China difuzează obligatoriu pe TikTok elevilor chinezi de sub 14 ani conținuturi educaționale, experimente științifice, tururi ale muzeelor și limitează folosirea la 40 de minute pe zi. Analiză Le Figaro despre “cum își protejează China copiii și îi prostesc pe ai noștri cu rețeaua socială TikTok”

993 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Diferențele dintre versiunea chineză a aplicației TikTok și cea internațională au fost semnalate de către publicația Le Figaro. De exemplu, dacă elevii au sub 14 ani, atunci aceștia vor vedea experimente științifice, videoclipuri patriotice sau educaționale, scrie sursa citată anterior.

O altă noutate este că regimul comunist chinez limitează utilizarea aplicației la 40 de minute pe zi. „În versiunea lor de TikTok, dacă ai sub 14 ani, îți arată experimente științifice de făcut acasă, tururi ale muzeelor, videoclipuri patriotice sau educaționale. Și limitează utilizarea la patruzeci de minute pe zi. Nu transmit această versiune de TikTok în restul lumii. Ei știu că tehnologia influențează dezvoltarea tinerilor”, spune Tristan Harris, fost angajat Google.

  • Acesta a părăsit compania în 2015 după ce a avertizat la începutul anilor 2010 asupra efectelor periculoase pe care noile tehnologii le au asupra atenției.

Pe 8 decembrie, președintele Franței, Emmanuel Macron, a atras atenția asupra pericolului pe care îl reprezintă intervenția statală, potrivit tf1info.fr. Acesta a afirmat că platforma adăpostește „propaganda rusă ascunsă”.

În plus, Macron a mai spus că platforma chineză a creat „o adevărată dependență” în rândul tinerilor, prin intermediul unui algoritm foarte bine perfecționat, conform sursei de mai sus.

Anul trecut, ministrul francez al Educației a condamnat cyberbullying-ul și fenomenul pornit pe TikTok împotriva elevilor de clasa a VI-a născuți în 2010. – detalii aici

În România, Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, a vorbit despre introducerea de conținut educațional în platformele online urmărite de copii. Obligarea prin mijloace legale a rețelelor sociale de a livra conținuturi educaționale, parte a curriculumului național, este una dintre cele trei propuneri făcute de Daniel Funeriu, ministru al Educației în perioada 2009-2012, actualmente expert al Comisiei Europene, la conferința Reforma Digitală a Educației organizată de Edupedu.ro în parteneriat cu UiPath Foundation și Brio. – Mai multe detalii aici

„Avem o situație nouă: copiii încep să nu mai fie acolo unde este educația: chiar dacă fizic sunt în școli (de când cu pandemia, nici în școli nu mai sunt), mental ei sunt pe jocuri video sau platforme de socializare. Dacă e așa, atunci să livrăm educație acolo unde sunt copiii, pentru că bănuiesc că sunteți de acord cu mine că din online nu îi mai scoatem.

Iată și prima propunere: obligarea prin mijloace legale a rețelelor sociale de a livra conținuturi educaționale parte a curriculumului național. Celor care spun ”cum să reglementăm online-ul”, le răspund: statul asigură aplicarea Constituției pe întreg teritoriul național, a venit momentul să recunoaștem că spațiul virtual, unde oamenii sunt prezenți mental, este și el teritoriu național, iar statul trebuie să păstreze controlul asupra acestui teritoriu virtual. Doamnelor și domnilor demnitari: aduceți educația acolo unde sunt copiii, pe rețelele sociale și recunoașteți realitatea: copiii noștri sunt, mental, tot mai absenți din școli și tot mai prezenți online.

Se mai trece cu vederea un element esențial: degeaba ai conținuturi online de calitate, degeaba ai profesori care știu să predea online dacă, atunci când au un computer sau smartphone în mână, copiii fug pe TikTok. Efortul învățării e devalorizat, plăcerea ludică e văzută ca un drept. Un șantier pe care trebuie lucrat foarte atent, și aici nu am competențele tehnice pentru a da rețete, este să creștem motivarea copiilor de a accesa conținuturi educaționale în locul celor cu mică valoare educațională? De când lumea, copiii au preferat să bată mingea în loc să-și facă temele (acum să fie pe rețele de socializare), dar trebuie să recunoaștem că bătutul mingii nu polua creierul atât cât are online-ul potențial de poluare. Așadar o a doua propunere concretă: să stabilim cum creștem motivația, „engagementul” (n. red. implicarea) copiilor pentru a accesa online conținuturi educaționale”, spunea la acea vreme Daniel Funeriu.

Foto: © Monkey Business ImagesDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
septembrie 2021 – Ministrul francez al Educației condamnă cyberbullying-ul și fenomenul pornit pe TikTok împotriva elevilor de clasa a VI-a născuți în 2010. Jean – Michel Blanquer: Este complet prostesc, este împotriva valorilor noastre. Ceea ce va conta sunt valorile fraternității și nu prostia!
iunie 2021 – Daniel Funeriu, trei propuneri pentru o digitalizare reușită în Educație: Obligarea prin mijloace legale a rețelelor sociale de a livra conținuturi educaționale, parte a curriculumului național / Să stabilim cum creștem motivația / Să dăm vouchere pentru meditații cu o impozitare simplă ca să nu mai fie tabu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like