Daria Hărăbor, studentă la Harvard, într-un mesaj către elevii de la Naționala de Astronomie: Punctajele de la olimpiadă nu arată care dintre voi este cel mai inteligent, care este cel mai pasionat sau care ar trebui să continue o carieră pe acest domeniu. Eu le văd ca pe un kilometraj care îți arată cât de departe ai ajuns

11.001 de vizualizări
Foto: Daria Hărăbor / Facebook.com
Daria Hărăbor, studentă la Harvard, a spus elevilor prezenți la festivitatea de premiere de la Olimpiada Națională de Astronomie și Astrofizică 2024 faptul că punctajele obținute „nu arată care dintre voi este cel mai inteligent, care este cel mai pasionat sau care ar trebui să continue o carieră pe acest domeniu”. Aceasta a precizat că „ele nu sunt un indicator pentru chestia asta. Eu le văd ca pe un kilometraj care îți arată cât de departe ai ajuns, dar nu unde îți este destinația și nu lăsați niciun rezultat să vă spună unde ar trebui să vă opriți.”
  • În decembrie 2021, Daria Hărăbor, pe atunci eleva de la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, a fost admisă la Harvard. Tot în 2021, Daria a obținut medalia de bronz la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică Columbia 2021. Ea a câștigat medalia de bronz la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2019.
  • Olimpiada Națională de Astronomie și Astrofizică 2024 a avut loc la Iași, în perioada 24-29 mai.

Studenta a vorbit despre ce înseamnă pasiunea: „Totodată, aș vrea să zic un lucru pe care l-am învățat acum de la facultate: vă rog din tot sufletul să nu vă vindeți pasiunea pentru ambiție, pentru competivitate. Se poate întâmpla lucrul acesta la olimpiadă și devine toxic. În loc să devină despre astronomie, în loc să devină despre învățare, devine despre care e mai bun dintre voi.”

„Deși ambiția vă poate aduce o medalie, poate, anul viitor, pasiunea aduce anduranță, pasiunea vă face prieteni, pasiunea vă aduce în partea aceasta a comisiei după ce terminați liceul”, a spus Daria Hărăbor.

Redăm mesajul Dariei Hărăbor pentru elevii participanți la olimpiadă:

„A fost primul an când am propus o problemă și vreau să mulțumesc tuturor elevilor de la seniori, pentru că v-ați luat din timp și v-ați gândit și voi la problema mea. Apreciez foarte mult chestia asta, sunt foarte recunoscătoare.

Aș vrea să vă felicit pe toți, că participați la olimpiadă la care nu există materie, la care mulți dintre voi nu aveți profesori și ați învățat pe cont propriu – o calitate de care nu vă dați seama cât de apreciată este.

Aș vrea să spun două-trei lecții pe care le-am învățat eu de la olimpiadă și cred că sunt foarte importante de ținut minte acum în timpul premierii. E ca un trigger mai exact. Știu că acceptați rezultatele și poate unii sunteți încântați, poate unii nu. Dar ce vreau să zic este că ce urmează este doar o ordine descrescătoare a unor punctaje la niște probe pe care le-ați dat în câteva zile, într-un anumit context, pe anumite probleme. Ele nu arată care dintre voi este cel mai inteligent, care este cel mai pasionat sau care ar trebui să continue o carieră pe acest domeniu. Ele nu sunt un indicator pentru chestia asta. Eu le văd ca pe un kilometraj care îți arată cât de departe ai ajuns, dar nu unde îți este destinația și nu lăsați niciun rezultat să vă spună unde ar trebui să vă opriți.

Totodată, aș vrea să zic un lucru pe care l-am învățat acum de la facultate: vă rog din tot sufletul să nu vă vindeți pasiunea pentru ambiție, pentru competivitate. Se poate întâmpla lucrul acesta la olimpiadă și devine toxic. În loc să devină despre astronomie, în loc să devină despre învățare, devine despre care e mai bun dintre voi.

Deși ambiția vă poate aduce o medalie, poate, anul viitor, pasiunea aduce anduranță, pasiunea vă face prieteni, pasiunea vă aduce în partea aceasta a comisiei după ce terminați liceul. Și aș spune că poate este proba cea mai importantă și cea mai lungă la olimpiadă. Vă aștept an de an de acum încolo să veniți să o dăm împreună și să fim colegi de acum încolo. Vă mulțumesc tuturor și felicitări!” – Daria Hărăbor.

Citește și:
Olimpiada de Astronomie și astrofizică 2024. Problemele de la faza județeană și soluțiile, publicate de Ministerul Educației – descarcă
INTERVIU Când m-am calificat în a doua echipă a României pentru Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2019 a trebuit să îmi plătesc singură toate costurile, inclusiv zborul până în Ungaria, spune Daria Hărăbor, tânăra admisă anul acesta la Harvard / La interviul de admitere m-am simțit ca un elev în prima lui zi de școală, temătoare, emoționată, dar încântată și curioasă
Daria Hărăbor, eleva admisă la Harvard: Am observat că în țară nu prea am ce să fac la facultate cu astrofizica la un nivel înalt. Nu pot să compar oportunitățile de aici cu oportunitățile de acolo și nu am vrut să mă limitez
Nouă medalii obținute de elevii români la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică Columbia 2021, desfășurată online


1 comment
  1. Și frumoasa și deșteaptă!O încântare de copil!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Director de liceu, despre creșterea normei didactice de predare pentru profesori: Există o incompetenţă crasă la nivelul ministerului pe ceea ce se întâmplă în teritoriu. La mine la şcoală pierd cinci norme

Ion Ionici, directorul Liceului Jean Louis Calderon din Timișoara, a vorbit, într-o intervenție telefonică la TVR Info, despre ce înseamnă creșterea normei didactice de predare pentru profesori: „La mine la şcoală…
Vezi articolul

Peste 100 de ONG-uri solicită eliminarea unei prevederi din proiectul legii educației care va discrimina elevii cu cerințe educaționale speciale: Orice director de școală poate refuza copiii cu CES. Ne întoarcem în trecut când nu vedeam elevii cu minți și abilități diverse în școlile de masă, în anii în care erau izolați și invizibili

Rețeaua RO TSA și FEDRA însumând peste 100 de ONG-uri solicită Ministerului Educației și Senatului eliminarea articolului 68, alineatul 11 din proiectul legii educației, care prevede că „Înmatricularea beneficiarilor primari…
Vezi articolul

Inspectorul șef al ISJ Brăila, candidat și el în alegeri, despre clipurile electorale filmate în școli de șeful său de partid, președintele PNL Brăila Alexandru Popa: Vom demara o discuție mâine-poimâine la ISJ, o să vizionăm filmulețele și după aceea o să citim articolul din legea Educației ca să vedem dacă este o încălcare a legii

Cătălin Canciu, șeful Inspectoratului școlar Brăila, care candidează și el din partea PNL, la primăria orașului, pe aceeași listă cu șeful său pe linie de partid, Alexandru Popa, spune că…
Vezi articolul
Abandon şcolar

Antoneta Bolchiș, secretar de stat la Ministerul Educației: Copiii care au o conduită școlară deviantă au nevoie să se simtă valorizați, să simtă că fiecare este suficient de bun, indiferent de notă

„Copiii care manifestă o conduită școlară deviantă au nevoie să se simtă acceptați necondiționat, valorizați, să simtă că, indiferent de notă, fiecare dintre ei este suficient de bun”, a declarat…
Vezi articolul