De ce atrage România din ce în ce mai mulți studenți francezi la medicina veterinară? Secțiile în engleză și franceză de la Facultatea din Cluj sunt tot mai căutate, deși taxele și costul vieții au crescut

1.401 de vizualizări
USAMV Cluj / Foto: Facebook
Aproape fiecare al doilea tânăr medic veterinar din Franța a studiat într-o altă țară din Uniunea Europeană. Cu un examen de intrare mai puțin solicitant și beneficiind de recunoașterea diplomei, facultățile din România sunt acum pe locul al treilea ca atractivitate pentru studenții francezi la medicină veterinară, scrie Le Parisien, citată de Rador.

În acest nou an universitar, Sabine și Chloe se pregătesc să reînceapă cursurile de medicină veterinară. Pentru aceasta, vor trebui să traverseze o bună parte a Europei pentru a ajunge în România. Sabine este în anul al patrulea la Universitatea din Cluj-Napoca, Chloé este în al doilea an la Timișoara.

Aproape jumătate dintre tinerii absolvenți înscriși în Ordinul Medicilor Veterinari din Franța în anul 2019 a studiat într-o altă țară europeană. O cifră care a crescut în ultimii ani. După Belgia și Spania, România este a treia cea mai atractivă țară pentru studenți. Patru universități din această țară pregătesc absolvenți de medicină veterinară cu diplomă recunoscută în întreaga Uniune Europeană.

Sabine, care a visat de mică să devină medic veterinar în Noua Zeelandă, a ales în 2017 secția de limbă engleză din Cluj-Napoca pentru a avea „mai multe posibilități” după obținerea diplomei. În 2019, această universitate din Transilvania a primit 399 de studenți francezi.

Cu o admitere bazată pe notele de la Bacalaureat și pe o scrisoare de intenție, însoțită de dovezi privind „participarea la acțiuni de apărare a cauzei animalelor, la voluntariat, cu recomandări ale medicilor veterinari printre altele”, Sabine, cu doi ani de voluntariat într-un adăpost al SPA și cu solicitantul curs pregătitor din Franța la activ, a obținut locul dorit la Cluj.

Citește analiza integrală pe G4Media.ro


1 comment
  1. Am cunostinte care studiaza in Franta la facultate. Motivele sunt mult mai pragmatice si nu au legatura cu frumusetea patriei noastre. Pe scurt in Romania se intra usor, se iese usor. In Franta rata de abandon dupa primul an de facultate la Medicina este foarte mare, undeva spre 40-50% la facultatile de top, profesorii au cerinte serioase si examenele sunt greu de promovat. Datorita acestor lucruri multi studenti repeta anul si se lasa de facultate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANALIZĂ Cele mai multe instituții care acum 14 ani erau identificate, independent, ca universități de educație se declară acum universități de educație și cercetare sau de cercetare avansată, deși numărul absolvenților de masterat, doctorat și studii postuniversitare s-a prăbușit

Mai bine de jumătate dintre universitățile românești se declară, în 2025, universități de educație și cercetare, iar aproape 40% dintre ele se declară universități de cercetare avansată. În același timp,…
Vezi articolul

INTERVIU Profesoara Ștefania Costea predă la primul lectorat de limba română de la Universitatea din Cambridge, recent introdus: A fost impresionant să primesc zeci de cereri pentru cursuri de la studenți care provin din familii cu un părinte român, de la studenți care au parteneri români, precum și de la studenți interesați de România. Entuziasmul lor este molipsitor!

Într-una dintre cele mai vechi și respectate instituții de învățământ superior din lume, limba română a devenit, în 2025, parte a ofertei academice oficiale. Universitatea din Cambridge are, de acum,…
Vezi articolul

Proteste ale studenților în mai multe orașe din țară marchează deschiderea anului universitar 2025-2026, în timp ce universitățile desfășoară festivități și evenimente pe parcursul mai multor zile

Deschiderea anului universitar 2025-2026 este marcată, luni, de proteste anunțate de Alianța organizațiilor studențești în mai multe orașe ale țării, față de tăierile aduse burselor și alte măsuri introduse prin…
Vezi articolul

Educația digitală trebuie tratată ca politică publică transversală, iar competențele digitale și IA trebuie integrate în curriculumul național pe toate nivelurile de educație – Rectorul Universității de Vest, parlamentarul Marilen Pirtea

Educația digitală trebuie tratată nu ca inițiativă punctuală, ci ca politică publică transversală, întrucât „lipsa competențelor digitale și IA riscă să accentueze inegalitățile educaționale și sociale”, apreciază rectorul Universității de…
Vezi articolul