Cursurile online vor fi monitorizate de minister, iar profesorii vor avea ghiduri de predare pe net, după ce ministrul „a agreat” aceasta „necesitate” cu partenerii educaționali la o lună de la închiderea școlilor

66.612 vizualizări
FOTO: Edu.ro
Cursurile făcute în mediul online vor fi monitorizate de minister, iar profesorii vor avea ghiduri de predare pe internet, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Documentul, de tip proces-verbal, enumeră o serie de propuneri ale sindicatelor, rectorilor, organizațiilor de elevi, studenți sau părinți, pe care în final ministerul susține că le va analiza. De remarcat că la întâlnirea online nu a fost niciun reprezentant al Institutului de Științe ale Educației sau al vreunui centru specializat în crearea de politici publice în acest domeniu, potrivit comunicării citate.

Anunțul că ministerul va face ghiduri pentru activitățile didactice online și că va monitoriza cursurile vine la o lună de la suspendarea cursurilor în școli. Nu a fost anunțat un termen până la care aceste ghiduri vor fi gata.

Redăm conținutul documentului trimis de ministerul Educației:

”Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării, a avut o videoconferință cu partenerii educaționali

Astăzi, 10 aprilie, Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării, a avut o videoconferință cu partenerii educaționali: Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Națională Sindicală „Alma Mater”, Consiliul Național al Elevilor, Consiliul Național al Rectorilor, Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România, Uniunea Studenților din România, Uniunea Națională a Studenților din România și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar.

În cadrul întâlnirii, a fost agreată cu partenerii educaționali necesitatea conceperii de către Ministerul Educației și Cercetării a unor ghiduri de realizare a activității didactice în mediul online, în care să fie inclusă și monitorizarea acestei activități.

  • S-a analizat situația transportului elevilor, iar Consiliul Național al Elevilor a solicitat abrogarea HG 309*/1996.
  • Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar a propus ca bursele elevilor în perioada stării de urgență să poată fi transmise și pe conturi atașate, ca de exemplu conturile părinților.
  • Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România a propus ca dosarele pentru bursele sociale să poată fi depuse și online.

Secretariatele unităților de învățământ preuniversitar, precum și cele ale universităților vor asigura permanență în primirea/eliberarea de documente necesare elevilor/studenților, dar și familiilor acestora, folosind toate sistemele de comunicare disponibile. Această măsură vine în sprijinul limitării deplasărilor pe perioada stării de urgență.

  • În ceea ce privește posibilitatea trecerii în șomaj tehnic, federațiile sindicale au solicitat o analiză asupra personalului didactic auxiliar și personalului nedidactic, în sensul exceptării acestor categorii de salariați de la această măsură.
  • Consiliul Național al Rectorilor și Federația Națională Sindicală „Alma Mater” au solicitat Ministerului Educației și Cercetării inițierea unei ordonanțe de urgență pentru aplicarea unor măsuri specifice în educație, pe întreaga perioadă a stării de urgență, care să permită finalizarea în deplină legalitate a anului universitar curent.

Ministerul Educației și Cercetării va analiza propunerile venite din partea partenerilor educaționali.”

FOTO: edu.ro
Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

  1. Ii voi mai da o definitie: “invatamant” pe gaura cheii! Sa fac show expusa si pandita in 24 de familii, cu cine stie ce asistenta si comentarii? Daca in clasa nu intra nimeni fara permisiunea mea la ore, intra sute de persoane nespecializate sa ma vizioneze in dormitorul meu??? Ba sa mai raman si inregistrata cine stie pe unde!!! M-am ingrozit cand am citit despre zoom! In SUA e interzis. Dormitorul meu nu e studiou de inregistari!!! Laptopul si telefonul meu au date personale care sunt furate de aceste aplicatii!!! Pentru online, n-au decat sa asigure aparatura, spatiu de serviciu si exclusiv participarea educabililor!!!!! Dormitorul si lucrurile mele personale nu sunt publice!!!! Vin si ataca universitarii, ca vai ce tari sunt ei cand tin seminarii cu studentii pe zoom, iar noi ne luam banii degeaba!!!! Se compara lectiile clasei pregatitoare, cu familia in spate, cu seminariile studentilor???? Oamenii astia nu gandesc nici cat o gaina!!!! Traim un cosmar pe care unii viseaza sa-l permanentizeze!!!!! Sa ne fereasca Dumnezeu!!!! La altcineva e greu sa mai speri…..

  2. ,,Invatamant simultan on-line?” – Studiu de caz: Cum rezolvam suprapunerile de activitati in familie?
    1. Bunica pensionara cu 3 nepoti (parintii in diaspora) in clasele a 3-a, a 5-a si a 8-a, un laptop, o tableta, un telefon, fara imprimanta, fara materiale didactice si fara biblioteca personala;
    2. Familie muncitori cu 4 copii in clasele 1, a 4-a, a 6-a si a 9-a, 1 laptop, 1 tableta, 2 telefoane, fara imprimanta, fara materiale didactice si fara biblioteca personala;
    3. Familie profesori (tata lector universitar – cursuri on-line cu studentii, mama profesoara gimnaziu – ore on-line cu elevii) cu 2 copii – elev in clasa a 12-a si studenta in anul III (licenta), , 1 pc, 2 X laptop, 2 X tableta, 4 telefoane, 1 imprimanta, 2 X abonament provideri internet diferiti, materiale didactice si biblioteca personala;
    4. Profesoara ciclul primar fara obligatii (locuieste cu parintii – cadre didactice pensionare), 1 pc, 1 laptop, 2 X tableta, 3 telefoane, 1 imprimanta, materiale didactice si biblioteca personala.
    Concluzie… Majoritatea cadrelor didactice foarte active in mediul on-line si/ sau la TV, care ni se dau ca exemple de buna practica, sunt tineri si tinere nefamilisti, dornici de afirmare, multi dintre ei aflati in intretinerea parintilor (foste sau actuale cadre didactice), cu baza materiala si suport tehnic familial. Familiile copiilor se afla in imposibilitatea sustinerii orelor in conditii simultane, deseori aparand suprapuneri de activitati la clase diferite. Cum se rezolva aceste probleme insurmontabile?

    1. Extra terestru si nici macar, cateodata.Tu ai dat varianta buna, cand in acele familii chiar exista ce ai spus.Ia sa luam ca exemplu o zona precum recentul oras carantinat, sa vezi acolo, e plin de online, internet si platforme.Imi vine sa rad.Presedintele a iesit la fiecare ordonanta sa reaminteasca unora sa foloseasca apa si sapunul si astia vor predare online. SEFEURI:)

  3. Da ….da …voi va meritați banii de fiecare dată….și parinții sa innebuneasca acasa cu odraslele care de cele mai multe ori nu inteleg de ce se intampla atate si care chiar la scoala cu un profesor la catedra care incearca sa explice vin totusi cu lacune acasa, daramite in fata unui telefon sau tableta sa fie atenti sau chiar mai mult sa inteleaga ce li se preda…….imi dau seama ce fel de profesori merituosi sunteti ca si unii care predau copiilor mei ….unii din aia care la clasa nu țin cont sa se ocupe de toată lumea (mai exact are preferinte pe unii elevi) va dati seama in oline ce atentie le vor da …..[…] …..nici nu mai vb [N.Red: Comentariu editat de Edupedu.ro]

  4. Eu stau in Ploiesti.in oraș deci nu la tara.fetita mea este a 8-a.aproape toată clasa au tel performante.deci sunt condiții ptr online teme.dar au ales mai bine să facă grupuri pe whatup ptr fiecare materie,și să zică …….pg.90 ,genul liric ,citiți și scrieți caracterizarea lui X.la matematica la fel…..piramida X citiți despre ea și faceți teme de la pg X.degeaba a scris fiimea 43 pg la matematica,daca nu îi explică nimeni o lecție care nu ia fost predata.citesc eu că părinte,învăț eu că sa ii pot explica la anumite materii.deci ce școala online???nici măcar nu cer poze cu temele sa le vadă.le vor vedea când va începe școala.si fiimea trebui sa de-a capacitatea pe ceea ce a prins din clasa,înainte de vrajeala asta de virus.

  5. Să spun, totuși, (se blocase pagina) și ce am reușit să fac cu mijloacele și datele disponibile: am recapitulat și sintetizat materia la zi în câteva pagini și le-am postat pe grupul creat pe Facebook cu cei 16 părinți din 24 pe care am reușit să-i găsesc apelând la cei care-i cunosc. Unii le-au listat, alții le copiază de pe ce aparate au: 1 copil are laptop, 3 au tablete, 8 mame au telefoane, 2 nimic, 2 nu mi-au răspuns. I-am asigurat că, indiferent când vor începe cursurile, vom continua lecțiile exact de acolo de unde am rămas. Cam aceasta e situația într-un orășel din Moldova!

  6. Trist, dar adevărat! A sta la birou și nu la catedră, să simți pulsul clasei, să te confrunți cu adevăratele probleme; sunt copii, care fac naveta; mulți sunt la țară! Cum se poate lua legătura cu ei?!? Dar când stai la birou și ai mintea odihnită, poți debita orice inepții, ca la, cuvenitul ceas, să te consemneze dipticele, că, odată, cândva, cineva a ocupat un scaun și a intrat în istorie. Istorii și Istorie! Să ne trezim la realitate!

  7. Cu ce online, tanti ministru???? Internetul meu de la țară abia merge, nu am semnal la telefon decât în spatele casei, laptopul meu dă semne de ducă, copiii de clasa pregătitoare nu au laptopuri, tablete sau telefoane personale!!!!!!!!! Caietele lor sunt la școală. Să-i chem să le dau??? Vreți acum să mă pândiți cum predau din dormitor?????? Asigurați condițiile și mijloacele necesare copiilor și profesorilor și apoi emiteți pretenții!!!!! Nici la școala nu le avem pe toate, dar în dormitoare!!!!!! TREZITI-VĂ ODATA ȘI NU NE MAI TERORIZAȚI PSIHIC!!!!

    1. O repet. Situația în teritoriu este alta. Circa 40% din elevi (majoritatea din mediul rural) nu au acces la internet și mijloace IT. Ar trebui extinse lecțiile de la Teleșcoala mai mult și la nivel de gimnaziu (clasele V-VII) la toate materiile. Și la liceu la fel, nu doar lecții pentru anii terminali. Așa cel puțin elevii vor avea un mijloc de a recupera o partea materiei. Ținând cont că asta e situația din punct de vedere al accesului la tehnologie în România în momentul actual.

  8. Depinde de profesor. Eu am lucrat pe Google classroom că așa a hotărât școala, și în paralel am făcut ore LIVE pe ZOOM. Nu vă spun cât am muncit…Dar, îmi merit banii!!

  9. Invatamantului online este cecetat de multi ani in universitati, in special in Australia, Finlanda etc subadpwctul tehnologiei posibile, a eficientei, a impactului psihologic si a limitelor sale, iar rezultatele nu sunt deloc simple sau colorate in roz. In inv. superior da rezultate bune in anumite contexte. Dar in invatamantul preuniveritar rezultatele sunt sub asteptari, depinde de varsta elevilor, de populatie, de disciplina. Concluzia este ca strategiile e- si m-learning sunt bune doar ca SECVENTE LIMITATE la anumite contexte, dar nicidecum ca ceva universal valabil. Sigur ca tot e bine ceva mai mult decat nimic. Ma surprinde cu cata naivitate se vorbeste de invatamant online ca si alternativa pentru viitor. Inteleg insa ca vorbesc oameni care nu cunosc deloc fenomenul, adica ziaristi, profesori simpli, responsabili din minister, chiar si diamna ministra. Oameni care vor sa bifeze rapid o solutie pentru o problema noua, ca sa dea bine in fata cuiva, a tarii. Dar nu este deloc asa. Am studiat fenimenul pentru lucrararea de grad I. Vai doamne ce prostii aud, ca inv. online va merge brici daca le vor da tablete si celor defavorizati de la sate !!! Mare eroare care va insemna bani aruncati fara a se tine seama de realitati. Eficienta pedagogica este modesta. Nu se piate face evaluare corecta, obiectiva. Etc. Astfel de decizii nu se pot lua fara studii serioase din partea ministerului. Eu am propriul site pt lectii. E folositor dar nu poate inlocui prezenta la clasa.

  10. Iau măsura acum pentru că și-au dat seama că pot fi verificați că au luat salarii degeaba fara să facă cursuri online așa cum au declarat.In sistemul online se poate verifica foarte ușor, daca se dorește, cum au fost făcute orele.
    De ce discutam de cei din rural, când la un liceu de renume din Iași, Colegiul National Iași, nu s-au făcut ore online.

  11. Si pe cei care nu au posibilitatea de a face scoala online cum ii supravegheati? Cu drona? Va ganditi o clipa ca in foarte multe scoli din Romania copiii merg zeci de km uneori pe jos pt a ajunge? Se dau ajutoare pt achizitionarea calculatoarelor la cazurile sociale si ati pus conditie ca venitul sa nu depaseasca 250 de lei pe membru de familie. Voi realizati ca o familie cu 2 copii cu 1000 de lei venit nu au bani sa plateasca lumina??? Ati gasit solutia…online….stiti cam cum ies lectiile online la pregatitoare??? Ce visati noaptea puneti in practica ziua!

  12. Presupun ca e o gluma, ca altfel nu m-as obosi sa atrag atentia tuturor posibile tabere ca nu exista in primul rand conditiile logistice adecvate (dotari minimale pt toate cadrele didactice si toti elevii) si nici softuri pe masura (indiferent de parerile pro despre tot felul de platforme), ca de materiale didactice specifice, nici nu poate fi vorba. Aveti grija in ce haos vreti sa aruncati sistemul de invatamant! De ghiduri facute in graba, va arde? O sa regretati profund educand elevii in astfel de “hei-rupism” cu profund impact negativ, alimentand neseriozitatea, ca “se poate si asa”. Totul depinde de educatie, inca nu v-ati prins? Nu o duceti si pe asta in derizoriu.

  13. Acum a avut revelatia asta? La o luna de la inchiderea scolilor? Femeia asta e complet anapoda, depasita complet, in contratimp si caractericata de spiritul pompieristic comunist! Destinul tinerilor e lasat la voia intamplarii si la bunul plac al acestor diletanti!

    1. Hodoronc-tronc, mare scofala cu aceste cursuri on-line, sa fim seriosi. In momentul de fata se petrece vacanta de Paste si parte din vacanta de vara. Cand reluam cursurile, probabil in mai, se apuca urgent toata lumea cu mintea fresh de predat pe bune si invatat. La o saptamana, dam tezele, si pe urma predam, ascultam si dam teste. Ce v-oti fi agitand atata, nu inteleg.

      1. Foarte bună ideea, dnă Constantinescu. Acum depinde când se vor relua cursurile. Depinde de evoluția pandemiei. Oricum învățământul online nu este accesibil tuturor, mai ales în mediul rural.

    2. Online pentru ce daca nu se preda, daca materia nu e inclusa in evaluari? Si mai ales cum? Sunt foarte multe cazuri in care tehnologia nu exista sau nu este adaptata sau profesori care efectiv sunt in izolare in alta parte, legea permite sa iti alegi locul izolarii in fapt si la o casa de vacanta in creierii muntilor.Si ca sa pleci nu ai voie si nici nu este indicat, mai ales cu copiii dupa tine.Presupun ca e o reglementare pentru doritori, deoarece existau reclanatii de abuzuri: teme, evaluari, predari excesive, ceea ce este interzis conform circularei.Stiu ca s-a transmis ca se pot face doar exercitii de recapitulare, iar pentru clasele terminale, indrumare pentru rezolvarea testelor de antrenament. Ca in rest…ne vedem la scoala pana ne prinde caldura…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like