar alte probleme persistă. Între altele:

  • Au fost înregistrate progrese în promovarea educaţiei incluzive şi în stabilirea unei proceduri pentru gestionarea cazurilor de violenţă şcolară, inclusiv a hărţuirii fizice şi cibernetice.
  • Eforturile pentru îmbunătăţirea incluziunii romilor au continuat, inclusiv prin iniţiative pentru regularizarea aşezărilor informale şi adoptarea de noi reglementări pentru interzicerea segregării şcolare.
  • ECRI îşi exprimă îngrijorarea cu privire la mai multe chestiuni, cum ar fi că bullyingul este o problemă răspândită şi gravă în şcoli şi că aspectele legate de orientarea sexuală, identitatea de gen şi caracteristicile sexuale nu sunt incluse în programa şcolară.

ECRI este un organism unic de monitorizare a drepturilor omului al Consiliului Europei, format din experţi independenţi, care sunt specializaţi în probleme legate de lupta împotriva rasismului, discriminării (pe motive de „rasă”, origine etnică/naţională, culoare, cetăţenie, religie, limbă, orientare sexuală şi identitate de gen), xenofobiei, antisemitismului şi intoleranţei în Europa. Acest organism întocmeşte rapoarte şi emite recomandări statelor membre.

Citește articolul complet pe G4Media.ro

Foto: © Fedecandoniphoto | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Directorul Sorin Hagiu: Munca noastră este o responsabilitate continuă. Dacă voi fi nevoit să predau și să fiu director simultan, nu voi face niciun lucru bine / Vom pune în pericol exact puținul care mai funcționează bine în sistem

De la 1 septembrie, directorii de școli vor fi obligați să predea minimum 14 ore pe săptămână, potrivit proiectului de lege cu măsuri fiscale pregătit de Guvernul Bolojan spre a…
Vezi articolul

În sistemul educațional nu contează vârsta, spune ministrul Daniel David despre profesorii care pot cere să rămână titulari în școală până la 70 de ani: Pentru mine, vârstă nu este un criteriu care contează pentru calitate

Într-un interviu recent acordat pentru Știrile ProTV, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat că „vârstă nu este un criteriu care contează pentru calitate”, întrebat fiind dacă ar alege…
Vezi articolul
Planuri-cadru 2025

UPDATE Trei ore pe săptămână în trunchiul comun pentru limba română, indiferent de profilul de liceu, sunt „absolut necesare”, susține Asociația Profesorilor de Limba română: Este contraintuitiv să combați analfabetismul funcțional diminuând numărul de ore

Asociația Profesorilor de Limba și Literatura Română Ioana Em. Petrescu (ANPRO) critică proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal, aflate în dezbatere publică, și solicită menținerea a trei ore pe săptămână…
Vezi articolul