Copiii lăsați de părinți să umble singuri la distanțe mai mari de casă ajung, la maturitate, să se orienteze mai ușor în spațiu decât cei ținuți mai mult sub control – studiu

17.812 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Copiii care sunt lăsați să umble mai departe de casă vor deveni adulți care se pot orienta mult mai ușor în spațiu și să afle mai ușor pe unde să ajungă la destinație, comparativ cu cei care sunt ținuți mai mult sub control de către părinți, potrivit unor cercetări prezentate de The Conversation.com.

Autoarea studiului notează în articolul citat că distanța de acasă pe care copiii o parcurg ca să se plimbe și să se joace a scăzut semnificativ în ultimii 50 de ani. Acest lucru se datorează în mare parte preocupării părinților cu privire la siguranța celor mici, în special în orașe. Pandemia COVID-19 a restricționat și mai mult activitatea independentă a copiilor.

Pentru realizarea studiului, publicat anul trecut, studenți de la o universitate americană au primit o serie de chestionare despre drumurile parcurse în copilărie, stilurile actuale de petrecere a timpului departe de casă și cât de anxioși se simt când merg în medii noi. Participanții au raportat cât de des au plecat mai departe de casă, singuri sau cu prietenii, când avea vârsta cuprinsă între 6 și 15 ani.

  • O constatare-cheie: Persoanele care au spus că au avut voie să meargă singure departe de casă, în copilărie, au devenit adulți încrezători și sunt mai puțin îngrijorați în timp ce călătoresc.

Au existat diferențe între fete și băieți. Băieții din diferite culturi cresc, de obicei, având mai multă experiență în această privință decât fetele, potrivit articolului citat. Lor li se permite să se îndepărteze de vecinătatea caselor lor – indiferent dacă fac treburi sau se joacă cu prietenii. La fel, bărbații din studiu au raportat că li s-a permis să meargă mai des afară și să călătorească singuri pe distanțe mai îndepărtate când erau copii.

  • Pentru context, autoarea notează că există diverse tipuri de orientare în spațiu. Unii oameni acordă o atenție deosebită reperelor, cum ar fi indicatoarele de oprire sau clădirile. Acestea se numesc informații despre traseu. Alții preferă să se ajute de punctele cardinale – cum ar fi nordul și sudul – sau puncte de referință globale, precum Soarele ca element ajutător. Acestea sunt exemple de informații de orientare. Cei mai mulți oameni folosesc o combinație a acestor informații, însă unii preferă un anume tip.
  • Persoanele care se bazează în principal pe o strategie de rută sunt mai lenți și mai puțin eficienți. Cei care se abat mai greu de la rutele lor obișnuite se pot simți mai neliniștiți sau mai temători când sunt pierduți.
Citește și:
Elevii din două landuri germane se întorc deja, luni, la școală. În ce condiții? Mască obligatorie și testări periodice, dispute privind vaccinarea și pregătirile pentru online
Finlanda extinde școala obligatorie până la finalul liceului. Mesajul principal în comunicarea reformei: avantajele pe care le au elevii, de la gratuități la acces pe piața muncii
Fără plastic: zeci de localuri și magazine unde poți să bei gratuit apă filtrată în București dacă îți aduci sticla reutilizabilă / Cum devii locație parteneră

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Educație fără bullying”, aplicație gratuită pentru elevi, profesori și părinți, lansată în România. Conține materiale educative și sfaturi pentru soluționarea cazurilor de violență între elevi / Copiii și martorii pot sesiza cazurile de bullying și află ce să facă dacă sunt abuzați

Aplicația gratuită „Educație fără bullying” a fost lansată astăzi în România. Aceasta este destinată elevilor, profesorilor și părinților. Copiii și martorii pot sesiza cazurile de bullying și află ce să…
Vezi articolul

Guvernul a aprobat cifrele de școlarizare pentru anul universitar 2019-2020: peste 62.000 de locuri în facultăți, 158 de specializări modificate la stat și privat

Guvernul a aprobat Nomenclatorul domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare și a structurii instituțiilor de învățământ superior pentru anul universitar 2019 – 2020, potrivit gov.ro. Potrivit documentului care a…
Vezi articolul