Daria Hărăbor, studentă la Harvard, într-un mesaj către elevii de la Naționala de Astronomie: Punctajele de la olimpiadă nu arată care dintre voi este cel mai inteligent, care este cel mai pasionat sau care ar trebui să continue o carieră pe acest domeniu. Eu le văd ca pe un kilometraj care îți arată cât de departe ai ajuns

10.797 de vizualizări
Foto: Daria Hărăbor / Facebook.com
Daria Hărăbor, studentă la Harvard, a spus elevilor prezenți la festivitatea de premiere de la Olimpiada Națională de Astronomie și Astrofizică 2024 faptul că punctajele obținute „nu arată care dintre voi este cel mai inteligent, care este cel mai pasionat sau care ar trebui să continue o carieră pe acest domeniu”. Aceasta a precizat că „ele nu sunt un indicator pentru chestia asta. Eu le văd ca pe un kilometraj care îți arată cât de departe ai ajuns, dar nu unde îți este destinația și nu lăsați niciun rezultat să vă spună unde ar trebui să vă opriți.”
  • În decembrie 2021, Daria Hărăbor, pe atunci eleva de la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, a fost admisă la Harvard. Tot în 2021, Daria a obținut medalia de bronz la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică Columbia 2021. Ea a câștigat medalia de bronz la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2019.
  • Olimpiada Națională de Astronomie și Astrofizică 2024 a avut loc la Iași, în perioada 24-29 mai.

Studenta a vorbit despre ce înseamnă pasiunea: „Totodată, aș vrea să zic un lucru pe care l-am învățat acum de la facultate: vă rog din tot sufletul să nu vă vindeți pasiunea pentru ambiție, pentru competivitate. Se poate întâmpla lucrul acesta la olimpiadă și devine toxic. În loc să devină despre astronomie, în loc să devină despre învățare, devine despre care e mai bun dintre voi.”

„Deși ambiția vă poate aduce o medalie, poate, anul viitor, pasiunea aduce anduranță, pasiunea vă face prieteni, pasiunea vă aduce în partea aceasta a comisiei după ce terminați liceul”, a spus Daria Hărăbor.

Redăm mesajul Dariei Hărăbor pentru elevii participanți la olimpiadă:

„A fost primul an când am propus o problemă și vreau să mulțumesc tuturor elevilor de la seniori, pentru că v-ați luat din timp și v-ați gândit și voi la problema mea. Apreciez foarte mult chestia asta, sunt foarte recunoscătoare.

Aș vrea să vă felicit pe toți, că participați la olimpiadă la care nu există materie, la care mulți dintre voi nu aveți profesori și ați învățat pe cont propriu – o calitate de care nu vă dați seama cât de apreciată este.

Aș vrea să spun două-trei lecții pe care le-am învățat eu de la olimpiadă și cred că sunt foarte importante de ținut minte acum în timpul premierii. E ca un trigger mai exact. Știu că acceptați rezultatele și poate unii sunteți încântați, poate unii nu. Dar ce vreau să zic este că ce urmează este doar o ordine descrescătoare a unor punctaje la niște probe pe care le-ați dat în câteva zile, într-un anumit context, pe anumite probleme. Ele nu arată care dintre voi este cel mai inteligent, care este cel mai pasionat sau care ar trebui să continue o carieră pe acest domeniu. Ele nu sunt un indicator pentru chestia asta. Eu le văd ca pe un kilometraj care îți arată cât de departe ai ajuns, dar nu unde îți este destinația și nu lăsați niciun rezultat să vă spună unde ar trebui să vă opriți.

Totodată, aș vrea să zic un lucru pe care l-am învățat acum de la facultate: vă rog din tot sufletul să nu vă vindeți pasiunea pentru ambiție, pentru competivitate. Se poate întâmpla lucrul acesta la olimpiadă și devine toxic. În loc să devină despre astronomie, în loc să devină despre învățare, devine despre care e mai bun dintre voi.

Deși ambiția vă poate aduce o medalie, poate, anul viitor, pasiunea aduce anduranță, pasiunea vă face prieteni, pasiunea vă aduce în partea aceasta a comisiei după ce terminați liceul. Și aș spune că poate este proba cea mai importantă și cea mai lungă la olimpiadă. Vă aștept an de an de acum încolo să veniți să o dăm împreună și să fim colegi de acum încolo. Vă mulțumesc tuturor și felicitări!” – Daria Hărăbor.

Citește și:
Olimpiada de Astronomie și astrofizică 2024. Problemele de la faza județeană și soluțiile, publicate de Ministerul Educației – descarcă
INTERVIU Când m-am calificat în a doua echipă a României pentru Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2019 a trebuit să îmi plătesc singură toate costurile, inclusiv zborul până în Ungaria, spune Daria Hărăbor, tânăra admisă anul acesta la Harvard / La interviul de admitere m-am simțit ca un elev în prima lui zi de școală, temătoare, emoționată, dar încântată și curioasă
Daria Hărăbor, eleva admisă la Harvard: Am observat că în țară nu prea am ce să fac la facultate cu astrofizica la un nivel înalt. Nu pot să compar oportunitățile de aici cu oportunitățile de acolo și nu am vrut să mă limitez
Nouă medalii obținute de elevii români la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică Columbia 2021, desfășurată online

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Înscrierea la clasa pregătitoare 2019: Școala de circumscripție trebuie respectată și întreruptă ideea de rezidență la un prieten – Ecaterina Andronescu

“Școala de cartier este școala de cartier, copilul acolo trebuie să meargă, în circumscripția lui de domiciliu”, a declarat ministrul Educației. Ecaterina Andronescu a anunțat, într-o emisiune la Digi 24,…
Vezi articolul

Fenomenul Brașov – Elevii cer procurorilor să-l cerceteze pe inspectorul școlar din Brașov și Ministerului Educației să trimită corpul de control la inspectorat

“Solicităm public Ministerului Educației Naționale să trimită corpul de control pentru cercetarea ISJ Brașov și a celor trei licee implicate. Totodată, solicităm Parchetului de pe lângă Judecătoria Brașov să dispună…
Vezi articolul

Ministerul Educației va trimite în curând o adresă tuturor școlilor să utilizeze ghidurile de educație rutieră, lansate astăzi, anunță Ligia Deca / Descarcă Ghidurile de educație rutieră pentru învățământul primar, gimnazial și liceal

Ministerul Educației va transmite o adresă tuturor școlilor prin care le va ruga ca ghidurile de educație rutieră, lansate astăzi pe pagina instituției, să fie utilizate în perioada următoare, a…
Vezi articolul

Calendar admitere în învățământul profesional și în școlile duale 2020: Toate școlile gimnaziale trebuie să organizeze în luna mai ședințe de instruire cu elevii și părinții, iar înscrierile în școlile profesionale încep pe 29 iunie

Toate școlile gimnaziale vor organiza în luna mai 2020 ședințe de instruire cu elevii de clasa a VIII-a și cu părinții acestora, pentru a le explica modul de înscriere în…
Vezi articolul