Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că vrea „mai mulți specialiști din societate prezenți în școală”. „Când spun acest lucru, vreau să-i văd în colaborare și sub coordonarea profesorilor din școală”. Conferința de presă are ca temă pentru prezentarea noilor planuri-cadru pentru liceu.
Acesta a spus că „nu poți să ceri profesorilor din școală o mulțime de cursuri și profesionalizare și, după aceea, să spui „știi că la anumite materii și la anumite teme oricine poate să predea””.
„Aș vrea să văd mai mulți specialiști din societate prezenți în școală, dar, atenție, când spun acest lucru, vreau să-i văd în colaborare și sub coordonarea profesorilor din școală. Nici nu poți să ceri profesorilor din școală o mulțime de cursuri și profesionalizare și, după aceea, să spui „știi că la anumite materii și la anumite teme oricine poate să predea”. Între cele două extreme, deloc sau oricine, este o variantă pe care o putem face înțelept. Pe anumite teme, de exemplu, nu știu, la educație juridică, educație rutieră nu o să-l pun pe dirigintele, nu știu, profesor de matematică, fiindcă este domnul Cristescu aici lângă mine și nu se supără, acum ce să fac? Să-l pun să meargă să învețe educație rutieră și educație juridică, fiindcă nu putem invita sau chema, pentru unu sau două module sau una sau două unități de învățare, specialiști care să acopere acele lucruri? Sigur, la alegerea lui, în colaborare cu el, dar trebuie să deschidem școala spre acești specialiști”, a spus ministrul.
Daniel David este de părere că școala trebuie deschisă spre specialiști:
„Fiindcă astfel tratăm printr-o manieră, vă spun sincer, de formă aceste teme. Le avem în lege, eu le prind și în planurile-cadru, fără nicio problemă. Da, fac și conținutul, da, mergem și pe programe, dar după aceea cine o să le predea? Adică profesorii cu diverse specializări credeți că au cu adevărat și timp și disponibilitate să învețe acele lucruri și, după aceea, să și transfere eficient competențe? Școala trebuie deschisă spre specialiști din societate, dar în colaborare cu cei pe care îi avem în sistem.”
5 comments
dați demisia domnule David
Ei, treaba e că și părinții ar putea veni în școală dar nu la clasa copiilor lor,.la o clasă mai mică, de exemplu. Adică nu invitați, acceptați pentru beneficii de imagine sau capital social. Știu ce ziceți, Tedi, copiii lor sunt cam…sar calul….ar fi o discriminare pozitivă, nu e ok.
Însă nu la acești specialiști-parinți s-o fi gândit min. Au ONG-urile o grămadă de voluntari, buni! Mai sunt studenți premiați, etc.
Unde știu eu, copiii de clasa a 4-a au fiecare grijă în școală de cate un copil de clasa zero, peer to peer, clase vecine, totul supervizat….mă rog, e pe langă subiect dar…
De ce începeți cu liceul?Incepeti cu manualele și programa extrem de încărcate!Trec prin materie repede fără a fixa noțiuni importante.
și cum dorește să i vadă?! time îs money….nimeni nu și lasă afacerea sa vina in scoli….cei care vin o fac pentru profesor sau pentru că au copilul în școală….
Foarte, foarte bună idee! Pe alocuri deja se practică aceste uși deschise.