Consiliul Național al Elevilor, despre scenariul începerii școlii față în față la 1 octombrie: Această propunere dă dovadă de o iresponsabilitate imensă din partea Executivului

9.714 vizualizări
SURSA: CNE
„Această propunere dă dovadă de o iresponsabilitate imensă din partea Executivului”, susuține Consiliul Național al Elevilor, într-o reacție rapidă la declarația Premierului Orban despre scenariul începerii școlii față în față la 1 octombrie, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.

„Stimați guvernanți, începem sau nu școala?” se întreabă reprezentanții elevilor.

Redăm comunicatul CNE:

„În cursul zilei de astăzi, premierul României, Ludovic Orban, a declarat că Guvernul
ia în calcul începerea cursurilor în regim online până la data de 1 octombrie, atunci când
elevii se vor întoarce fizic la școală.

Considerăm că această propunere dă dovadă de o iresponsabilitate imensă din
partea Executivului, care a demonstrat că nu poate să realizeze o simplă analiză a stării
de fapt din teritoriu. Scenariul roșu care ar urma să fie impus de la centru (deși, conform
tuturor declarațiilor din această vară, decizia de redeschidere a școlilor se ia la nivel local)
reflectă întru totul lipsa asigurării măsurilor igienico-sanitare în unitățile de învățământ
din România.

Considerăm că, în contextul în care Guvernul nu a făcut niciun efort real pe
parcursul verii pentru a asigura infrastructura digitală de care au nevoie peste 900.000
de elevi, este inadmisibil ca, în acest moment, să pornim de la premisa că școala va
începe în mediul online. În acest sens, solicităm Guvernului să ia măsuri reale de protecție
în teritoriu, care să permită întoarcerea la școală a elevilor și cadrelor didactice în
siguranță.

„Observ că Guvernul României nu are capacitatea, pur și simplu, de a realiza o
analiză a situației reale din teritoriu. E în regulă, vă putem oferi noi o mână de ajutor:
900 de MII de elevi nu au avut acces la educația digitală pe durata pandemiei, iar
dumneavoastră, stimați guvernanți, nu ați făcut nimic pentru a îndrepta acest lucru, în
afară de a pasa responsabilitatea achizițiilor publice de la o instituție la alta. Singurul lucru
care a mai rămas de făcut este asigurarea tuturor condițiilor igienico-sanitare în școli,
pentru a permite întoarcerea la cursuri în siguranță a elevilor și profesorilor. În același
timp, Guvernul are datoria de a relua procedura de achiziție publică pentru dispozitive,
conform Legii nr. 109/2020. Abia după aceea vom putea vorbi despre educație digitală
pentru toți elevii.”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Reamintim că Premierul Orban a anunțat vineri după-amiaza că au fost discuții ca școlile să înceapă fizic de la 1 octombrie, iar între 14 și 30 septembrie să fie cursuri online. ”Deocamdată nu am luat nicio decizie”, a precizat Orban.

Foto: CNE

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii
  1. Sa inceapa de la 1 octombrie 2025.
    Pana atunci vom avea sigur si alt Guvern si alt Presedinte. Sau va rezolva Putin problema…sau vor ajunge maoistii in Europa etc.

  2. Chiar dacă nu vă interesează, vă spun că uneori am fost de acord cu inițiativele voastre. Acum intreceți măsura și le dau dreptate celor care bănuiesc că în spatele vostru sunt politicieni care vă aduc în față.
    Când în sfârșit apare o soluție acceptabilă pentru copii, profesori, părinți și bunici, brusc vă aduceți aminte că există probleme nerezolvate de 30 de ani pe care le vreți rezolvate în câteva luni. Din experiența proprie și a altora știu că în primele două săptămâni de școală nu se învață pe rupte, deci nu e sfârșitul lumii dacă se începe școala online.

    1. În mare, aveți dreptate. Primele două săptămâni erau oricum dedicate recapitulărilor, testărilor inițiale. Rămâne, însă, problema claselor la început de ciclu școlar. Elevii respectivi nu-și cunosc colegii, profesorii, nu au conturi pe platforma folosită de școală. Cum facem cu ei?
      Da, putem începe pe 14 septembrie, sau pe 1 octombrie. În ambele cazuri, după o perioadă vom trece în online, pentru că vor apărea cazuri de covid în școli. Dar ar fi bine să ne întâlnim fizic mai întâi și să punem lucrurile la punct împreună cu elevii.

  3. Odata cu venirea toamnei vor incepe si virozele care se vor suprapune peste covid . Chiar daca copiii nu fac forme severe , familiile cu persoane in varsta sau bolnave cronice vor avea de suferit . Scolile raman factori de risc la orase indiferent ce scenarii s-ar aplica . Invatamantul on-line este cel mai sigur si trebuie imbunatatit . La orase mari n-ar fi mare problema dar la sate e mai greu pentru copii neavand in multe locuri tablete si conectare la net . In aceasta situatie cred ca ar fi bine ca orice familie sa-si evalueze situatia de sanatate a fiecarui membru si asa sa decida daca trimite sau nu copilul la scoala . E o problema si cu purtatul mastii mai multe ore/zi in scoala . La clasele 5-8 n-ar fi rau daca s-ar face maxim 2 ore / zi cu pauza de 5 minute doar la materiile de examen ( romana si matematica ) si la materiile care nu pot fi tinute pe internet doar cu acordul parintilor tinand cont ca vor veni si perioade de viroze si membrii familiei pot fi pusi in pericol . E greu sa se faca socializare cu masca si distantare . O alta problema este supraincarcarea materiilor .

  4. Va raspund eu in numele guvernului, stimati Consiliul Național al Elevilor :).

    Noi suntem un grup de ametiti si o mai scaldam pana vom lua o decizie finala. Nu suntem in stare sa adunam toate informatiile, sa discutam, sa ne consultam, sa gandim si apoi sa stabilim ceva. Nu suntem nici nemti, nici austrieci, suntem balcanici.

  5. Tot semestrul I trebuie să fie online și de la 10 februarie față în față, nu vedeți ce s-a întâmplat în Moldova în 2 zile de la începerea școlii? Nici online nu o să aibă cine preda, dacă se îmbolnăvesc profesorii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluare județeană la clasa a IV-a în Cluj: Povestea unei testări organizate pentru a atenua șocul adaptării copiilor la clasa a V-a, cu predare în comun învățător-profesor

Elevii de clasa a IV-a din Cluj încep mâine o evaluare județeană la Limba română, Matematică și Limba maternă. Este al doilea an în care inspectoratul școlar județean organizează această…
Vezi articolul