Daria Hărăbor, studentă la Harvard, într-un mesaj către elevii de la Naționala de Astronomie: Punctajele de la olimpiadă nu arată care dintre voi este cel mai inteligent, care este cel mai pasionat sau care ar trebui să continue o carieră pe acest domeniu. Eu le văd ca pe un kilometraj care îți arată cât de departe ai ajuns

11.003 vizualizări
Foto: Daria Hărăbor / Facebook.com
Daria Hărăbor, studentă la Harvard, a spus elevilor prezenți la festivitatea de premiere de la Olimpiada Națională de Astronomie și Astrofizică 2024 faptul că punctajele obținute „nu arată care dintre voi este cel mai inteligent, care este cel mai pasionat sau care ar trebui să continue o carieră pe acest domeniu”. Aceasta a precizat că „ele nu sunt un indicator pentru chestia asta. Eu le văd ca pe un kilometraj care îți arată cât de departe ai ajuns, dar nu unde îți este destinația și nu lăsați niciun rezultat să vă spună unde ar trebui să vă opriți.”
  • În decembrie 2021, Daria Hărăbor, pe atunci eleva de la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, a fost admisă la Harvard. Tot în 2021, Daria a obținut medalia de bronz la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică Columbia 2021. Ea a câștigat medalia de bronz la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2019.
  • Olimpiada Națională de Astronomie și Astrofizică 2024 a avut loc la Iași, în perioada 24-29 mai.

Studenta a vorbit despre ce înseamnă pasiunea: „Totodată, aș vrea să zic un lucru pe care l-am învățat acum de la facultate: vă rog din tot sufletul să nu vă vindeți pasiunea pentru ambiție, pentru competivitate. Se poate întâmpla lucrul acesta la olimpiadă și devine toxic. În loc să devină despre astronomie, în loc să devină despre învățare, devine despre care e mai bun dintre voi.”

„Deși ambiția vă poate aduce o medalie, poate, anul viitor, pasiunea aduce anduranță, pasiunea vă face prieteni, pasiunea vă aduce în partea aceasta a comisiei după ce terminați liceul”, a spus Daria Hărăbor.

Redăm mesajul Dariei Hărăbor pentru elevii participanți la olimpiadă:

„A fost primul an când am propus o problemă și vreau să mulțumesc tuturor elevilor de la seniori, pentru că v-ați luat din timp și v-ați gândit și voi la problema mea. Apreciez foarte mult chestia asta, sunt foarte recunoscătoare.

Aș vrea să vă felicit pe toți, că participați la olimpiadă la care nu există materie, la care mulți dintre voi nu aveți profesori și ați învățat pe cont propriu – o calitate de care nu vă dați seama cât de apreciată este.

Aș vrea să spun două-trei lecții pe care le-am învățat eu de la olimpiadă și cred că sunt foarte importante de ținut minte acum în timpul premierii. E ca un trigger mai exact. Știu că acceptați rezultatele și poate unii sunteți încântați, poate unii nu. Dar ce vreau să zic este că ce urmează este doar o ordine descrescătoare a unor punctaje la niște probe pe care le-ați dat în câteva zile, într-un anumit context, pe anumite probleme. Ele nu arată care dintre voi este cel mai inteligent, care este cel mai pasionat sau care ar trebui să continue o carieră pe acest domeniu. Ele nu sunt un indicator pentru chestia asta. Eu le văd ca pe un kilometraj care îți arată cât de departe ai ajuns, dar nu unde îți este destinația și nu lăsați niciun rezultat să vă spună unde ar trebui să vă opriți.

Totodată, aș vrea să zic un lucru pe care l-am învățat acum de la facultate: vă rog din tot sufletul să nu vă vindeți pasiunea pentru ambiție, pentru competivitate. Se poate întâmpla lucrul acesta la olimpiadă și devine toxic. În loc să devină despre astronomie, în loc să devină despre învățare, devine despre care e mai bun dintre voi.

Deși ambiția vă poate aduce o medalie, poate, anul viitor, pasiunea aduce anduranță, pasiunea vă face prieteni, pasiunea vă aduce în partea aceasta a comisiei după ce terminați liceul. Și aș spune că poate este proba cea mai importantă și cea mai lungă la olimpiadă. Vă aștept an de an de acum încolo să veniți să o dăm împreună și să fim colegi de acum încolo. Vă mulțumesc tuturor și felicitări!” – Daria Hărăbor.

Citește și:
Olimpiada de Astronomie și astrofizică 2024. Problemele de la faza județeană și soluțiile, publicate de Ministerul Educației – descarcă
INTERVIU Când m-am calificat în a doua echipă a României pentru Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2019 a trebuit să îmi plătesc singură toate costurile, inclusiv zborul până în Ungaria, spune Daria Hărăbor, tânăra admisă anul acesta la Harvard / La interviul de admitere m-am simțit ca un elev în prima lui zi de școală, temătoare, emoționată, dar încântată și curioasă
Daria Hărăbor, eleva admisă la Harvard: Am observat că în țară nu prea am ce să fac la facultate cu astrofizica la un nivel înalt. Nu pot să compar oportunitățile de aici cu oportunitățile de acolo și nu am vrut să mă limitez
Nouă medalii obținute de elevii români la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică Columbia 2021, desfășurată online


1 comment
  1. Și frumoasa și deșteaptă!O încântare de copil!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Tăierea granturilor și a finanțării de tip nucleu pentru INCD-uri” – propusă ca soluție de reducere a cheltuielilor guvernamentale de Claudiu Năsui, deputat al USR, partid ce participă la consultările pentru formarea noului Guvern / Subfinanțarea gravă din cercetare – reclamată și de Asociația cercetătorilor, și de ministrul Daniel David

Parlamentarul USR Claudiu Năsui a propus, joi, „13 tăieri de cheltuieli care se pot face din prima secundă”, în contextul consultărilor pentru formarea noului guvern, consultări la care participă și…
Vezi articolul

Tunelurile de dezinfecție pentru elevi, montate în zeci de școli și recomandate în Ordinul comun al miniștrilor Sănătății și Educației, considerate „risc pentru populație” de Organizația Mondială a Sănătății

Tunelurile de dezinfecție pentru elevi, montate în zeci de școli și recomandate prin Ordinul comun al miniștrilor Sănătății și Educației, sunt contraindicate de Organizația Mondială a Sănătății și chiar de…
Vezi articolul

Universitățile din România vor acorda universităților din Republica Moldova acces la infrastructura didactică și de cercetare proprie și le vor susține să se integreze în Aria Europeană a Educației și în Spațiul European al Cercetării – rezoluție comună a Consiliilor Rectorilor din România și Moldova, după prima reuniune a forurilor din ultimii 10 ani

Universitățile din România vor acorda acces celor din Moldova la infrastructura lor didactică și de cercetare, potrivit rezoluției comune semnată de Consiliul Național al Rectorilor din România și Consiliul Național…
Vezi articolul

Remus Pricopie, despre anchetarea lui Tudorel Toader pentru că a folosit biroul de rector pentru interviuri când era ministru: Pentru o persoană, considerată azi de unii „indezirabilă”, se studiază „cu lupa” standardele etice, în timp ce pentru cei care încalcă „de la o poștă” standardele etice și legale în vigoare se practică tăcerea

“Mă mir că „reclamantul” sau Consiliul de Etică și Management Universitar (CEMU) al Ministerului Educației nu sesizează şi alte elemente privind legalitatea și dimensiunea etică a situațiilor de conflict de…
Vezi articolul

Doar jumătate din locuințele din România au internet de mare viteză, iar 20% dintre români nu au fost niciodată online, anunță Cristin Popa, director în Autoritatea pentru Comunicații: La licitația pentru licențele 5G, de anul viitor, vom avea în vedere să intrăm cât mai mult în zona rurală

„Aproape o cincime dintre români nu au utilizat niciodată internetul, pe de altă parte, mai puțin de o treime dintre români au cunoștințe digitale elementare”, a spus vineri Cristin Popa,…
Vezi articolul