Daniel David: Educația este ministerul de „forță” pentru țară și cetățeni. Încă am încredere că educația și cercetarea vor deveni căutate în noul guvern

5.410 vizualizări
Daniel David / Foto: danieldavidubb.wordpress.com
Ocolirea portofoliului educației de către partidele aflate acum în negocieri pentru formarea guvernului „ar fi o greșeală imensă”, spune rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Într-o analiză realizată în prima zi a negocierilor dintre PNL, USR PLUS și UDMR pentru formarea coaliției de guvernare, Daniel David avertizează că ministerul educației și cercetării „este ministerul de ‘forță’ pentru țară și cetățeni”.

„Fără educație adecvată, celelalte ministere nu au șansă să fie eficiente. Multă susținere pentru unii dintre câștigători a venit pe această idee! (…) Știindu-i pe mulți implicați în discuții, eu încă am încredere că educația și cercetarea vor deveni centrale și căutate/dorite în acest guvern, restul fiind speculație”, spune David.

Analiza integrală realizată de Daniel David, trimisă Edupedu.ro:

„Scurtă notă despre educație-cercetare în negocierile pentru un nou guvern

Văd în presă discuția că partidele care vor forma coaliția de guvernare ar evita și/sau nu sunt interesate de ministerul educației/cercetării, căutând așa numite ministere de „forță”.

Nu mai reiau aici detaliat argumentele pentru care acest lucru ar fi o greșeală imensă, anulându-se astfel chiar motorul modernizării României. Spun doar în sinteză ce am mai spus în multe interviuri publice:

Sper sincer că acest dezinteres este doar o speculație de presă.

Ar fi extrem extrem de dezamăgitor ca acest lucru să fie adevărat, deoarece:

  • (1) aceste partide au programe foarte bune pentru educație (preuniversitar-universitar);
  • (2) au asumat împreună Pactul Ad Astra pentru cercetare și
  • (3) se pot coordona perfect în această arhitectură complexă și modernă – educație-cercetare – cu proiectul președintelui „România Educată”.

Un astfel de minister nu doar că nu ar trebui minimizat, dar ar trebui să primească o ordine de precădere extrem de importantă în viitorul guvern, deoarece numai așa vom moderniza și dezvolta țara. Acesta este ministerul de „forță” pentru țară și cetățeni, celelalte clasice numite de „forță” fiind astfel mai mult pentru mediul politic.

Fără educație adecvată, celelalte ministere nu au șansă să fie eficiente. Multă susținere pentru unii dintre câștigători a venit pe această idee! Dar, așa cum știm, nu doar testul partidelor, ci și al oamenilor este atunci când ajung în pozițiile de putere. Știindu-i pe mulți implicați în discuții, eu încă am încredere că educația și cercetarea vor deveni centrale și căutate/dorite în acest guvern, restul fiind speculație. Dar să vedem!”


4 comments
  1. Este clar,de 30 de ani toti care au fost la butoanele puterii ,nu au dorit si nu doresc cetateni educati,de aceea accepta un sistem de invatamant subfinantat,cu profesori care au multe drepturi si putine responsabilitati,cu elevi si parinti dupa chipul si asemanare profesorilor,a politicienilor.Toate sunt doar vorbe,vorbe……Cetățeni mulți ,
    prosti si vulnerabili asta este deviza politicienilor de 30 ani si asa va fi pentru eternitate in tara asta.

    1. Puskin intr un vers spunea asa ‘te voi iubi o eternitate ,chiar si dupa aceea ‘!daca elevii si parintii ar avea ‘fata ‘celor care apar zilnic in fata lor ar intelege ca ‘mai bine prefer nu este sinonim cu prefer ‘si ca un i sau doi de i se pot adauga unui cuvant ,dar cand procesul emigrare nu este sinonim cu imigrare si cand functiile nu devin anonime cu algoritmi ,realizezi cum se fac banii in tara asta .

  2. „(2) au asumat împreună Pactul Ad Astra pentru cercetare”

    Ei, daca partidele „au asumat impreuna” (greu cu limba romana corecta!) faimosul pact Ad Astra, de care n-au auzit nici macar vecinii de palier ai autorilor, lupta pentru educatie e ca si castigata!

    Hal de argument penibil.

  3. Excelent argumentat! Genul acesta de oameni pot da speranta sa miscam lucrurile in directia cea buna! Problema este daca si decidentii sunt dispusi sa puna si sa ajute „omul potrivit la locul potrivit”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Silvia Mușătoiu: Minciuna prin omisiune, sau prin măsluirea datelor, cred că este manipularea adevărului cu scop precis de păstrare a unei imagini publice pe care mincinosul o crede bună. Tot minciună este și aparenta aplicare a politicilor guvernamentale în învățământul preuniversitar

Reacție critică a profesoarei Silvia Mușătoiu în cazul IȘE, în care ministrul Educației Daniel David a cenzurat un răspuns al Institutului pentru Științe ale Educației ca să nu fie date…
Vezi articolul

Cine va fi ministrul Educației? Atenție la portofoliul cu cea mai mare putere simbolică, după eșecul Iohannis, incompetența guvernării și campania care a premiat prin vot discursul neolegionar și anti-știință

Atenție la viitorul ministru al Educației! Învățământul este portofoliul de mare importanță simbolică în România aruncată în buza fascismului, prin politicile anti-educaționale promovate de încă președintele Iohannis. Au înțeles PSD-PNL-USR-UDMR…
Vezi articolul

Școala în țara europeană cu cea mai mare inflație: ghiozdanele s-au scumpit cu 12%, rechizitele cu 9%, iar cărțile școlare cu 5 procente în septembrie 2025 față de 2024

Prețurile la rechizitele școlare au rămas ridicate și în septembrie 2025, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS) transmise la solicitarea Edupedu.ro. În medie, rechizitele costau cu 9,2%, luna trecută,…
Vezi articolul

Elevi care predau elevilor pentru a „gusta” munca de profesor, burse speciale, deschiderea școlilor către profesori universitari și profesioniști din alte domenii, printre măsurile luate de diverse țări pentru a atrage și păstra personalul didactic – studii de caz OCDE

Burse consistente pentru persoanele care parcurg programe de formare inițială sau pachete de sprijin pentru cei care vor să lucreze ca profesori când încă sunt studenți, programe speciale pentru persoanele…
Vezi articolul

Abandonul școlar a afectat mai mult fetele decât băieții în pandemie, mai ales în Europa Centrală și de Est / Impactul social și economic al Covid-19 asupra diferențelor de muncă, remunerație sau educație între femei și bărbați, analizat într-un prim studiu global

Abandonul școlar, pierderea locului de muncă, nevoia de a munci fără remunerație, precum și violența domestică sunt probleme care, în pandemia Covid-19, au afectat mai mult femeile decât bărbații, potrivit…
Vezi articolul